2026-09-21, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
"Det verkar som att ingen tvingade henne till sex alls, hon gjorde det av egen fri vilja". Frist of all, det verkar inte som någonting i dagsläget för det finns nästan ingen information. Sedan så anses en 13åring inte kunna samtycka till sex överhuvudtaget och således är det irrelevant huruvida hon i teorin skulle ha gjort det av egen fri vilja, vilket sannolikt inte är fallet eftersom hon är 13 och har blivit våldtagen av en 72åring.

Av samma anledning som ovan så går det inte att vända på det eftersom 17åringen är byxmyndig och har ett större ansvar och 12åringen aldrig kan samtycka till sex.

Du gör dig dummare än du är.

Du förstår uppenbarligen inte, bara för att det är olagligt betyder inte att det är fel.
Vet en kille i klassen som knullade en 25 åring när han själv var 13, inte fan var det våldtäkt.
Samma med alla fjortisar i åttan som frivilligt blev knullad av snubbar i 20 års åldern.
Citera
2026-09-21, 16:24
Avslutad
Citat:
Also "sluta omyndigförklara" ledsen att säga det men en 13åring är varken myndig eller byxmyndig så kämpa på haha. För övrigt så SÄNKTES myndighetsåldern till 18år år 1974, innan dess var det 20. Så vet inte vilken värld du levt i där en 13åring någonsin betraktats som fullvuxna.

Sen att barn har fått ta vuxenansvar med arbete och sånt förr i tiden betyder inte att de var mognare känslomässigt på något sätt, bara att de uppfostrades till att göra annat än att leka med dockor och tv-spel på 1800-talet eller när det nu var den du svarade tänkte på.
Citera
2026-09-21, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Du förstår uppenbarligen inte, bara för att det är olagligt betyder inte att det är fel.
Vet en kille i klassen som knullade en 25 åring när han själv var 13, inte fan var det våldtäkt.
Samma med alla fjortisar i åttan som frivilligt blev knullad av snubbar i 20 års åldern.

Men det betyder inte att det är ok som har hänt, att 13-14-åringar som är i eller ha gått igenom puberteten vill ha sex, betyder det att en 25-åring ska fritt kunna utnyttja det? Nä.
Citera
2026-09-21, 17:37
Medlem
Smekarn87s avatar
Va fan är det för fel på folk.
Citera
2026-09-21, 17:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Sedan så anses en 13åring inte kunna samtycka till sex överhuvudtaget och således är det irrelevant huruvida hon i teorin skulle ha gjort det av egen fri vilja, vilket sannolikt inte är fallet eftersom hon är 13 och har blivit våldtagen av en 72åring.
Fast nu blandar du ihop legala förhållanden med faktiska. Att någon typ av ideal svensk 13-åring inte kan samtycka till att sälja sex betyder ju inte att flickan i tråden som individ inte klarar av det.

Sedan är ju debatten ganska hycklande eftersom de flesta svenskar inte har några som helst moraliska bekymmer med att köpa produkter från länder och branscher där barnarbete är vanligt förekommande.
Citera
2026-09-21, 18:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Men det betyder inte att det är ok som har hänt, att 13-14-åringar som är i eller ha gått igenom puberteten vill ha sex, betyder det att en 25-åring ska fritt kunna utnyttja det? Nä.

Varför säger du utnyttja om det var frivilligt?
Hade kvinilga lärare som jag inte hade tvekat på att sätta på om jag fått chansen, 13 åriga tjejer tänker precis likadant.
Minns vi hade en 30 årig vikarie i sjuan och vissa tjejer pratade riktigt grovt om honom på rasterna.
Både pojkar och flickor i den åldern kan tänka sig att ha sex med vuxna, inget konstigt.
Citera
2026-09-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast nu blandar du ihop legala förhållanden med faktiska. Att någon typ av ideal svensk 13-åring inte kan samtycka till att sälja sex betyder ju inte att flickan i tråden som individ inte klarar av det.

Sedan är ju debatten ganska hycklande eftersom de flesta svenskar inte har några som helst moraliska bekymmer med att köpa produkter från länder och branscher där barnarbete är vanligt förekommande.
Blandar absolut inte ihop legala förhållanden med faktiska. Jag lovar dig att det inte finns en enda 13åring som mår bra, inte har tidigare trauman och/eller psykisk ohälsa etc som samtycker till att sälja sex till en 72åring.

Jag kan faktiskt ta gift på att så är fallet. Den här 13åringen har inte varit i ett skick där hon kunnat fatta beslut för att värna om sig själv, ingen 13åring är det på den nivån. Det är därför dom anses vara barn, för dom är just det, barn som inte kan värna om sig själv och förstå konsekvenserna av handlingar på samma sätt som en vuxen individ kan.

Tror man att en välmående 13åring skulle samtycka till att ha sex med en 72åring så är man helt ärligt hjärndöd.
Citera
2026-09-21, 18:41
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Vad fan gör en 13 åring på sådana sidor ens?
Lite ansvar får man ju ändå ha när man är 13.

Jag som kille skulle aldrig få för mig att gå ut på en hemsida där vuxna män söker knull och sen bli förvånad över att jag blir knullad.
Tycker man borde införa straff även på 13 åringar eller fria männen helt en sån här gång.
Frivilligt sex och 13 åringen var helt medveten om vad som skedde, hon ville knulla för pengar, då ska hon inte kunna komma undan.

Nu låter jag helt efterbliven men vafan, varför ska man behandla små tjejer som totalt hjärndöda varelser som inte har något som helst ansvar själv?
Hade jag stämt träff med en vuxen för utbyte av sex mot pengar så hade min farsa fan slagit mig och sagt jag fått skylla mig själv.
Du är medveten om att det finns personer som använder sex som självskadebeteende? Kanske ett barn som bor på hvb hem och vill ha "snabba pengar". Blir utnyttjad av gäng. Det är ett barn. Barn kan inte samtycka. Män borde sluta tänka med sina kukar och sluta våldta istället.
Citera
2026-09-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807

Produkter?
Citera
2026-09-21, 18:49
Avslutad
Citat:
Varför säger du utnyttja om det var frivilligt?

Jag tycker att det är att utnyttja situationen.
Citera
2026-09-21, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Jag tycker att det är att utnyttja situationen.

Det håller jag med om, men var det flickan som ville ha pengar och sex så blir det ändå lite annorlunda.

Sexuellt utnyttjande tycker jag mer är när man manipulerar någon och pressar något till sex vilket är allt för vanligt.
Minns när jag och en tjejkompis var på en hemmafest och en killer började ge henne sprit, sen började han pussa henne även fast man såg hon inte var så sugen på det, då drog jag med henne hem istället för att hon skulle bli utnyttjad där.
Citera
2026-09-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Under hösten 2023 och våren 2024 köpte sex olika män från Skåne sex av en flicka som var 13, respektive 14 år, vid tillfällena. Det menar kammaråklagare Cecilia Andersson och trycker på att männen borde insett att flickan var betydligt yngre än hon utgett sig för att vara.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/flera-man-atalas-for-valdtakt-av-barn-kopte-sex-av-13-arig-flicka

"På en parkering, i hotellrum och i en 72-årig mans säng. Det är några av platserna där de åtalade männen ska ha köpt sex av den minderåriga flickan.

Totalt är det åtta tillfällen som flickan träffat sex män på olika platser i Helsingborgsområdet. Genom hemsidan Sugerdaters och Snapchat har männen kommit i kontakt med flickan där hon utgett sig för att vara 18 år.

– De borde gjort mer för att säkerställa att det inte är ett barn de har att göra med. Jag menar att det är uppenbart att hon är yngre än hon sagt, säger kammaråklagare Cecilia Andersson.

Enligt Jämställdhetsmyndigheten har var tionde man i Sverige köpt sex. De menar att de största webbplatserna för prostitution i Sverige, lockar mellan 30 000 och 150 000 unika svenska besökare per månad.

De sex männen som bland annat står åtalade för våldtäkt mot barn nekar till brott."

Åtal är väckt, men vilka är männen (pedofilerna)?

Ja begär ut papprena själv din lata jävel, sen ska du inte använda och förstöra ord som pedofil. Det är långt ifrån ett pedofil brott vilket man inte ska förbruka då dom riktiga pedofilernas brott kommer att ses som förmildrande då ordet inte har samma tyngd längre pga outbildade personer som du.

Hebbofil däremot är rätt ord i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in