2026-09-27, 09:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar att köparna plågar sig själva genom att ligga med en ung tjej och få skön utlösning? Hur känner du själv? Brukar du ligga med en ung tjej och få skön utlösning i henne, som ett sätt att självskada på? Jag tror att du fattar att det inte fungerar så. Köparna njöt med största sannolikhet av varje minut.

Till skillnad från 13-åringen. Som med högsta sannolikhet sålde sex som ett sätt att självskada sig på.
......

"Sex som självskada är ett sätt att hantera svåra känslor och dämpa ångest. Självskadan leder till en tillfällig känsloreglering som lättar i stunden.

En slutsats i avhandlingen är att unga som säljer sex och som använder sex som självskada ofta har mer traumasymtom än andra unga. De har många gånger egna erfarenheter av sexuella övergrepp eller andra svåra händelser tidigare i livet."

https://psykologtidningen.se/2019/03/05/sex-som-sjalvskadebeetende/

......

Det är mycket bra att dessa köpare står åtalade.

Varför kan du inte se min fråga som en allmänt ställd fråga av intresse? Om kvinnor kan idka självskadebeteende varför skulle inte män kunna göra det?

Kan det vara så att det finns män som köper sex på grund av någon slags självskadebeteende? Det är en allmänt ställd nyfiken fråga?
Citera
2026-09-27, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför kan du inte se min fråga som en allmänt ställd fråga av intresse? Om kvinnor kan idka självskadebeteende varför skulle inte män kunna göra det?

Kan det vara så att det finns män som köper sex på grund av någon slags självskadebeteende? Det är en allmänt ställd nyfiken fråga?

En 13-årig tjej är inte en kvinna. Hon är ett barn. Säljer en så pass ung människa sex, så är det rätt uppenbart att det handlar om självskadebeteende.

Ja, det finns givetvis unga killar som också säljer sex, som ett sätt att självskada på.

Men att sexköpare skulle ha ett självskadebeteende genom att de köper sex? Nejdu, så fungerar det inte. Sexköpare gör det i regel kort och gott för att få sex. Inte för att självskada.

De åtalade njöt med största sannolikhet av varje minut som de hade sex med barnet. Och det är bra att de är åtalade för våldtäkt av barn. Förhoppningsvis sänder detta signaler till andra sexköpare att vara jädrigt noga med att se till att sexsäljaren är över 18 år.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-09-27 kl. 10:00.
Citera
2026-09-27, 10:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag tror verkligen inte det är synd om sexköparna.

En del kan det ju absolut vara synd om, speciellt de som inte kan hitta en kvinna.
Citera
2026-09-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
En del kan det ju absolut vara synd om, speciellt de som inte kan hitta en kvinna.

Jag skriver om själva sexakten nu. Där led givetvis inte sexköparna när de låg med barnet, i tron att hon var 18+ (om de nu ens trodde det).

Medans det 13 åriga barnet givetvis led av att sälja sex. Självskadade genom att sälja sex.
Citera
2026-09-27, 10:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag skriver om själva sexakten nu. Där led givetvis inte sexköparna när de låg med barnet, i tron att hon var 18+ (om de nu ens trodde det).

Medans det 13 åriga barnet givetvis led av att sälja sex. Självskadade genom att sälja sex.

Fast det kan du ju inte veta. Visst, det var säkert skönt att göka rent fysiskt, men det är inget som säger vad som försiggick i psyket på lirarna. Tror faktiskt att en del män absolut mår piss och känner sig misslyckade av att de är tvungna att gå till prostituerade för att få sex.

Hur funkar det för övrigt, kommer männens namn att bli offentliga i en FUP, eller brukar de maskas?
Senast redigerad av halaltarzan 2026-09-27 kl. 10:15.
Citera
2026-09-27, 10:19
Medlem
Citat:
Fast det kan du ju inte veta. Visst, det var säkert skönt att göka rent fysiskt, men det är inget som säger vad som försiggick i psyket på lirarna. Tror faktiskt att en del män absolut mår piss och känner sig misslyckade av att de är tvungna att gå till prostituerade för att få sex.

Hur funkar det för övrigt, kommer männens namn att bli offentliga i en FUP, eller brukar de maskas?

Ja, de åtalade njöt med högsta sannolikhet när de begick sina brott: våldtäkt mot barn och sexköp.
Huruvida de lider i övrigt är inte relevant för min del. Jag tycker inte synd om dem. Tycker dock synd om flickan! Man undrar ju vad hon har varit utsatt för, som söker sig till prostitution och börjar självskada genom att sälja sex...

Ja, de åtalades namn kommer vara synliga.
Citera
2026-09-27, 10:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ja, de åtalade njöt med högsta sannolikhet när de begick sina brott: våldtäkt mot barn och sexköp.
Huruvida de lider i övrigt är inte relevant för min del. Jag tycker inte synd om dem. Tycker dock synd om flickan! Man undrar ju vad hon har varit utsatt för, som söker sig till prostitution och börjar självskada genom att sälja sex...

Ja, de åtalades namn kommer vara synliga.

Har inte den uppfattningen att du skulle vara en kall människa.
Citera
2026-09-27, 10:55
Medlem
Citat:
Har inte den uppfattningen att du skulle vara en kall människa.

Du har rätt, jag är inte en kall människa. Men jag har inte mycket till övers för personer som förgripit sig sexuellt på barn samtidigt som de njuter av det. Dvs.: för mig är dessa människors eventuella lidande i deras vardagsliv, av underordnad och irrelevant betydelse.
Citera
2026-09-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag påstod inte alls att de inte mådde bra. Jag frågade dig om du trodde det och du svarade "tillräckligt bra" för att göra si och så. Då skrev jag att de saknar konsekvenstänk, vilket du inte fattar, till skillnad från gubbarna som köpt sex av den 13-åriga flickan.
Jag ”fattar” allt och att 13-åringar avrättar folk idag för pengar vet alla som följer nyheterna så då att ha sex med en gubbe är inget i jämförelse, de vill ha pengar helt enkelt.
Citera
2026-09-27, 12:08
Medlem
Citat:
Klart gubben mår bra som får sätta på ungt kött. Det är väl därför han ens valde att köpa sex? För att få sätta på någon ung "sugerbabe" som han inbillar sig är 18+ eftersom hon har uppgivit det. Han ville ha skönt sex och få skön utlösning i en ung kropp. Och det fick han. På vilket vis menar du att han inte skulle må bra av det?

Det 13 åriga barnet däremot, mår givetvis inte bra. Barn som säljer sex gör detta i regel som ett sätt att självskada på. De hade lika gärna kunnat skära sig i armar och ben. De ersätter en psykisk smärta och ångest mot en annan smärta: smärtan i förnedringen av att sälja sex till gubbar tex. Förnedringen i att låta en 75-åring sätta på dem tex. Känslan "jag förtjänar att förnedras på detta sätt så dålig som jag är". Barnet sökte sig med allra högsta sannolikhet till detta att sälja sex, för att bli förnedrad och använda det som ett sätt att självskada på.

Mycket bra att gubbarna har åtalats för sina vidrigheter i att utnyttja ett uppenbart lidande barn på detta sätt. Sexköp är ju rentav olagligt oavsett ålder på sexsäljaren.
Har du någon källa på att 13-åringen inte mår bra eller du bara och fantiserar?
Vet du hur tjejen ser ut du som vet allt, hon ser kanske ut som 25?
Kan du samtidigt lägga upp källan på att tjejen är ”uppenbart lidande” eller sitte du och ljuger?
Citera
2026-09-27, 12:58
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Så nu har du helt vänt? Nyss tyckte du synd om köparna och nu fattar du att det inte alls var synd om köparna.

Menar specifikt i detta fall.

En bara fylld 13 år flicka som redan är en hora och hon blir påsatt av en 72 årig gubbe som du själv skriver förmodligen inbillar sig att hon ändå är laglig att sätta på.

Finns ju något tragiskt åt båda hållen.

Men generellt bryr jag mig inte nämnvärt mycket om sexköpare. Där det är lagligt mår säkert dom som gör det bättre och då är det ju en bra möjlighet för äldre personer att få ligga med någon långt utanför deras egna liga.
Citera
2026-09-27, 15:23
Medlem
paddelitos avatar
Är det samma fall som denna tråd?

(FB) Män köpte sex från 14-åring i Helsingborg – fick kontakt på sugardatingsajt.

Isf finns stämningen med namn på inlägg #103
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in