Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceispeace
Numera sitter man ju 3/4 vid längre straff än 6 år. Så med häktningstiden avräknad så har han cirka 10 år till villkorlig frigivning.
Jag tror att han antingen blir frikänd helt, dvs det brott som han har erkänt att han har begått är preskriberat. Eller så håller man samma linje som tingsrätten och ingen större förändring på tid.
Fast gäller inte straffet när brottet begicks och då är det 2005 och straffet är då 2/3 av tiden?
Jag är fundersam, om han är så långt ifrån platsen måste ju ha tagit med sig mordet vapnet.
Men gå och släppa hem en blodig yxa låter ju inte direkt smart. Eftersom han blev dömd för medhjälp till mord undrar jag hur åklagaren ska kunna få hovrätten att döma honom till mordet.
Synnerligen på Tor då det är inte klarlagt att mordvapen användes av samma slag på båda eller bevisa att JJ hade någon kontakt alls med Tor..
Förstår inte hur åklagaren ska kunna bevisa att JJ har utfört skadan på Tor för han ska dömas till mordet och livstids fängelse.
Utan mordvapnet är åklagaren chanslös, vet inte ens om mordet på Tor kommer bevisas och därmed ogillas då bevisbördan ligger på åklagaren.
1. Hur har åklagaren kommit runt den röda Volvon? Synnerligen när flera människor har observerat en sån bil på gården.
2. Hur åklagaren ska bevisa att MG var den som utförde slagen.
3. Åklagaren kan inte bevisa eller visat något samband eller motiv till MG hade uppsåt att mörda Tor och Gerd?
4. Ingen av de två olika skoavtryck som finns i bostaden stämmer med den MG skostorlek, en är för stor och en är för liten.
5. Det enda förutom dna på Gerds strumpbyxor har åklagaren inget mer att komma med förutom sent inkommen DNA från Gerds handväska, som är märkligt att man inte undersökt för DNA innan korttid innan rättegången skulle börja.
Så svårt och se en människa utan några kända aggressiva beteenden bara går in på en gård och slår ihjäl två personer som han inte känner.
Trots DNA så får inte åklagaren igenom att MG ska fällas ansvarig för mordet då det är uppenbarligen flera människor som bevistas på mordplatsen.
Det ligger ju på åklagaren att bevisa att MG inte kom senare än när den röda bilen lämnade.
Inte så säker att han blir fälld i hovrätten för dom brukar lägga ribban än högre och tolka snävare än TR.