Igår, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Tänker inte öda tid på att käbbla med dig mer, men det stämmer helt enkelt inte som du påstår. Du förvränger sanningen i dina anklagelser mot mig precis som du vridit på sanningen med uppgifter som rör dubbelmordet.

Jag har varit tydlig med att uppge när det varit mina egna funderingar jag lagt fram, medan du presenterat dina lösryckta idéer om lantmäteri-/affärskontakter mellan JJ och Tor som fakta, och jag kan lista dina förvillande - för att inte säga trådsaboterande - citat om du så önskar.

Jag har lagt ner att argumentera. Har förgäves bett om källor för påståendena. Väntar istället med spänning på nästa utsaga.
Citera
Igår, 19:12
Medlem
K.Blomkvists avatar
DUBBELMORDET I BRATTÅS – JOHAN JACOBSSON DÖMS TILL 14 ÅR FÖR MEDHJÄLP TILL MORD - ÖVRIGA VITTNE

23 timmar sedan

https://www.youtube.com/watch?v=vRKU3WCQz50

0:00-Vittne 5
42:46-Vittne 6
01:18:27-Vittne 7
01:32:04-Vittne 8
01:38:05-Vittne 9
01:45:24-Vittne 10
01:51:01-Tilltalad

1228 visningar 25 sep. 2026
✪ Medlemmar först
Senast redigerad av K.Blomkvist Igår kl. 19:23.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Det är ju samma som är länkat långt tidigare.
Citera
Igår, 19:27
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det är ju samma som är länkat långt tidigare.

Den tidigare länken är borta.

Denna är uppdaterad.
Citera
Igår, 19:42
Medlem
I egenskap av förespråkare av teorin att inbrottet i boningshuset skett oberoende av dubbelmordet så inser jag att det missats en synnerligen pikant detalj:

FUP s. 942:
Blod på flera ställen på entrédörren till bostadshuset tillsammans med NFC
resultat och Tors skador ger stöd för att någon eller något föremål med Tors blod
på sig varit i kontakt med dörren efter att Tor fått en blödande skada. (37,39,56)
Att Tors blod återfanns på entrédörren kan förvisso ha flera förklaringar, men mest troligt är att det är mördaren som avsatt det? Eller kan det bara vara så enkelt att det rör sig om äldre blod från när Tor någon gång haft ett sår på handen när han skulle gå in?

Dessa blodbesudlingar tycks hur som helst varit små eller obetydliga, eftersom t.ex. dottern Barbro och hennes karl inte iakttog dem när de kom till brottsplatsen.

Och om mördaren varit såpass blodig att hen kletat Tors blod på ytterdörren, så borde rimligen spår av Tors blod även ha funnits inne i huset - om mördaren är samma person som rotat runt där inne dvs.?

I korthet: hur fan kom blod från Tor till boningshusets entrédörr?
Senast redigerad av MentalTraslojd Igår kl. 19:44.
Citera
Igår, 19:49
Medlem
Jag har även grubblat över de hårstrån som ska ha funnits i Gerds högra hand.

Tydligen har dessa inte gått att DNA-testa (förmodad avsaknad av hårrötter/hårsäckar?), men hur såg hårstråna ut? Långa? Korta? Mörka? Blonda? Var de ens mänskliga, eller från någon päls, typ?

Har hon grabbat tag i mördarens hår när hon försökt värja sig från attacker, eller vad?

Inte lyckats hitta detaljer kring detta i FUP.

FUP s. 933:
I Gärd Viklunds högra hand anträffades hår 581-05, S029. Detta hår skickades
till NFC för undersökning. Något undersökningsresultat har aldrig presenterats
från NFC. (tekpro, samtal med NFC).
FUP s. 1019:
I materialet iakttogs ett hårstrå, men detta är inte lämpat för DNA-analys med NFC:s
standardmetodik.
Senast redigerad av MentalTraslojd Igår kl. 20:08.
Citera
Igår, 20:03
Medlem
Kan fotspåren på vinden tillhöra polis som var först på plats för att säkra att GM ej var kvar på platsen?
Polisutredningen startade med kaos , massor av människor sprang omkring och lämnade spår.

Jag har lyssnat på rättegången av J , han låter trotsig som ett barn när han konstaterar att han inte fått sova på 4 veckor i häktet. Därmed har han svårt att minnas ock känner sig undantagen att behöva svara.

Den här mannen har ett komplicerat psyke .Att han har någon form av bokstavskombination är ganska tydligt.
Problemet är att Polis som förhörde honom hittade ingen nyckel att låsa upp honom , mycket skam och avsky för sig själv.

För mig är han en trolig GM , han går över Tors tomt och blir ifrågasatt varför han vistas där , då svartnar det för J han börjar skrika och verbalt hota T , därför går T in i verkstaden för att ev söka skydd.
Gap och skrik hörs från J och det är det som G hör tyvärr och hon springer ut till T och möter samma öde.

Att J pratar om en röd volvo har han fått från massmedia. Åklagaren borde ha ställt fler frågor ang de män som bad honom om hjälp att dra in G, Vilket språk pratade dom , kläder ,längd , ålder , utseende mm

Vi leker med tanken att två okända män står på gårdsplanen och ber om hjälp, J verkar inte vara direkt rädd att få påhälsning av dem , då borde han ha flyttat ifrån platsen.

Den här GM är svår att hitta , han har levt ett liv som en levande död , varför ja han har slagit ihjäl två oskyldiga åldringar.

Han kan aldrig svära sig fri från att varit på mordplatsen för det finns det bevis på!

Medhjälpare eller GM till morden....jag tror det sistnämda!
Senast redigerad av tradera Igår kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in