2026-09-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doppasnetti
Rättegången börjar på fredag och fortsätter den 31/8, 3-4-8-14-15-16-17-18/9, 9 rättegångsdagar avsatta varav den sista är reserv vid behov.
Är inte jätteförtjust i tanken på att det ska gå flera dagar mellan åklagarens sakframställan och de misstänktas försvar när de inte sitter frihetsberövade. Att de kommer snacka ihop sig och vrida sitt försvar är ju solklart. Hoppas på flera år för båda parasiterna.

Vilket datum kommer domen? Vet du?
Citera
2026-09-21, 13:11
Medlem
"Sista förhandlingsdagen är den 29 september, därefter kommer dom att meddelas. Vänligen återkom med din förfrågan då."
Citera
2026-09-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donpjetja
"Sista förhandlingsdagen är den 29 september, därefter kommer dom att meddelas. Vänligen återkom med din förfrågan då."

Det blev förlängt pga "nya uppgifter kommit fram" så nu är det planerat 2 dagar till som du skriver. Domen brukar meddelas 14 dagar efter sista förhandlingsdagen kl 11.00
Citera
2026-09-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejhejUppsala
Vilket datum kommer domen? Vet du?

Maila tingsrätten och fråga för jag vet inte mer än du tyvärr.
Eftersom sista förhandlingsdag är 29e (det blev förlängt pga nya uppgifter kommit fram och drar ut på tiden) så kommer domen troligtvis 2 veckor efter sista förhandlingsdagen vilket borde vara i mitten av oktober
Citera
2026-09-22, 11:50
Medlem
Citat:
Maila tingsrätten och fråga för jag vet inte mer än du tyvärr.
Eftersom sista förhandlingsdag är 29e (det blev förlängt pga nya uppgifter kommit fram och drar ut på tiden) så kommer domen troligtvis 2 veckor efter sista förhandlingsdagen vilket borde vara i mitten av oktober

Oj vad kan det vara för nya uppgifter, kan man läsa det någonstans eller är det inte offentligt?
Hoppas det är till de åtalades nackdel bara!
Blir det fängelse, vad tror ni andra?
Citera
2026-09-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesterios
Oj vad kan det vara för nya uppgifter, kan man läsa det någonstans eller är det inte offentligt?
Hoppas det är till de åtalades nackdel bara!
Blir det fängelse, vad tror ni andra?

Inte offentligt, beroende på om det är något av vikt så kanske det tas upp i domen, om det är t.ex. nya bevis eller liknande, men nej inget som de som inte varit på förhandlingarna kan ta del av.
Det händer dock ofta att förhandlingarna drar ut på tiden, då det är svårt att säga hur lång tid vissa förhör tar osv.

Jag är helt säker på att de döms till fängelse båda två, minst 2 år. Jag svor att aldrig posta här igen om jag har fel på det, och det vidhåller jag fortfarande.
Jag tror kvinnan blir dömd hårdare, mest för hennes brottslighet sträcker sig över längre tid, hennes roll som arbetsledare i personalgruppen samt summan för hennes brottsvinst är högre samt att hon haft kontroll över schemat, jag tror han får fängelse men i den nedre delen av vad straffskalan erbjuder. Men kvinnan i fråga kan jag lägga min högra arm i potten för att hon får minst 2 års fängelse. Jag är helt säker utifrån vad förundersökningen visat och att de inte kommit med några förklaringar som skulle rättfärdiga fynden som polisen gjort. Och att de båda nekar tyder ju på att de inte heller inför rätten ger någon förklaring med substans i mer än att försöka förminska sina handlingar genom att sudda ut gränserna.
Rent juridiskt är de rökta som böcklingar båda två.
Citera
2026-09-22, 19:59
Medlem
Citat:
Inte offentligt, beroende på om det är något av vikt så kanske det tas upp i domen, om det är t.ex. nya bevis eller liknande, men nej inget som de som inte varit på förhandlingarna kan ta del av.
Det händer dock ofta att förhandlingarna drar ut på tiden, då det är svårt att säga hur lång tid vissa förhör tar osv.

Jag är helt säker på att de döms till fängelse båda två, minst 2 år. Jag svor att aldrig posta här igen om jag har fel på det, och det vidhåller jag fortfarande.
Jag tror kvinnan blir dömd hårdare, mest för hennes brottslighet sträcker sig över längre tid, hennes roll som arbetsledare i personalgruppen samt summan för hennes brottsvinst är högre samt att hon haft kontroll över schemat, jag tror han får fängelse men i den nedre delen av vad straffskalan erbjuder. Men kvinnan i fråga kan jag lägga min högra arm i potten för att hon får minst 2 års fängelse. Jag är helt säker utifrån vad förundersökningen visat och att de inte kommit med några förklaringar som skulle rättfärdiga fynden som polisen gjort. Och att de båda nekar tyder ju på att de inte heller inför rätten ger någon förklaring med substans i mer än att försöka förminska sina handlingar genom att sudda ut gränserna.
Rent juridiskt är de rökta som böcklingar båda två.

Underbart!
Ja det var ju ändå hon som fick in honom i det hela, så hon blir säkert hårdare dömd. Även om han säkert inte var svårövertalad
Citera
2026-09-23, 01:20
Medlem
Citat:
Underbart!
Ja det var ju ändå hon som fick in honom i det hela, så hon blir säkert hårdare dömd. Även om han säkert inte var svårövertalad

Nej precis, etiskt och moraliskt är de båda skyldiga och särskilt hon som varit den som börjat och sen dragit med honom i skiten men juridiskt så visar ju bevisen att de båda gjort sig skyldiga till samtliga åtalspunkter och det bör rimligtvis dömas som grovt för båda, vilket kan göra straffen "lika höga/låga" men pga brottsvinsterna hon gjort, samt det ansvar hon haft så är hon ju mer klandervärd och bör rent juridiskt också få ett mer kännbart straff, inte för han ska få någon förmildrande behandling men risken finns att han får lite lättare straff pga sin något "mindre" roll i brotten, men det bör landa på minst 2 år för båda men jag tror högre för henne.
Citera
2026-09-23, 01:30
Medlem
Om inte annat hoppas jag han känner stark ångest i att han var otrogen mot sitt yngsta barns mor med den här ruggugglan som nu förstört bådas liv för något så simpelt som ett lyxigt liv. Av förundersökningen att döma verkar han inte direkt ha haft ett behov av pengar, han hade ju ett välbetalt jobb och en familj som stöttade ekonomiskt. Det syns i förundersökningen hur relationen till hans barn blivit sämre och sämre ju längre relationen gått och av deras sms och telefonsamtal verkar den ju vara väldigt toxic och ha mycket inslag av kontroll och svartsjuka från hennes sida. Så kul för han att sitta i den här skiten nu tillsammans med henne. Somliga straffar gud direkt 😂
Lider mest med barnen i fråga som förlorat sin pappa till en svartsjuk häxa som dragit ner han i sin skit, nu är han ju illa tvungen att stanna kvar där så det inte var helt i onödan
Citat:
Underbart!
Citera
2026-09-23, 10:02
Medlem
4 år och 3 månader för N
3 år och 9 månader för M

Sannolikheten är över 90%.

Lika barn leka bäst.
Citera
2026-09-23, 22:49
Medlem
Citat:
Om inte annat hoppas jag han känner stark ångest i att han var otrogen mot sitt yngsta barns mor med den här ruggugglan som nu förstört bådas liv för något så simpelt som ett lyxigt liv. Av förundersökningen att döma verkar han inte direkt ha haft ett behov av pengar, han hade ju ett välbetalt jobb och en familj som stöttade ekonomiskt. Det syns i förundersökningen hur relationen till hans barn blivit sämre och sämre ju längre relationen gått och av deras sms och telefonsamtal verkar den ju vara väldigt toxic och ha mycket inslag av kontroll och svartsjuka från hennes sida. Så kul för han att sitta i den här skiten nu tillsammans med henne. Somliga straffar gud direkt 😂
Lider mest med barnen i fråga som förlorat sin pappa till en svartsjuk häxa som dragit ner han i sin skit, nu är han ju illa tvungen att stanna kvar där så det inte var helt i onödan

Så han har inga barn med N?
Har hon inga egna barn alls?
Citera
2026-09-24, 13:39
Medlem
Hej alla. Alldeles ny här.
Hon har en son 19 eller 20 år
Sen undrar jag med radhuset i Nåntuna ,Är det ngn som vet om det är beslagtagits av kronofogden.
Sen hittades narkotika i husrannsakan ,(såg ut som gummibears ) Bör dom inte bli åtalade för det också?

Det är så hemskt vilka känslokalla vidriga människor dom är. Usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in