Citat:
Ursprungligen postat av
Ballesterios
Oj vad kan det vara för nya uppgifter, kan man läsa det någonstans eller är det inte offentligt?
Hoppas det är till de åtalades nackdel bara!
Blir det fängelse, vad tror ni andra?
Inte offentligt, beroende på om det är något av vikt så kanske det tas upp i domen, om det är t.ex. nya bevis eller liknande, men nej inget som de som inte varit på förhandlingarna kan ta del av.
Det händer dock ofta att förhandlingarna drar ut på tiden, då det är svårt att säga hur lång tid vissa förhör tar osv.
Jag är helt säker på att de döms till fängelse båda två, minst 2 år. Jag svor att aldrig posta här igen om jag har fel på det, och det vidhåller jag fortfarande.
Jag tror kvinnan blir dömd hårdare, mest för hennes brottslighet sträcker sig över längre tid, hennes roll som arbetsledare i personalgruppen samt summan för hennes brottsvinst är högre samt att hon haft kontroll över schemat, jag tror han får fängelse men i den nedre delen av vad straffskalan erbjuder. Men kvinnan i fråga kan jag lägga min högra arm i potten för att hon får minst 2 års fängelse. Jag är helt säker utifrån vad förundersökningen visat och att de inte kommit med några förklaringar som skulle rättfärdiga fynden som polisen gjort. Och att de båda nekar tyder ju på att de inte heller inför rätten ger någon förklaring med substans i mer än att försöka förminska sina handlingar genom att sudda ut gränserna.
Rent juridiskt är de rökta som böcklingar båda två.