Citat:
Ursprungligen postat av
HejhejUppsala
Jag vill veta allt!😃
Jag kan inget om detta- har du varit där?
Finns det sammanställning från dessa dagar eller blir det bara en dom jag kan ta del av när det är klart?
Med allt menar jag: vad svara dom, hur beter de sig, vad lutar det åt. Vad läggs fram.. etc . Kan de ens försvara nått då det finns så mycket solklar bevisning att de gjort allt detta.
Rättegången pågår för fullt och det har hållits förhör med de huvudmisstänkta och rättegången fortsätter på måndag och beräknas ha sitt avslut i slutet av nästa vecka,
Jag vill inte uttala mig om jag varit där personligen pga vill ej identifieras men ja, bevisningen talar sitt tydliga språk och jag är övertygad om att det blir en fällande dom. Med tanke på att de båda nekar så räknar jag också med att vid en fällande dom i tingsrätten så kommer den överklagas av de åtalade, då jag utifrån deras inställning inte ser att de nöjer sig med en fällande dom.
Deras eventuella uppträdande under förhandlingarna får du själv ta reda på genom att gå på förhandlingen som fortsätter på måndag och beräknas pågå veckan ut. Men deras inställning är densamma som under förhör, dvs de nekar trots att de båda är fullkomligt överbevisade genom teknisk bevisning.