Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
Jag finner inga ord för den avart av människa du är.
Låter som att du är Måns språkrör. Hela budskapet i hans bok om hur han sett på och behandlat sin fru.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Ja, dom dog. I alla fall hunden. Precis i skilsmässan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Hände min kompis dagen efter dom flytta isär. Pigg hamster stendöd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Det är inget förtal utan fakta. Det är du som tänker på nåt sätt hur det gick till.
Ja. Precis. Jag känner också en som när hon lämnade en misshandlande partner ringde exet och sa att hunden var skjuten. Den hade plötsligt attackerat någon och behövt avlivas. Det var ingen gemensam hund från början utan exets, däremot älskade hunden min vän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
Jösses så tröttsam du är. Men låt oss skilja sakerna åt.
Om Ciara vill stämma MZ för förtal kan hon försöka men kommer inte att ha mycket att komma med.
Om MZ vill stämma Ciara för grovt förtal har han ALLT som talar för honom. Han kan dessutom lägga till falsk tillvitelse.
Om MZ vill stämma Camilla Läckberg, Cissi Walin och/eller Adelina Nicolic så har han återigen allt på fötterna, då alla tre "damerna" grovt förtalat honom. Och fortsätter att göra det till dags datum.
Vad är det du inte förstår med svensk förtalsrätt? Den är ju inte speciellt komplicerad?
Där har du helt fel. Måns har en psykopat till advokat som snackar massa skit. Det är ljusår värre att skriva och ge ut en hatbok riktad mot/skriven om exet där han franställer henne som dålig mamma och klandervärd, än ett instagraminlägg hon skrev efter att han gjort henne hemlös i Staffanstorp, tagit hennes bilnycklar, bytt lås på huset och gömt barnens pass. Hon var fed up på att han hade ensamrätt på narrativet utåt som svensk kändis.
Det han har gjort är grovt förtal och hon kan lätt stämma honom för det.
Falsk tillvitelse - GLÖM DET! Han är inte frikänd utan utredningen lades ner som så många andra. Googla på hur vanligt det är att såna anmälningar läggs ned.
Det blir inte falsk tillvitelse, speciellt inte som han skriver i boken att han hockey-tacklade henne i korridoren.
Nu behöver inte det vara SANT, det kan ha varit ännu värre.
Han ljuger ju som en häst travar om kokainet och otroheten.