2026-09-20, 19:33
Medlem
DrinkBleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Så när du ser en människa som är t.ex. svart eller från mellanöstern så tänker du: Den där är mindre värd än mig, den är automatiskt dum och klarar inte av de sakerna jag gör?

De har inte ett lika välutvecklat hemland som oss, de har krig, ofta över religion. Därför betyder det att alla människor därifrån automatiskt är dumhuvuden.

Det är så man ska se på det ungefär (enligt dig)? Ärligt nog?

Skithålsländer är skithål för att de består av skithålsfolk. När dessa sprider sig till någorlunda sunda homogena länder blir dessa snabbt också skithål.

Bara naiva mongoloider vägrar se sambandet.
Citera
2026-09-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Skithålsländer är skithål för att de består av skithålsfolk. När dessa sprider sig till någorlunda sunda homogena länder blir dessa snabbt också skithål.

Bara naiva mongoloider vägrar se sambandet.

Du pratar som en arg treåring, dessutom finns det hundratusentals invandrare i Sverige från mellanöstern som just har anpassat sig och kan respektera västerländska värderingar samt vill bidra till samhället.

Enda anledning till att du ser så mycket av den andra sorten är för att 7 av 8 riksdagspartier har lockat hit just den typen.

I deras egna hemländer så består de flesta av normala människor som följer lagen och arbetar precis som här.

Senast redigerad av Vintageman 2026-09-20 kl. 19:45.
Citera
2026-09-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Då gäller det ju också att man inte får för sig att helt plötsligt åka på månadslånga "semestrar" till hemlandet eller hur?

I länder som Syrien, Kongo och Nigeria ser det ju väldigt olika ut i olika delar av landet. Man kanske kan åka och hälsa på någon anhörig någonstans, utan att för den skull kunna återvända dit man kommer från.
Citera
2026-09-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Eller börjar jobba som försvarsminister i landet man "flytt" ifrån.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/felaktigt-utnyttjande-av-svenska-bidrag-i_h7111852/

Vad Björn Söder säger och vad katten skiter lägger jag i samma påse. Kan man lura svenska myndigheter upp på läktaren på det viset förtjänar man de felaktiga utbetalningarna.
Citera
2026-09-20, 19:54
Medlem
DrinkBleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag undrar hur långt det måste gå innan majoriteten av svenskarna blir rasister och inser att det inte är något fel med det. Om någon vill ha ett exempel på vad som händer ett land där svarta får rösträtt, se på Sydafrika. Ett utmärkt exempel på att apartheid var rätt politik. Och se på resten av Afrika.
Nu kommer väl någon jävla PK-moderator och radera detta inlägg för det är ju "rasistiskt" och det kan de ju inte acceptera för så får man inte tänka i Sverige.
Flashback...yttrandefrihet på riktigt.....jävla skitsnack!

90 år av hård judisk indoktrinering gör sitt.
Och hundra år av kvinnlig rösträtt hjälper knappast heller.
Citera
2026-09-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad Björn Söder säger och vad katten skiter lägger jag i samma påse. Kan man lura svenska myndigheter upp på läktaren på det viset förtjänar man de felaktiga utbetalningarna.
Vad har Björn Söder med detta att göra??
Citera
2026-09-20, 20:52
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja jag frågar på riktigt.

Du menar att detta sker ofta bland Moderater på Strandvägen?

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
yssad Vänsterpartist okänd inom partiet
Den 30-årige Vänsterpartisten Mohamed Abdukardir Ali från Borlänge fick så många personkryss att han kommer in i riksdagen istället för partiets klimatpolitiska talesperson Kajsa Fredholm.

”Jag är själv överraskad över stödet för mig personligen eftersom jag inte har haft nån egen kampanj eller valmaterial”, skriver han till Expressen.

Mohamed Abdukardir Ali känner ”ett stort ansvar för för att sätta mig in i fler frågor och hur jag på bästa sätt kan representera partiet i riksdagen”,

Ali har bara varit med i partiet i ett år.

– Jag har faktiskt inte riktigt koll på vem det är, säger Vänsterpartiets gruppledare i Borlänge, Matts Hammarqvist till Expressen.

Den tidigare moderatpolitikern i Borlänge, Agneta Nyvall, beskriver Mohamed Abdukardir Alis nätverk som stort, särskilt i den somaliska i gruppen i Borlänge.

Så sent som 2024 nekades Mohamed Abdukardir Ali, som kommer från Somalia, svenskt medborgarskap på grund av sina skulder. I februari i år gjorde Migrationsverket en ny bedömning och beviljade medborgarskap.

”Självklart ska jag fullfölja skuldsaneringen och göra rätt för mig”, skriver Mohamed Abdukardir Ali.

”Jag har ingen anledning att tro att han inte kommer att vara en utmärkt representant för oss i riksdagen”, skriver Vänsterpartiets ordförande i Borlänge, Erik Buller, till Expressen.
Citera
2026-09-20, 21:14
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Eskalerande rasism på gator och torg
Flera av mina vänner med invandrarbakgrund har vittnat om en allt öppnare och mer aggressiv rasism på gator och torg. Hur ansträngande det är att höra rasistiska åsikter ventileras högt vid grannbordet när man ska ta en kopp kaffe på stan.

Vilken känslig supertönt...
Citera
2026-09-20, 21:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du menar att detta sker ofta bland Moderater på Strandvägen?

Varför skulle jag tro det och vad spelar det för roll i sammanhanget?
Citera
2026-09-20, 21:55
Medlem
DrinkBleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du pratar som en arg treåring, dessutom finns det hundratusentals invandrare i Sverige från mellanöstern som just har anpassat sig och kan respektera västerländska värderingar samt vill bidra till samhället.

Enda anledning till att du ser så mycket av den andra sorten är för att 7 av 8 riksdagspartier har lockat hit just den typen.

I deras egna hemländer så består de flesta av normala människor som följer lagen och arbetar precis som här.

Svenskar är Vita och landet är vårt.
Citera
2026-09-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Svenskar är Vita och landet är vårt.

Ja, jo i sak är det ju självfallet rätt.

Men det betyder ju inte att jag har rätt om det jag skriver?

Du uppför dig förresten fortfarande som en 3 åring, har du märkt detta beteendet själv nu vad som händer och vad du gör?
Citera
2026-09-21, 07:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför skulle jag tro det och vad spelar det för roll i sammanhanget?
Så när det inte går att relativisera går du i förnekelse. Kryp hem till no. 68 ditt troll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in