2026-09-20, 11:24
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Du låter väldigt indoktrinerad och dogmatisk.

Nej. Det finns inte bara en box. Jag som faktiskt varit med ett bra tag och schizat på nätet vet det.

För att jag inte håller med om medstöms-narrativet?

Nej du vet ingenting.
Citera
2026-09-20, 15:24
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
För att jag inte håller med om medstöms-narrativet?

Nej du vet ingenting.

Mina narrativ är inte nedströms. Du är en tröttsam pajas som glor på Andrew Tate.

Finns inget kvar att säga mer än det.
Citera
2026-09-20, 15:28
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Mina narrativ är inte nedströms. Du är en tröttsam pajas som glor på Andrew Tate.

Finns inget kvar att säga mer än det.

Din inställning till Tate är medströms.

Vad har du över huvud taget hävdat som är motströms?
Citera
2026-09-20, 15:30
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Din inställning till Tate är medströms.

Vad har du över huvud taget hävdat som är motströms?

Det finns både en medströms-vänster och medströms-höger. Jag tillhör inte någon av dem. Du däremot är medströms-höger.
Citera
2026-09-20, 15:32
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Det finns både en medströms-vänster och medströms-höger. Jag tillhör inte någon av dem. Du däremot är medströms-höger.

Nej du vet ju inte vad du vill eller vad du är, det skrev du ju tidigare i tråden.

Relativt medströms höger stämmer nog numera ja.
Citera
2026-09-20, 15:39
Medlem
Citat:
Människor kommer jag aldrig begripa mig på. Det är väl vad som finns kvar att säga.

Jag önskar att jag aldrig funnits.

Har man sådana tankar bör man kanske söka hjälp. Det menar jag inte på ett nedlåtande sätt.

Hoppet om ett bättre liv ska man inte ge upp.
Citera
2026-09-20, 16:04
Medlem
Citat:
Försvinn härifrån med din toxiska passiv aggressiva "optimism". Bara försvinn.

Det var inget passivt aggressivt i mitt inlägg.
Du är uppenbarligen en väldigt instabil människa.

Om du bara vill skälla på allt och alla kommer inte den här tråden ge något.
Citera
2026-09-20, 23:17
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Det var inget passivt aggressivt i mitt inlägg.
Du är uppenbarligen en väldigt instabil människa.

Om du bara vill skälla på allt och alla kommer inte den här tråden ge något.

Men förlåt då om jag är van vid inget annat än toxicitet här. Vill du jag ska kyssa dina tår eller?
Citera
2026-09-21, 20:05
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2026-09-26, 20:45
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Jag börjar tvivla på de yngre. Inte för att de övergav SD det här valet (för det förtjänade SD och jag är försiktigt positiv till att luften ur den kontrollerade oppositionen börjat pysa nu) utan för hur pass inställsamma och bara allmänt mer tomma och låginformerade de verkar vara än vi som är över 30 vid det här laget.

De verkar ha skärmskadat sig med TikTok istället för att lära sig saker genom internet som vi innan dem gjorde. Saker som skolorna inte lärde. De verkar vara mer indoktrinerade utav utbildninssystemet mer än oss innan som faktiskt gjorde lite mer uppror på 2000-talet och 2010-talet.

Jag vill ha fel. Men det känns fan dystopiskt just nu. Min generation fattade ändå på ett visst plan att vi växte upp i ett sjukt samhälle. Dagens ungdom verkar inte riktigt fatta det och verkar köpa att det här är någon sorts normalitet. Och det är fan sorgligt och skrämmande. Vi millennials eller vad fan ni vill kalla oss levde väl mer i en övergångsperiod där vi upplevde den stora övergången till vad fan det nu är för samhälle vi har nu som en jävla whiplash.

En del av oss förstod det här. Absolut inte alla däremot. En stor minoritet av oss iaf fattade. Indoktrineringen i flumskolan bet ändå inte riktigt på oss lika hårt.

Sedan gjorde vi bort oss jävligt mycket i vår ungdom och gör definitivt bort oss som vuxna än idag med. Vi är en tragisk och patetisk generation på en hel del sätt och vis med. Men som sagt en stor minoritet av oss nyttjade ändå det äldre internet (ni ungar vet inte vad ni missade säger jag bara) på ett mer förkovrande sätt. Idag har allt enshitifierats och till och med konspirationskultur har blivit en jävla industri nu och en TikTok trend det med verkar det. Slopifierat. Brunnsförgiftat.

Tidö har varit en jävla demoraliserande mardröm där man känt sig gaslightad varenda jävla minut. Låt istället för i helvete vänstern få göra bort sig för evigt i regeringsställning nu säger jag. Tills skiten till slut kollapsar. Det är bättre så. Då kanske dagens unga fattar till slut vad många av oss "uncs" fick växa upp med som tex Göran Persson dansandes med kossan Doris och annat flum flummande och sociala eländen och misär.

Börjar jag bara bli gammal? Har världen rusat förbi mig? Vad är det jag inte förstår? För jag har svårt att förstå hur fan människor börjat (eller slutat snarare) att tänka. Det känns som sagt dystopiskt. Som att vi är på väg in i någon påklistrad jävla poptimist skit nu där vi ska låtsas att allt börjar bli bättre. Exakt så där de försökte göra under Göran Persson åren mot både generation x (som var ännu vildare än oss) och millennials. Många av oss såg igenom flummet då dock. Får se om många kan se igenom det nu med Maggan. Det är något smått personlighetskultigt över henne. Det är fan creepy.

Som sagt. Är jag bara en gammal stofil nu? Fattar jag inget?
Många fler har gett upp nu för tiden och världen har blivit ojämnare . 30% av unga män i USA är NEETS och sitter bara hemma, varför ska de bry sig om något när världen inte bryr sig om dem är förmodligen tankesättet. Vi har gått från en patriarkal hälsosam struktur till ett matriarkat som mest liknar ett vuxendagis utan dagislärare. Knulla med topp 20% av männen, förhärligande av badboys, våld och true crime.

Folk försöker bara roffa åt sig så mycket som möjligt och inte tänka på det, eller så har de ingenting och försöker att inte tänka på det.
Senast redigerad av Pedri 2026-09-26 kl. 20:48.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in