2026-09-18, 11:04
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Flashback borde bötfälla alla som skriver trådar och inlägg om hur de själva minsann förstår allt och ser alla sammanhang medan alla andra i hela världen är blinda får. Och sen kunde Flashback dela ut pengarna som skulle komma in till oss som tvingas läsa alla dessa svagsinta texter på usel svenska.

TS har inte bara fallit offer för människans allra mest grundläggande bias (att världen var som bäst när man själv tycker att man hade sin bästa period i livet), h*n verkar även ha lyckats nå highscore med sin Dunning Kruger.

Om man ska klaga på allt och alla så bör man åtminstone komma med något exempel på vad som har blivit så dåligt, vad det är som ”alla andra ”inte förstår” eller på vilket sätt de är ”tomma” och ”låginformerade”. Gärna kombinerat med förtydliganden om hur man själv ser på saker, så att man kan fånga kontrasten. Istället får vi ännu en trött tirad om att allt är dåligt, och allt var bättre förr. Samtliga äldre generationer i historien ringde och vill ha tillbaka sin favoritkäpphäst.

Och vad ska egentligen diskuteras? Din inställning? Ja, du låter som en stofil. Nej, en man som utvecklar bröst är inte en av apokalypsens ryttare. Ja, du skriver som en kratta. Nej, du låter inte på något sätt som en person som har någon djupare insikt om någonting, men det kanske skulle ändras om du faktiskt skrev ett genomtänkt inlägg. Ja, världen verkar ha rusat förbi dig. Klart så?

Och sen flockas förstås snabbt andra som anser att världen är förlorad, och fyller på med fler arga, men ytterst vaga, inlägg om att Sverige minsann är förstört, förlorat och förvittrat. Inga exempel, inga argument, bara ”allt är dåligt och allt blir bara sämre”. Tja, om det är allt man kan fokusera på så kan det nog framstå så.

Om ni verkligen tycker som ni skriver, och det inte bara är gårdagsfyllans ångest som måste ut ur kroppen, varför gör ni då inget åt det. Om alla politiker är så usla så finns det en enorm möjlighet att gå in i politiken. Om ni tycker att något är fel, varför skriver ni på ett anonymt forum istället för att bilda öppen opinion om saken och åtminstone försöka skapa förändring? Varför är ni så passiva, om ni nu känner så starkt i frågan? Om alla andra är så korkade och lättledda, varför leder ni dem inte då rätt?

Det är fredag. Gå ut på en promenad och försök kasta av er den bitterhet ni verkar känna över allt. Bli glad över något, tänk positivt om något, var hoppfull om något. Jag kan lova att det känns bättre.

Du verkar å andra sidan vara helt blind. Exempelvis var Europa fredligt och stabilt på 80-talet. Östra Europa var dock ofritt. Sedan blev länderna fria men med EU håller det på att bli ofritt igen. Nu råder krig dessutom, ett krig Väst har framkallat. Väst framkallar en rad med krig. Vi verkar sannerligen stå på tur. Det jag skriver är konkreta saker och är inget svammel. Svenskarna är också konformister. Majoriteten är TV-tittande regimlojala i ett alltmer nyfascistiskt Sverige och Europa och detta har antagligen varit planen hela tiden. Kanske dags att på något sätt, hur det nu ska gå till, rädda saker och ting såsom landet och individen.

Pendeln kan svänga igen fast nu på ett bra sätt. Ungdomarna verkar ju ha förkastat både woke och tatueringar. Vi vuxna är fega och dåliga.
Citera
2026-09-18, 11:06
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Vet inte hur man utvecklar kvinnobröst, men don efter person. Om ingen tar skada och det offentliga inte behöver betala så kör på bara

Man tar hormoner och gör man det är man rubbad.
Citera
2026-09-18, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Du verkar å andra sidan vara helt blind. Exempelvis var Europa fredligt och stabilt på 80-talet. Östra Europa var dock ofritt. Sedan blev länderna fria men med EU håller det på att bli ofritt igen. Nu råder krig dessutom, ett krig Väst har framkallat. Väst framkallar en rad med krig. Vi verkar sannerligen stå på tur. Det jag skriver är konkreta saker och är inget svammel. Svenskarna är också konformister. Majoriteten är TV-tittande regimlojala i ett alltmer nyfascistiskt Sverige och Europa och detta har antagligen varit planen hela tiden. Kanske dags att på något sätt, hur det nu ska gå till, rädda saker och ting såsom landet och individen.

Pendeln kan svänga igen fast nu på ett bra sätt. Ungdomarna verkar ju ha förkastat både woke och tatueringar. Vi vuxna är fega och dåliga.

Du är osammanhängande och spretar. Det är bara så jag ser det.
Citera
2026-09-18, 11:10
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Man tar hormoner och gör man det är man rubbad.
Ok. Såg framför mig någon slags konstnär som modellerade fram bröst i lera eller trä eller nåt...
Citera
2026-09-18, 11:17
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Du är osammanhängande och spretar. Det är bara så jag ser det.

Jag ser sammanhanget i sin helhet. Däremot ditt attitydproblem vete fan vilket det är för det har jag glömt. Du kan dock gå tillbaka till rubriken. TS frågar efter vilket konformistiskt fängelse vi skapar. Det är övertydligt vad som pågår med makt-koncentration och förtryck. I Sverige skapar dels TV den konformistiske svensken. Till 90% tänker och beter han sig likadant och det är sällan något positivt med det.
Citera
2026-09-18, 11:20
Avslutad
Citat:
Jag ser sammanhanget i sin helhet. Däremot ditt attitydproblem vete fan vilket det är för det har jag glömt. Du kan dock gå tillbaka till rubriken. TS frågar efter vilket konformistiskt fängelse vi skapar. Det är övertydligt vad som pågår med makt-koncentration och förtryck. I Sverige skapar dels TV den konformistiske svensken. Till 90% tänker och beter han sig likadant och det är sällan något positivt med det.

Jo men du väver in det i en massa Putinism. Lägg av med det. Håll det borta härifrån säger jag bara. Sluta brunnsförgifta denna tråd.

Jag kan sniffa ut sånt där på en mils avstånd.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-18 kl. 11:32.
Citera
2026-09-18, 11:24
Medlem
Trolltestets avatar
Jag var som du när jag var yngre men när jag fyllde halvsekel så började jag se på världen ur en mer neutral synvinkel och där det mesta faktiskt går att skratta åt snarare än att bli upprörd över.
Citat:
Under tiden fortsätter jag trycka upp ditt jävla hyckleri i ditt självbelåtna anlete.

Eran toxiska poptimism ska grusas. Det är min enda agenda just nu.

Jag föddes in i ett skitsamhälle jag tidigt började hata.
När du dör så kommer du att vara så bitter att man kommer att behöva saturera hela din grav med kaustiksoda för att inte orsaka en grundvatten/miljökatastrof.
Citera
2026-09-18, 14:32
Avslutad
Människor kommer jag aldrig begripa mig på. Det är väl vad som finns kvar att säga.

Jag önskar att jag aldrig funnits.
Citera
2026-09-18, 14:52
Medlem
Wyrdkins avatar
Tycker TS har rätt. Mina barnbarn är helt klart mer hjärtvättade än mina barn var.

Plus pantade. Min son fixade allt med datorer till mig, nu måste han göra samma sak till sin son?!?
Citera
2026-09-18, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Tycker TS har rätt. Mina barnbarn är helt klart mer hjärtvättade än mina barn var.

Plus pantade. Min son fixade allt med datorer till mig, nu måste han göra samma sak till sin son?!?

Jag tycker inte det är så enkelt. Yngre ska inte ha skulden för den här utvecklingen egentligen. De är inte källan.

Många äldre förtjänar inte någon stämpel över sig heller.
Citera
2026-09-18, 21:26
Medlem
Citat:
Jag börjar tvivla på de yngre. Inte för att de övergav SD det här valet (för det förtjänade SD och jag är försiktigt positiv till att luften ur den kontrollerade oppositionen börjat pysa nu) utan för hur pass inställsamma och bara allmänt mer tomma och låginformerade de verkar vara än vi som är över 30 vid det här laget.

De verkar ha skärmskadat sig med TikTok istället för att lära sig saker genom internet som vi innan dem gjorde. Saker som skolorna inte lärde. De verkar vara mer indoktrinerade utav utbildninssystemet mer än oss innan som faktiskt gjorde lite mer uppror på 2000-talet och 2010-talet.

Jag vill ha fel. Men det känns fan dystopiskt just nu. Min generation fattade ändå på ett visst plan att vi växte upp i ett sjukt samhälle. Dagens ungdom verkar inte riktigt fatta det och verkar köpa att det här är någon sorts normalitet. Och det är fan sorgligt och skrämmande. Vi millennials eller vad fan ni vill kalla oss levde väl mer i en övergångsperiod där vi upplevde den stora övergången till vad fan det nu är för samhälle vi har nu som en jävla whiplash.

En del av oss förstod det här. Absolut inte alla däremot. En stor minoritet av oss iaf fattade. Indoktrineringen i flumskolan bet ändå inte riktigt på oss lika hårt.

Sedan gjorde vi bort oss jävligt mycket i vår ungdom och gör definitivt bort oss som vuxna än idag med. Vi är en tragisk och patetisk generation på en hel del sätt och vis med. Men som sagt en stor minoritet av oss nyttjade ändå det äldre internet (ni ungar vet inte vad ni missade säger jag bara) på ett mer förkovrande sätt. Idag har allt enshitifierats och till och med konspirationskultur har blivit en jävla industri nu och en TikTok trend det med verkar det. Slopifierat. Brunnsförgiftat.

Tidö har varit en jävla demoraliserande mardröm där man känt sig gaslightad varenda jävla minut. Låt istället för i helvete vänstern få göra bort sig för evigt i regeringsställning nu säger jag. Tills skiten till slut kollapsar. Det är bättre så. Då kanske dagens unga fattar till slut vad många av oss "uncs" fick växa upp med som tex Göran Persson dansandes med kossan Doris och annat flum flummande och sociala eländen och misär.

Börjar jag bara bli gammal? Har världen rusat förbi mig? Vad är det jag inte förstår? För jag har svårt att förstå hur fan människor börjat (eller slutat snarare) att tänka. Det känns som sagt dystopiskt. Som att vi är på väg in i någon påklistrad jävla poptimist skit nu där vi ska låtsas att allt börjar bli bättre. Exakt så där de försökte göra under Göran Persson åren mot både generation x (som var ännu vildare än oss) och millennials. Många av oss såg igenom flummet då dock. Får se om många kan se igenom det nu med Maggan. Det är något smått personlighetskultigt över henne. Det är fan creepy.

Som sagt. Är jag bara en gammal stofil nu? Fattar jag inget?

Svenska folket har förmodligen alltid varit korkat, sug på den karamellen en liten stund så kommer du se att sakerna som händer i vårt samhälle faktiskt make sense.

Svenskar i Amerika hade ryktat om sig att vara lättlurade, detta var på 1800-talet.
Svenska bönder kunde få rätt mot adelsmän i rättsliga mål, det fanns inte nån annanstans i världen.
(Då bildas nog mycket naivhet tillslut kanske, tillit till överheten.)
Svensken har ju också gaggats ända sedan 40-talet i Sverige i princip. Det är en jävligt lång tid.
Det har gaggats så mycket att det har blivit en del av deras levnadssätt.
Allt ska va så puttinuttit, barnen ska ha hjälm på sig hela tiden.
Snowflake ideal, Social media, medelklassen och pk doktriner slår hårdare i det här landet för:
Man har tappat sin hjärna och man har tappat sina värderingar under de senaste 100 åren.

När du vet om detta så fattar du varför folk är så trendkänsliga, varför så många fastnar för social media. Dessutom är väl tiktok ungar jävligt bortklemade, precis som 90-talisterna var. Jag är född 93.

Det fanns många rötägg, loosers och bortklemade special snowflakes när jag växte upp med.

Gå fram o tillbaka lite i det jag skrivit ovan i Sveriges historia så kan du se varför vissa människor är som kollin i landet.

Och ja vi är alla trötta på det. Landet saknar värderingar och bildningsideal, man måste ta bort och reformera om social media så psykiskt hälsa inte uppstår. Föräldrar måste va föräldrar och inte bögar.

Marxistmedia måste bort helst igår. Gör allt detta och man kommer kunna ändra tillbaka befolkningen till något helt normalt.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-18 kl. 21:29.
Citera
2026-09-18, 22:06
Medlem
Citat:
Jag börjar tvivla på de yngre. Inte för att de övergav SD det här valet (för det förtjänade SD och jag är försiktigt positiv till att luften ur den kontrollerade oppositionen börjat pysa nu) utan för hur pass inställsamma och bara allmänt mer tomma och låginformerade de verkar vara än vi som är över 30 vid det här laget.

De verkar ha skärmskadat sig med TikTok istället för att lära sig saker genom internet som vi innan dem gjorde. Saker som skolorna inte lärde. De verkar vara mer indoktrinerade utav utbildninssystemet mer än oss innan som faktiskt gjorde lite mer uppror på 2000-talet och 2010-talet.

Jag vill ha fel. Men det känns fan dystopiskt just nu. Min generation fattade ändå på ett visst plan att vi växte upp i ett sjukt samhälle. Dagens ungdom verkar inte riktigt fatta det och verkar köpa att det här är någon sorts normalitet. Och det är fan sorgligt och skrämmande. Vi millennials eller vad fan ni vill kalla oss levde väl mer i en övergångsperiod där vi upplevde den stora övergången till vad fan det nu är för samhälle vi har nu som en jävla whiplash.

En del av oss förstod det här. Absolut inte alla däremot. En stor minoritet av oss iaf fattade. Indoktrineringen i flumskolan bet ändå inte riktigt på oss lika hårt.

Sedan gjorde vi bort oss jävligt mycket i vår ungdom och gör definitivt bort oss som vuxna än idag med. Vi är en tragisk och patetisk generation på en hel del sätt och vis med. Men som sagt en stor minoritet av oss nyttjade ändå det äldre internet (ni ungar vet inte vad ni missade säger jag bara) på ett mer förkovrande sätt. Idag har allt enshitifierats och till och med konspirationskultur har blivit en jävla industri nu och en TikTok trend det med verkar det. Slopifierat. Brunnsförgiftat.

Tidö har varit en jävla demoraliserande mardröm där man känt sig gaslightad varenda jävla minut. Låt istället för i helvete vänstern få göra bort sig för evigt i regeringsställning nu säger jag. Tills skiten till slut kollapsar. Det är bättre så. Då kanske dagens unga fattar till slut vad många av oss "uncs" fick växa upp med som tex Göran Persson dansandes med kossan Doris och annat flum flummande och sociala eländen och misär.

Börjar jag bara bli gammal? Har världen rusat förbi mig? Vad är det jag inte förstår? För jag har svårt att förstå hur fan människor börjat (eller slutat snarare) att tänka. Det känns som sagt dystopiskt. Som att vi är på väg in i någon påklistrad jävla poptimist skit nu där vi ska låtsas att allt börjar bli bättre. Exakt så där de försökte göra under Göran Persson åren mot både generation x (som var ännu vildare än oss) och millennials. Många av oss såg igenom flummet då dock. Får se om många kan se igenom det nu med Maggan. Det är något smått personlighetskultigt över henne. Det är fan creepy.

Som sagt. Är jag bara en gammal stofil nu? Fattar jag inget?

I yngre dagar levde man mer för nuet.
Sen föräldrarna levde i kaos och jobbproblem mer.
Men ofta kan ni inte komplettera varandra.
Mindre kaos såklart..
Precis därför ni ska vakna kl 07.00

Eller hur sjukt vore alla mirakel utan myset?
Tror jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in