2026-09-20, 12:05
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Det finns en länk till Eskilstuna-Kuriren i trådstarten.

Som talar om en "anonym källa".

Jag har fortfarande inte sett någon kritisera spelreglerna.
Citera
2026-09-20, 12:06
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Men att sätta press på en folkvald för att lämna plats åt en partivald är alltså ett sätt att respektera demokratin?
Eller var det vara lite klassisk whataboutism från din sida?

Hur menar du att de satt press på någon folkvald?

Står det i Eskilstunakuriren?
Citera
2026-09-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Som talar om en "anonym källa".

Jag har fortfarande inte sett någon kritisera spelreglerna.
Vi får väl vänta och se helt enkelt. De kanske blir accepterade. Tråden lär leverera utfallet.
Citera
2026-09-20, 12:09
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Som jag skrev ovan finns det knappast något incitament för de borgerliga att ändra på detta. De muslimska vänsterledamöterna spelar Tidö rätt i händerna.

Jag tror det finns ett egenintresse i alla partier att kontrollera av makt och arvoden. Även Borgerliga partier måste irriteras över att någon mediekänd peron bara poppar upp och flyttar rakt in i gräddhyllan framför alla andra. T.ex. israellobbyisten i EU-parlamantet, Jan-Emanuel och den där överlöpande attacksubban som nu kryssades in i riksdagen för C.

Men det är klart att just nu är det i stort som som du skriver. Synd bara att det är samtliga svenskar som får betala och inte bara Tidöpartierna.
Citera
2026-09-20, 12:12
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det kommer bli fem somalier i totalt i den nya riksdagen

Källa: https://x.com/HerrHusis/status/2101270949282611552

Det är bra, de har ovärderliga kunskaper om Failed States.
Citera
2026-09-20, 12:15
Avslutad
Linus Lakso är en mycket dålig politiker så honom lär ingen sakna. Jag gläds åt att vänsterns egna import av valboskap nu engagerar sig i arbetet. Horan med lappmössa på huvet har väl inte yttrat sig negativt vad jag vet?
Citera
2026-09-20, 12:16
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:

"Nu väntas Abdulkani utsättas för interna påtryckningar om att frivilligt lämna platsen till Lakso enligt en källa med god insyn i partiet, uppger lokaltidningen" Så svaret är förmodligen ja om inte källan är en rasistnazist som bara hittar på.

Om så sker är det rätt uppenbart vad som har hänt och MP är de verkliga rasisterna.

Det här är det roligaste som hänt på länge. En massa PK-bögar får konsekvenser av sitt handlande.
Citera
2026-09-20, 12:22
Medlem
Turphiees avatar
Citat:

Det är faktisk ganska exakt vad som står...

"Enligt uppgifter till Eskilstuna Kuriren finns det dock ett internt missnöje med utfallet, och partiledningen uppges nu vilja försöka korrigera resultatet i efterhand.

– Jag tror att Mohamed kommer att få ett stort tryck från partiet om att släppa sin plats till Lakso, säger en källa till tidningen."
Citera
2026-09-20, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det är faktisk ganska exakt vad som står...

"Enligt uppgifter till Eskilstuna Kuriren finns det dock ett internt missnöje med utfallet, och partiledningen uppges nu vilja försöka korrigera resultatet i efterhand.

– Jag tror att Mohamed kommer att få ett stort tryck från partiet om att släppa sin plats till Lakso, säger en källa till tidningen."

Är det ens lämpligt givet att negern är demokratiskt vald enligt reglementet?
Citera
2026-09-20, 12:25
Medlem
Citat:
Undrar om det är förenligt med lojaliteten gentemot klanen att avstå en plats som klanen åstadkommit. Det kan bli två motstående intressen att hantera här.
De har ingen lojalitet mot partiet.
Klanen/orten är deras lojalitet.

Och V och MP kan inte heller kasta ut personen utan att bli beskyllda för rasism och förlora massa boskapsröster i hela landet.
Citera
2026-09-20, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
De har ingen lojalitet mot partiet.
Klanen/orten är deras lojalitet.

Och V och MP kan inte heller kasta ut personen utan att bli beskyllda för rasism och förlora massa boskapsröster i hela landet.

Kan den här ledamoten tala och förstå svenska? Får vi se den första ledamoten med tolk i talarstolen?
Citera
2026-09-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Kan den här ledamoten tala och förstå svenska?
Vet inte.
Men om jag får vara fördomsfull så tror jag inte klanerna skulle skicka fram en kandidat som inte kan svenska. En politiker som inte kan svenska har svårt att påverka.

Däremot de som röstar kan med stor sannolikhet inte svenska och vet inte ens vad de röstar på utan bara gör som de blir tillsagda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in