2026-09-21, 06:04
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, uppgifterna om personkryssningen är aggregerade, sedan får ni ta till er de uppgifter som är relevanta för diskussionen. I fallet Caroline så är hon ersättare, som nu har tagit den äldsta riksdagsledamotens plats.

"Caroline Täljeblad från Umeå blir ny riksdagsledamot för Vänsterpartiet i Västerbotten.

Hon kryssar därmed förbi Gudrun Nordborg, som suttit i riksdagen i två mandatperioder.

Gudrun Nordborg har varit äldst i riksdagen senaste mandatperioden, men säger att hon inte tänker gå i pension än."

I detta fall var väl bra? Varför ska 80-årig tant sitta och sova i Riksdag? Förresten Täljeblad - är hon fr ursprungsbefolkningen? Ser lite ut som amerikanska indianer.
Senast redigerad av KillPu 2026-09-21 kl. 06:08.
Citera
2026-09-21, 06:09
Medlem
Dröjer inte länge nu innan islamisterna i Europa får tillgång till Europeiska kärnvapen.. Vem hade det på bingokortet för 10 år sedan..
Citera
2026-09-21, 06:22
Medlem
Äckligt av MP att utpressa negern att avgå så Linus Laxer får jobbet.
Citera
2026-09-21, 06:40
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Det är snarare högervridna rasister här som gråter mest över att några stackars somalier blivit inkryssade helt enligt dom demokratiska reglerna.
Här ja, men inte i verkliga livet.
Citera
2026-09-21, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Man kan se debatterna på https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/

Även på SVT Play "Forum"

Är du okunnig?

Jojo, nog vet jag det men hur många ser på det? Barn ska iväg på aktiviteter, middag, det ska handlas, ev. läxor med barnen.

Du ska nog inte överskatta intresset för politiska debatter i TV under Riksdagens arbetsår. Det är nog bara de riktigt intresserade, de är få, och de som i tjänsten måste som tittar/lyssnar.
Citera
2026-09-21, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Förmodligen är de helt dumma i huvudet och har noll allmänbildning

Jag ser fram emot när dessa somalier ska upp i talarstolen och debattera. 😋

Sverige har gått ifrån att vara ett av världens ledande länder, till nån form av soptipp.
Varför ska de debttera? Åkesson hade 95% frånvaro. De kan håva in skattepengar i drivor utan att ens närvara.
”Jag röstar ja om ni ger tio miljoner i statsstöd till min moskéförening.”
Citera
2026-09-21, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
”Jag röstar ja om ni ger tio miljoner i statsstöd till min moskéförening.”

Även om tio miljoner är en överdrift så är ett sådant scenario inte helt otänkbart om flera muslimska avhoppare i Riksdagen sluter sig kring ett gemensamt mål.
Citera
2026-09-21, 07:03
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Även om tio miljoner är en överdrift så är ett sådant scenario inte helt otänkbart om flera muslimska avhoppare i Riksdagen sluter sig kring ett gemensamt mål.

Det blir "kaoz' i riksdagen. Vi lär se flera Muslimer som politiska vildar innan den här mandatperioden är till ända. Helt sjukt att ge dem tillträde till både makt och information.
Citera
2026-09-21, 07:04
Medlem
Mp och V kanske inte har lika fördomsfull inställning som ni avgrundshögern.
Citera
2026-09-21, 07:12
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
”Självklart ska jag fullfölja skuldsaneringen och göra rätt för mig”, skriver Mohamed Abdukardir Ali.

Man gör väl inte rätt för sig om man genomgår skuldsanering? Majotiten av skulden skrivs av som en förlust för den Mohamed är skyldig pengar?
Citera
2026-09-21, 07:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag tycker det är jättekonstigt att Miljöpartiet och Vänsterpartiet nu vill uppmana de invandrare som demokratiskt blivit invalda med personröster att kliva åt sidan för att ersättas med de svenskar som partierna istället satt högst upp på listorna. Kan man skönja någon form av rasism? Väljarna har ju röstat fram dessa invandrare och då är det ju rimligt att partierna också släpper fram dem. Vilka andra partier går i taket när någon blir kryssad in i riksdagen?
Citera
2026-09-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Man gör väl inte rätt för sig om man genomgår skuldsanering? Majotiten av skulden skrivs av som en förlust för den Mohamed är skyldig pengar?
Nu får han dock riksdagslön så kronopelle lär utmäta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in