Citat:
Ursprungligen postat av
JKM04
Så sa man om mobilen med. Använder man AI till allt är man ju en loser, jag själv använder inte AI alls då jag anser att människan är gjord för att skapa och vara kreativ.
Men om AI är så jävla bra varför kommer den inte på en helt ny banbrytande uppfinning likt glödlampan, telefonen eller elektricitet? Det enda ChatGPT har släppt är ju en **trumvirvel** HÖGTALARE…..
Jag tror att AI har en riktigt viktig nyckelroll i vårt samhälle. Varför?
Just nu används inte AI till så jätte mycket vettigt.
Men samtidigt är en exponentiell befollkningsökning inte någon lösning för vår framtid. Politiker skiter knäck eftersom barnafödadet minskar och försöker fylla upp det med MENA figurer där vi ju vet vad det får för resultat.
Men säg att det i Europa om 500 år bara bor 3 miljoner människor. Men dessa 3 miljoner människor tänker inte finna sig i att skita i en hink ute på gården och duscha 2 gånger i månaden, utan levnadsstandarden skall vara världens högsta.
Plötsligt har du och göra med ett väldigt glest befolkat område där en hel del samhällsfunktioner måste fjärrstyras. Där tror jag att framtidens AI kommer att spela en nyckelroll.