2026-09-16, 08:49
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Hur tänkte du att signalen skulle moduleras utan mellanliggande hårdvara och hur ska den sedan demoduleras och hitta in till mottagarens nätverkskort?
Inte något jag vet hur det funkar, bara fått det förklarat på detta viset av en som jobbar med eländet.
Citera
2026-09-16, 09:07
Medlem
Stämmer inte alls.

I bland annat Kina används artificiell intelligens i stor utsträckning för att kontrollera befolkningen. Det handlar om digitala valutor (CBDC), omfattande kameraövervakning samt AI-styrda poliser och drönare.

Samma skit vill man införa i EU.
Senast redigerad av shadowsignal 2026-09-16 kl. 09:10.
Citera
2026-09-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Inte något jag vet hur det funkar, bara fått det förklarat på detta viset av en som jobbar med eländet.
Precis. Tekniken finns, men det är inget som AI bara kan utnyttja om inte alla datorer är uppkopplade på den tekniken. Det räcker inte att de bara är uppkopplade mot elnätet.
Citera
2026-09-16, 09:15
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadowsignal
Stämmer inte alls.

I bland annat Kina används artificiell intelligens i stor utsträckning för att kontrollera befolkningen. Det handlar om digitala valutor (CBDC), omfattande kameraövervakning samt AI-styrda poliser och drönare.

Samma skit vill man införa i EU.

AI har används för övervakning i EU i massvis med år redan (och även Sverige). Men det är inte språkmodeller...
Citera
2026-09-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
AI har används för övervakning i EU i massvis med år redan (och även Sverige). Men det är inte språkmodeller...

Det är ingenting jämfört med vad som planeras.
Citera
2026-09-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface

Nej, och det är språkmodeller som är så jäva B och göra alla fel och är notoriskt opålitliga (hur man kan tycka det är spännande övergår mitt förstånd). Det är sånt som autistboyz som Cyborg dregglar över.

AI i kameraövervakning och mönsterigenkänning inom bilddiagnostik men även satellitbilder är en annan femma. Det är den typen av AI (den som också finns i förarlösa bilar) som jag tror har framtiden för sig. Men det får inte ske utan regelverk förstås.
Citera
2026-09-16, 12:16
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nej, och det är språkmodeller som är så jäva B och göra alla fel och är notoriskt opålitliga (hur man kan tycka det är spännande övergår mitt förstånd). Det är sånt som autistboyz som Cyborg dregglar över.

AI i kameraövervakning och mönsterigenkänning inom bilddiagnostik men även satellitbilder är en annan femma. Det är den typen av AI (den som också finns i förarlösa bilar) som jag tror har framtiden för sig. Men det får inte ske utan regelverk förstås.
Frontier AI är inte enbart sk "språkmodeller".
De är mycket mer än så. De är också KPNN: Kriminella Psykopatiska Neurala Nätverk.
Bland annat.
Citera
2026-09-16, 14:27
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Vadå DDOSA mig ?fan är du efterbliven i en källare klarar du ej av att bemöta en jävla punkt som missttänkt helt jävla kognitivt handikappad är du, och säga" anvääänder du aaaiiii" nej jag gör att datafjollorr som utvbildar sig i promtande blir kickade innan ekonomi-uniexamnen
Bemöt eller håll käften!
Jag vet inte vad som övertygar mig mest - tonläget eller stavningskunskaperna. Bådadera håller samma klass.
Citera
2026-09-16, 16:13
Medlem
Korv-Bajss avatar
Om internet skulle få för sig att gå sönder, hur många skulle överleva det?
Citera
2026-09-16, 16:21
Medlem
DonaldBidens avatar
"Förstöra mänskligheten" är väl inte helt sant.

Men "förstöra AI-företagens affärsmodeller" är helt korrekt och det är mycket värre!
Hur ska Sam Altman, Dario Amodei, Elon Musk, mfl. kunna sova om natten om deras företags framtid är osäker?
Nej, ska deras skönhetssömn överleva då måste våra styrande - i USA - ta beslut för att skydda deras företag!
Citera
2026-09-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Jag vet inte vad som övertygar mig mest - tonläget eller stavningskunskaperna. Bådadera håller samma klass.
Jag vet inte vad som övertygar mig mest , att du fastnar på språkbruk, rena slarvfel samt ej kan bemöta en endaste konkret punkt, eller att du kommer in och tjaffsar utan att begripa ett skit?

Jag är trevlig mot trevliga, mot kaxiga GPT-barn som märker ord, är jag grovt otrevliig emot.
Att du måste attackera språkbruk av rena slarvfel för att dölja dina brister är komiskt din lilla åsna.

Att du innehar ett flashnbackonto utan att kunna svara konkret på en frågeställning utan istället märker stalfel som ett chatt-gpt-barn utan substans är jävligt komiskt.
Vafan har du ens tillfört i tråden?????
Svara på min frågeställning eller knip igen bröfittann din mupp!
Citera
2026-09-16, 19:35
Medlem
dooeys avatar
Det som sägs i trådstarten påminner om vad den här tomten Ed Zitron babblar om: https://www.youtube.com/watch?v=Lf5oqGOCRCM

- The Man Who Calls BS On AI: They’re LYING About AI, 2027 Is When It All Breaks! | Ed Zitron

Allt som allt så säger det emot vad etablerad forskning säger om AI i dagsläget. Så det är svammel.
AI gör knappast ett "halvdant jobb" beträffande artiklar, bilder, musik etc. Generiskt ofta ja, men inte alltid det heller, och på sikt knappt ens någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in