2026-09-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Oppositionspartier som gått till val på Andersson som statsministerkandidat har majoritet i riksdagen.

Du skriver fel.
Center gick till val för att bilda regering med S och KD, inte med vänstermarxisterna, judehatare och terrorkramare V.

Källa: https://www.sverigesradio.se/artikel/centerpartiet-vill-bilda-regering-med-s-och-kd
Citera
2026-09-19, 15:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vadå det är din sida som har fått stryk i valet och min sida som har vunnit. Loser
Barnslig kommentar. Visar på vilken nivå du står.
Citera
2026-09-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
C kommer icke stödja Tidö på något vis. Bara glöm!

Mannen du har svag läsförståelse.
C kan samregera med M, KD och L.
SD kan bli stödparti som trycker gul om de får några bita t.ex. tandsvårdreform, kärnkraft och låga bränslepriser.
Citera
2026-09-19, 15:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det skulle innebära en förlust för oppositionen då dom i princip underkänt sig själva.

Vad skulle ett nyval förändra för oppositionen? Finns inte en chans i helvetet att det skulle en så stor förändring S inte var beroende av båda C och V.

D
Från Vs perspektiv kan det vara ännu värre att vika sig och se på när S blir borgare och lämnar V helt ensamma.

Ett extra val kan gynna V, och att stå på sig kan vara värt ytterligare 4 år i opposition jämfört med att stå utanför och se på när S för nyliberal politik och gör V irrelevanta.
Citera
2026-09-19, 15:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Mannen du har svag läsförståelse.
C kan samregera med M, KD och L.
SD kan bli stödparti som trycker gul om de får några bita t.ex. tandsvårdreform, kärnkraft och låga bränslepriser.
Min läsförståelse är utmärkt.

C accepterar inte en regering som stöds av Sd. C accepterar inte ens en regering som är beroende av Sd, men om de skulle bryta den röda linjen kommer de absolut inte att acceptera Sd som stödparti till regeringen.

Som sagt: C återuppväcker med all säkerhet alliansliket, men det är de ensamma om.

Det är alltså snarare du som behöver jobba med läsförståelsen.
Citera
2026-09-19, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du skriver fel.
Center gick till val för att bilda regering med S och KD, inte med vänstermarxisterna, judehatare och terrorkramare V.

Källa: https://www.sverigesradio.se/artikel/centerpartiet-vill-bilda-regering-med-s-och-kd
Åter igen har du bristande läsförståelse.

C gick till val med Andersson som sin statsministerkandidat. De ville och vill se henne regera med stöd av C och Kd.

Kd vill inte, så vad C ville är verklighetsfrånvänt.
Citera
2026-09-19, 15:18
Medlem
Citat:
C accepterar inte en regering som stöds av Sd.

Inte om alternativet är V i Rosenbad.
Att vara stödparti är mycket svagare än ett regering med V ministerposter som V kräver.
Därför kommer Centern byta sida.
Citera
2026-09-19, 15:19
Medlem
Citat:
C gick till val med Andersson som sin statsministerkandidat. De ville och vill se henne regera med stöd av C och Kd.

Jag har skrivit exakt detta.
Citera
2026-09-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
S är det största partiet och det enda statsbärande partiet. De andra gör bäst i att lyda.

Som inte kan få ihop en regering utan att någon sviker sina kärnväljare ,
Citera
2026-09-19, 15:21
Medlem
Om man ser det historiskt var Centerpartiet eller Bondeförbundet, som de hette på den tiden i centrum för det senaste extravalet i Sverige 1958. Socialdemokraterna och Centerpartiet satt då i regering tillsammans. När S ville genomföra ATP-pensionssystemet sade C nej och röstade ner förslaget tillsammans med Högerpartierna. Det fick koalitionen att spricka, vilket ledde till ett extraval. Kan det vara så att C:s motstånd leder till ett extraval även den här gången?
Citera
2026-09-19, 15:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag har skrivit exakt detta.
Du skrev "nej" till informationen att C gick till val på att Andersson är deras statsministerkandidat med motiveringen att "C gick till val på en C/S/Kd- regering".

Nu orkar jag inte med dig längre, du förstår ju inte vad du själv skriver.
Citera
2026-09-19, 15:23
Medlem
Citat:
Du skrev "nej" till informationen att C gick till val på att Andersson är deras statsministerkandidat med motiveringen att "C gick till val på en C/S/Kd- regering".

Nu orkar jag inte med dig längre, du förstår ju inte vad du själv skriver.

Nej, jag skrev att C gick till val för att bilda regering med S och KD. Och jag även ger källa.
https://www.sverigesradio.se/artikel/centerpartiet-vill-bilda-regering-med-s-och-kd
Jävla idiot du är. Du ger inga källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in