2026-09-19, 13:54
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Skulle JO kritisera domstolarna för att man gjort precis som rättspraxis ser ut eller vad menar ni?

En polisanmälan kan ju vem som helst göra mot någon annan utan att det har någon som helst betydelse.

Det förekommer helt huvudlösa polisanmälningar mot kommunala tjänstemän hela tiden. Hörde som exempel talas om en förvaltningschef som blivit polisanmäld för att denne sa upp ett avtal som man inte var överens om tolkningen av innehållet i. Och dessutom JO anmäld som lite grädde på moset.

Så lågt har samhället sjunkit, får jag inte som jag vill så gapar och skriker jag först, hotar sen och anmäler slutligen när inget annat hjälper. Man hoppas antagligen på att kunna påverka myndighetsutövningen genom att skrämma till lydnad. Ganska farlig utveckling.
”Domstolarna har misslyckats med sin viktigaste uppgift – att kritiskt granska myndigheterna och skydda enskildas rättigheter”, säger Alexandra Loyd, biträdande chef på Centrum för rättvisa.

https://centrumforrattvisa.se/domstolar-jo-anmals-i-fallet-elsa/

Upphovet till anmälan.

Att domstolen har agerat som de gjort är en rättsskandal.
Citera
2026-09-19, 13:57
Medlem
”Tycker jag”. Kan du inte bara lägga till de två orden när du skriver inlägg, för jag delar absolut inte din uppfattning. Att skriva så där kategoriskt gör bara att du framstår som mindre vetande.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
”Domstolarna har misslyckats med sin viktigaste uppgift – att kritiskt granska myndigheterna och skydda enskildas rättigheter”, säger Alexandra Loyd, biträdande chef på Centrum för rättvisa.

https://centrumforrattvisa.se/domstolar-jo-anmals-i-fallet-elsa/

Upphovet till anmälan.

Att domstolen har agerat som de gjort är en rättsskandal.
Citera
2026-09-19, 13:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
”Tycker jag”. Kan du inte bara lägga till de två orden när du skriver inlägg, för jag delar absolut inte din uppfattning. Att skriva så där kategoriskt gör bara att du framstår som mindre vetande.
Jo men du är en lögnare så vad bryr jag mig om din uppfattning.

Det har kommit ut tillräckligt med information och fakta om fallet för ett sånt uttalande.

Ny söt härskarteknik
Citera
2026-09-19, 14:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Tycker centrum för rättvisa och de flesta normalt funtade människor...

Men lnte de lögnaktiga systemriddarna som fortfarande försvarar det oförsvarbara.

Ett fullkomligt rättsövergrepp mot ett oskyldigt barn.
Citera
2026-09-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är hemskt. Har Victoria anmält för falsk tillvitese och grovt tjänstefel?
Dagens artiklar i NA handlar givetvis om att sätta press på Vården i Örebro så att dom INTE ska komma undan sina skyldigheter, dom småpåvar här som sitter o påstår annat har noll analytisk förmåga!!
Senast redigerad av VildHasse5 2026-09-19 kl. 14:38.
Citera
2026-09-19, 15:11
Medlem
Det finns ju en möjlighet till. Att vården faktiskt inte har gjort något fel.

Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Dagens artiklar i NA handlar givetvis om att sätta press på Vården i Örebro så att dom INTE ska komma undan sina skyldigheter, dom småpåvar här som sitter o påstår annat har noll analytisk förmåga!!
Citera
2026-09-19, 15:14
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja men då ska det inte vara några problem med att göra en utredning isåfall.
Citera
2026-09-19, 15:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Men det står ju för helvete i domen att droppet var feldoserat med 60 %-enheter?

Och om vården inte gjort fel, varför ändrade de då den medicinska behandlingen under placeringen?
Citera
2026-09-19, 15:27
Medlem
Citat:
Saliga äro de enfaldiga...Sorry du bjuder på dom hela tiden 🤣
Citera
2026-09-19, 15:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Saliga äro de enfaldiga...Sorry du bjuder på dom hela tiden 🤣

Systemriddarna är totalt faktaresistenta.

Det står klart och tydligt i domar att vården gjorde fel med droppet under flera års tid.

Och i Lex Sarah står det att den medicinska behandlingen ändrades och att journalerna spärrades för mamman.

Mer kafka än så blir det inte.
Citera
2026-09-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Systemriddarna är totalt faktaresistenta.

Det står klart och tydligt i domar att vården gjorde fel med droppet under flera års tid.

Och i Lex Sarah står det att den medicinska behandlingen ändrades och att journalerna spärrades för mamman.

Mer kafka än så blir det inte.
Exakt men man står här o stångar sig blodig i motvinden som just nu råder... det gäller att falla med flaggan i topp o visa kampvilja...hur befängd den än är...
Citera
2026-09-19, 15:47
Medlem
Menar du att man ska generellt utreda lite på känn överallt och hela tiden eller bara efter ett mediadrev?

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja men då ska det inte vara några problem med att göra en utredning isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in