Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har flera gånger förklarat för dig att den IVO-anmälan INTE ALLS är samma sak som omedelbar rapportering av samverkansavvikelse till vårdgivaren. VildHasse5 har redan klagat på att det är svårt att se den röda tråden. VARFÖR tar du hela tiden upp helt andra saker än det som är aktuellt i tråden för stunden och på så sätt avleder från den ”röda tråden”? Kan inte du förklara ditt agerande så att VildHasse5 förstår det här med röda tråden?
Som jag frågade tidigare men som du inte svarade på: VARFÖR kallar du följande ”konspirationer”?
1. Så snart mamman upplevt missförhållandet att vården inte fungerade hade hon som LSS-utförare skyldighet att GENAST rapportera detta.
2. Den mottagande vårdgivaren är skyldig att diarieföra, utreda och analysera händelsen i sin egen verksamhet samt återkoppla vilka åtgärder som vidtas för att felet inte ska upprepas.
Av vad som framkommit har denna kritiska samverkansprocess inte fungerat. Barnets snabba förbättring i jourhemmet pekar på hur allvarliga konsekvenserna blir när avvikelsehanteringen och kommunikationen mellan parterna fallerar.
Jag förklara det väldigt bra för dig.
Victoria kämpade för att ta sig ifrån usö och akademiska och valde den vägen som hon ansåg skulle skona Elsa. Men de sjukhusen hade bestämt sig för att agera som de gjorde.
Ivo anmälan uppfyller de krav du har.
Du ställer inte samma fråga om varför vården inte gjorde denna rapportering du kräver av Victoria.
Du undviker faktumet att Victoria hade rätt om sina misstankar om hur vården tänkte agera.
Du ignorera vårdvägran och vägran att skicka remissen. Att agera som de gjort är ett brott mot patientsäkerhetslagen.
Du ignorerar det att usö helt klart är korrupta.
Du bara startar om runt samma frågor. Så fort du bli ställd för svars tjuter du, anklagar motparten över din oförmåga att argumentera och hoppar till en av dina harvämnen och låtsas om att diskussionen som hafts inte existerar.
Vad är det du faktiskt vill åstadkomma här? Du tar det ju ingenstans.