Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Stellan Carlsson arbetsbefrias!
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/damallsvenskan/officiellt-ifk-norrkoping-arbetsbefriar-carlsson
Vilken resa han gjort. Han ingick i Norrköpings satsning mot den absoluta toppen och var väl ansedd som den kanske bäste tränaren i allsvenskan. Hans facit med Piteå är imponerande.
Ett desperat och korkat Norrköping, möjligtvis kan dem klara sig kvar för att Växjö knappt har ett lag men det hade möjligtvis även Stellan Carlsson lyckats med.
Det är lite som Djurgården, värvar fel spelartyper och har inte en stab som kan förvalta sin talang.
Norrköping borde kicka sin sportchef och stab så långt det bara går.
Jag blir nästintill imponerad av hur många jubelidioter som lyckas behålla sina roller i en organisation.
Tränaren hänger man gärna ut som en syndabock.
Nu kanske Stellan valt ut några spelare och då får han stå sitt kast, men rensa för tusan upp ordentligt.
Ett Norrköping med ett spelsätt lika pålitligt som en galning med sax stoppar man in en högst överreklamerad Amanda Sundström under sommaren, tjejen har en del kvalitet men har stora problem rent taktiskt. Det är det enda man stärker truppen med. Visst finns där en form av talang, har sett ett par fina avslut...men resten? Tror man att, ja nu jävlar vänder vi säsongen?
Man har en tidigare värvat Klingspor, en tjej med mycket talang men som Norrköping förvaltat till något man skådar i lösgodishörnan var och varannan dag.
För i helskotta vad försigår i den där klubben? Släpp Klingspor gratis till Bajen och lägg på en vidareförsäljningsklausul. En sån talang kan man inte kasta bort i Norrköping som helt tydligt är fullkomligt talanglösa.
Förstå mig rätt, jag välter bautastenar och skjuter med hagelbössa i mitt glashus. Men så är jag en åldrad gubbjävel som tycker om att dricka ö,l äta punschpraliner och ibland ge mig in på något annat.
Inte spela boll, än mindre träna tjejerna. Men nog fan kan man se en del uppenbart.
Moa Edrud är ett lysande exempel, levnadsglad härlig människa. Lite väl glad i samma leverna som en själv. Talangfull målis men så var det vad man pysslar med under fritiden.
Tiden i Bajen gjorde en målis av den talang hon besitter, hoppas det går bra för tjejen.
Än en gång, förtusan Bajen, rädda Klingspor, det kanske kan bli en landslagsback men inte om hon fortsätter i Pekingland.