2026-09-24, 10:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Alla stora poddar verkar kräva att Junetoft ska tas ut i landslaget men uppenbarligen tyckte inte ens förbundet hon var tillräckligt bra för F19 tidigare i somras. Ser man på datan i serien är hon inte speciellt stark där heller.

Hon är såklart bara 17 och kommer förmodligen bli jättebra men känns det inte som att hon är galet överskattad?

Kolla exempelvis på Twelves spider mot Curmark. Är klasskillnad https://imgur.com/a/3HEsmXl
Om det vore upp till poddarna så hade 22 spelare startat när man bara får ha 11 på plan.

Verkligheten har ofta fler parametrar som tyckare i poddar inte behöver ta hänsyn till när dom häver ut sig åsikter i parti och minut.
Citera
2026-09-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Alla stora poddar verkar kräva att Junetoft ska tas ut i landslaget men uppenbarligen tyckte inte ens förbundet hon var tillräckligt bra för F19 tidigare i somras. Ser man på datan i serien är hon inte speciellt stark där heller.

Hon är såklart bara 17 och kommer förmodligen bli jättebra men känns det inte som att hon är galet överskattad?

Kolla exempelvis på Twelves spider mot Curmark. Är klasskillnad https://imgur.com/a/3HEsmXl

Nu har jag inte lyssnat på dem här poddarna men nog alltid har dem en förmåga att segla iväg, en form av romantisering.
Junetoft är ung och talangfull fotbollsspelare, inte alls omöjligt att det blir landslaget en dag. Kanske rentav en bärande spelare.
Hon har ju ett gäng år på sig att utvecklas.
Att idag ta in henne i landslaget är förstås inte aktuellt. På den positionen finns det betydligt starkare och spelskickligare spelare.
Att spela sig ordinarie i F19, kanske rentav U23 är ett mer naturligt steg.

Hon har klipp i sin doja och är fysisk i sitt spel, byggt på sin kondition och styrka på ett beundransvärt sätt. Tidigare verkar hon inte mått helt bra och det är kul att se den positiva utvecklingen.
Sen behöver hon hjälp med att arbeta på timing och satsning i sitt närkampsspel.
Inte sällan hon går in hårt och fegt i ryggen på sin motståndare. Med standarden i den svenska domarkåren, där vikten av att ett inkast på egen planhalva tas på rätt position är viktigare än att stävja höfttacklingar och flyga in i någons rygg så lär inte spelet fotboll få hjälp av svensk domarkår.

Internationellt ser det annorlunda ut, ostskivan dras upp för betydligt mindre förseelser än det som sker i damallsvenskan.
Något unga fröken Junetoft fått erfara ett gäng gånger på internationell nivå.
Här får AIK arbeta med balansen av sin aggressivitet, men förstås också med tid stärka spelintelligens. Hon håller bra damallsvensk klass, för landslagsspel krävs det mer.
Citera
2026-09-24, 12:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Om det vore upp till poddarna så hade 22 spelare startat när man bara får ha 11 på plan.

Verkligheten har ofta fler parametrar som tyckare i poddar inte behöver ta hänsyn till när dom häver ut sig åsikter i parti och minut.
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Nu har jag inte lyssnat på dem här poddarna men nog alltid har dem en förmåga att segla iväg, en form av romantisering.
Det där tycker jag nog är rejält överdrivet (även om jag håller med om det inte är realistiskt att ta ut Junetoft), de poddar jag lyssnar på kommer med intressanta analyser och välformulerad kritik.
Citera
2026-09-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det där tycker jag nog är rejält överdrivet (även om jag håller med om det inte är realistiskt att ta ut Junetoft), de poddar jag lyssnar på kommer med intressanta analyser och välformulerad kritik.

Du får gärna tipsa om några bra. Själv tappade jag tidigare intresset då det mest var en massa snack i mun och överlag för okunnigt. Ungefär som Fotbollskanalen. Svag journalistik.
Citera
Igår, 15:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Tycker synd om de som inte har en anledning att följa sitt damlag.
https://x.com/talangkollen/status/2103154312016974086?s=46
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in