2026-09-19, 14:50
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Jag röstade SD men är kritisk till vissa delar av valkampanjen. Ständiga högljudda utspel mot islam och muslimer tjänar ingenting till, tvärt om: det stöter bort lättrörliga väljare och framför allt mobiliserar det vänstern.

Sedan fattar jag inte heller varför man tog in Fröken Snusk. EPA-kids på 16 år kanske gillar henne musik, men en medelålders småföretagare som väger mellan SD och M kommer inte direkt bli övertygad om att rösta SD.

Kom igen nu, kära SD! Höj nivån!

Om de höjer nivån kommer de gå ifrån sina kärnväljare och troligen anses falska (av dem, iallafall). Som en som inte röstar på SD kan jag ärligt säga att de alltid varit ett relativt omoget parti som låtsas vara moget, men det omogna var vad som drog många röstande till dem, på samma sätt som det gjorde i USA med Trumpanhängare. Det ansågs nytt och spännande att bete sig på det sättet gentemot det mer knarriga etablissemanget. På samma sätt som Örebropartiet etc nu beter sig, vilket anses "ärligt" snarare än puckat trollande.

Däremot tror jag inte Fröken Snusk utspelet i sig var så smart, om målet var att försöka locka nya väljare. Vet inte så många som jag känner iallafall som snackade om det, utan det var mest något som kom upp på forum som detta.
Citera
2026-09-19, 14:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zypadera
Fröken snusk

Fantastiskt fin musik man fick fram där - om man vill framställa sig som White trash.
Citera
2026-09-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att SD-väljarna inte har radikaliserats så som SD i valrörelsen även om man kunde tro det när det gäller SD:are på Flashback.

Många anar att det är hets, kris och krig som väntar men är kloka nog att motverka istället för att jubla.
Du är helt förvirrad. Peka på en sak som tyder på att SD radikaliserats under den gångna valrörelsen
Citera
2026-09-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Snarare vi får
Mindre av svagbegåvade wt, SD kommer bara minska och försvinna

Nja vi får ännu fler svagbegåvade babbar som du. Kan inte stava ens.

Dummast är dock svenne som röstar på sosseriet och kommunisterna och byter ut sig själva. Ger bort landet gratis till invadörer som du.
Citera
2026-09-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Du är helt förvirrad. Peka på en sak som tyder på att SD radikaliserats under den gångna valrörelsen

Nej tvärtom har dom blivit för urlakade, som en bversion av moderaterna lite.

Men det är klart, det parlamentariska spelet kräver vissa anpassningar.
Citera
2026-09-19, 15:54
Medlem
AFS och Örebropartiet fällde Tidö.

https://www.friatider.se/invandringskritiska-roster-kostade-tido-makten
Citera
2026-09-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
Rösterna från Thailand är inte räknade

Du menar svenskar som bor utomlands med en hora? Japp dom bestämmer hur Sverige ska agera.
Citera
2026-09-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så länge Sd blir som M så spelar det ingen större roll om det är Maggan eller Uffe som styr.

Det är enkelt:
Om Sd glömmer vilka de är och hugger sina egna väljare i ryggen så får det konsekvenser. Kanske speciellt för just Sd, som samlar arbetare och medelklass under samma tak.

Du får väl se om du märker någon skillnad mellan Tidös politik och Magdas.
Citera
2026-09-19, 16:03
Medlem
invandrar-leffes avatar
Inget parti kan växa i all evighet. I synnerhet inte ett parti som är en del av ett regeringsunderlag så på så sätt är ju misslyckandet inget konstigt. Sen finns det ju ingen gemensam indeologi vare sig i partiet eller bland dess väljare så självklart kommer de att tappa väljare om andra partier upplevs var ungefär likvärdiga i partiets kärnfråga invandring och om denna fråga bland gemene man inte längre uppfattas som kritisk. En rejäl jävla flykting invällning under den nya regeringen skulle sannolikt innebära en markant höjning i opinionen för SD men vad finns det för anledning att rösta på just det partiet förutom just invandringsfrågan? Partiprogrammet är väl annars mest ett hopkok på vad ledningen tycker är sunt förnuft. Partiet kunde väl tidigare inte en säga om de vara borgeliga eller ej. Deras väljarunderlag utgörs nog till stor del av LO-kollektivet. När arbetarna känner sig mer hotade av annat än invandring blir det svårt för SD.
Citera
2026-09-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nja vi får ännu fler svagbegåvade babbar som du. Kan inte stava ens.

Dummast är dock svenne som röstar på sosseriet och kommunisterna och byter ut sig själva. Ger bort landet gratis till invadörer som du.

Roligt att se, allt högerpack dom är så dåliga förlorare…
Inse helt enkelt, folk har genomskådat högern och röstar med hjärtat
Senast redigerad av hemorojdbiff 2026-09-19 kl. 16:07. Anledning: Felstav
Citera
2026-09-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zypadera
AFS och Örebropartiet fällde Tidö.

https://www.friatider.se/invandringskritiska-roster-kostade-tido-makten

Vilket jag och många andra varnade för. Sen har vi Med, Kristna värdepartiet m fl.

Samt många SD-are som valde sofflocket.

Inte annat göra än att hoppas på nyval.
Citera
2026-09-19, 16:17
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelsexuell
Att göra felaktiga eftervalsanalyser är en stolt svensk tradition, de svenska sossarna kan rent av ha varit världsmästare i denna gren sedan förlusten 2006 och framåt, men baserat på den här tråden på Flashback så verkar SD nu verkligen kliva fram och ta för sig i syfte att i alla fall ta över den titeln. Det är väl alltid något iofs - grattis!

Den enda analys ni behöver finns i inlägg https://www.flashback.org/showthread.php?p=95982266&posted=1#p95982266 men jag vill ändå göra ytterligare ett tillägg.

Ni kan se bevis för att nästa generation röstberättigade redan har accepterat den arabiska invandringen på så gott som varenda fotbollsplan runt om i landet. Ni behöver egentligen inte ens gå dit, det räcker att surfa in på fotbollsklubbarnas hemsidor och kolla på lagbilderna för pojkar och flickor i 10-årsåldern och lite uppåt.

Ute på landsbygden kommer ni att upptäcka att det t.o.m finns arabiska flickor som spelar fotboll. Det skulle ni antagligen ha missat till och med om ni gått dit, så jag rekommenderar följande. Surfa in på svenska fotbollsförbundets hemsida. Leta rätt på en eller två klubbar i seriesystemet vars A-lag huserar i högsta regionserien. Kolla in lagfotona för pojkar och flickor i åldrarna 10-15.

Där har ni de som kommer att vara förstagångsväljare 2030 och 2034.

Jaja, demografiskt är ju SD toast. Men jag skulle ändå säga att just det du påpekar (invandrare som naturligt fenomen för gemene Svensson) är är framtida problem för SD mer än en förklaring för varför det gick som det gick nu. Anledningen till att de totalt klappade ihop är för att ingen vettig högerväljare vill ha epadunkande slödder i Justitiedepartmentet. Hoppet var väl att, om regeringspartierna fick fler röster än SD, skulle Jimmie & The Snuskerz backa på kravet med ministerposter. Nu skrämde ju SD tyvärr bort en hel del borgar-invandrare från M till rödgröna, och därför förlorade tidö. Men ja, jag delar din analys att SD verkligen tar pole position i hjärndöda efteranalyser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in