Citat:
Ursprungligen postat av
BorduriskOfficer
Jag röstade SD men är kritisk till vissa delar av valkampanjen. Ständiga högljudda utspel mot islam och muslimer tjänar ingenting till, tvärt om: det stöter bort lättrörliga väljare och framför allt mobiliserar det vänstern.
Sedan fattar jag inte heller varför man tog in Fröken Snusk. EPA-kids på 16 år kanske gillar henne musik, men en medelålders småföretagare som väger mellan SD och M kommer inte direkt bli övertygad om att rösta SD.
Kom igen nu, kära SD! Höj nivån!

Om de höjer nivån kommer de gå ifrån sina kärnväljare och troligen anses falska (av dem, iallafall). Som en som inte röstar på SD kan jag ärligt säga att de alltid varit ett relativt omoget parti som låtsas vara moget, men det omogna var vad som drog många röstande till dem, på samma sätt som det gjorde i USA med Trumpanhängare. Det ansågs nytt och spännande att bete sig på det sättet gentemot det mer knarriga etablissemanget. På samma sätt som Örebropartiet etc nu beter sig, vilket anses "ärligt" snarare än puckat trollande.
Däremot tror jag inte Fröken Snusk utspelet i sig var så smart, om målet var att försöka locka nya väljare. Vet inte så många som jag känner iallafall som snackade om det, utan det var mest något som kom upp på forum som detta.