2026-09-19, 00:32
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är många poddar nu. Expressens egen podd Behind the scenes (youtube) har med Olivia och Sasan. Olivia säger att hon är med på alla Urbans krav, så den här stormen kring Urban och alla som vill beskydda henne tycker hon är lite ”gulligt”. Men hon behöver inte stödet eftersom hon instämmer med Urbans krav och värderingar.

Äsch jag har tröttnat på de här två helt uppenbara trollen, Urban och Olivia. De är bara ute efter att göra ragebait.
Citera
2026-09-19, 00:45
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Är det fler än jag som tycker att XL-konceptet gjort GVFÖ mer spännande igen? Jag tyckte det behövdes något nytt och jag tycker ändå farhågan folk haft, att det ska bli mer Paradise Hotel-typer, kom på skam! Det känns fortfarande som folk faktiskt är där och vill hitta äktenskapet och kärleken.

Jag tycker helt tvärtom. Känner inte igen programmet alls jämfört med hur det var från början, eller ens någon säsong sedan. Det har förlorat hela sin själ och sålt sig till något som de tror att folk hellre vill ha. Skitsynd

Fast det ligger väl i tiden, det ska vara mycket, det ska vara snabbt, folk har väl inte ro, lust eller tålamod att titta på något som kanske inte är så färgstarkt och explosivt. Något som faktiskt tar lite tid- och får ta tid- lite djupare och kanske ”tråkigare” samtal med experterna, tex psykologsamtal som går mer på djupet, där de pratar om bakgrund och förklaringar till varför man kanske reagerar och fungerar som man gör, anknytningsmönster och liknande.
Saker som man själv kunde lära sig något av, som någon annan i tråden också skrev.
Där det följdes upp genom programmet hur det gick för paren allteftersom de tränade på det de pratade om.

Förr så kunde man som sagt nästan alltid relatera till de flesta problem som paren hade, om det så var i sitt eget liv, någon man känner eller för all del bara förstå hur människor fungerar och hur de har det. Att faktiskt alla människor innerst inne brottas med liknande existentiella frågor, att alla har sitt kors att bära- oavsett hur välpolerad yta vissa kämpar med att visa upp.

Jag har funderat på hur de forna experterna ser på detta nya format och dessa nya ”experter”.. Tänker på tex Kalle sexologen och den manliga psykologen med lite långt hår. Tror inte att de är så stolta över hur deras gamla arbetsplats utvecklat sig.
Fattar inte riktigt hur dessa nya experter tänker, de ska väl förmodligen kunna fortsätta sin praktik även efter deras medverkan i programmet? Psykologen Bennich kan väl inte ha särskilt stort förtroendekapital (längre)? Både med tanke på hennes oprofessionella arbetsmetoder i programmet men även hur hon suttit i diverse tv-soffor som nån jävla Dr. Phil.

Hela autenticiten är borta tycker jag. Alla uppgifter om att vissa blivit headhuntade, och de misstankar om att ytterligare andra blivit det. Avslöjanden om att den tv-sända middagen inte var en riktig middag utan en stagad sådan. Det gör ju att man tvivlar på om något överhuvudtaget är på riktigt eller om allt bara är ett skådespel.

Nä usch, det har bara blivit ännu ett skitprogram i sann dokusåpa-anda, precis vad mänskligheten behövde..
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-09-19 kl. 00:53.
Citera
2026-09-19, 02:03
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Måste ju finnas människor som stött på Urban tidigare som har saker att berätta, om han varit ett psykopatiskt praktarsle som klivit över lik, bedragit kollegor och klienter, huggit folk i ryggen för egen vinnings skull etc.

Träd fram!

Jag läste på ett annat ställe (har glömt var nu😖läst så många olika) där en tjej skrev att hon blev misshandlad/utsatt för ett övergrepp och där grisen Urban bara stått och kollat och inte gjort någonting!😭
Citera
2026-09-19, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Precis sett senaste avsnittet och fan..jag blev MYCKET förvånad över Urban faktiskt, nästan så att jag ångrar att jag skrivit så hårda saker. Att han bekänner att han varit mycket mörk, manipulativ och dömande tycker jag är ganska stort att erkänna och verkligen inget som alla människor har mod eller insikt i att acceptera eller erkänna.

Och när Gabriel berättade att han var trans reagerade han verkligen inte som jag trott att han skulle, och det ”hedrar” honom.
Även när han sedan pratar om hur hans tidigare syn varit på vem som är en kvinna/man växte han mycket i mina ögon.
Han verkar ändå kunna erkänna vissa brister och det kan inte alla.

Fick (mycket mer) förståelse för honom och kände faktiskt lite ödmjukhet inför människan och det var ganska skönt om jag ska vara ärlig, att inte tycka så illa om någon.

Tänkte också på att det måste ha varit jävligt tufft att ha fått så mycket hat och blivit så hårt dömd snabbt, när endast en del av honom visats och inte hela människan.

Att bekänna hur mörk han varit förut det var precis vad min sociopat till ex gjorde. Han log också sådär nöjt efteråt och erkände brister, som egentligen bara var sjuka saker han gjort som han skröt om att han kommit undan med, förklädda till ödmjukhet 🤢
Citera
2026-09-19, 09:11
Medlem
Det är rätt underhållande att läsa alla kommentarer om ”toxiska personligheter” som riktas mot Urban och Max, uppenbarligen för att de har en mer traditionell syn på relationen mellan män och kvinnor, istället för den liberala, skitnödiga hållningen där man låtsas som att kön är en fråga om personlig inställning snarare än ett biologiskt faktum.

Extra roligt blir det när man såg hur Sara, Gabriel och Helena mer eller mindre bröt ihop bara av att konfronteras med en åsikt de inte delar. En intressant kontrast mot deras i övrigt så liberala hållning om att ”man själv bestämmer hur man vill leva”, "alla måste få vara som de är" osv.

Var det deras mentalt stabila och toleranta perspektiv som de gifta männen behöver i sina liv för att få relationerna att fungera?

Och de sk experterna som ville visa sitt avstånd och Anna Bennich som darrade på underläppen livrädd att fel åsikter skulle sippra ut från public service.

Stor humor =D
Citera
2026-09-19, 10:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styyr
Det är rätt underhållande att läsa alla kommentarer om ”toxiska personligheter” som riktas mot Urban och Max, uppenbarligen för att de har en mer traditionell syn på relationen mellan män och kvinnor, istället för den liberala, skitnödiga hållningen där man låtsas som att kön är en fråga om personlig inställning snarare än ett biologiskt faktum.

Extra roligt blir det när man såg hur Sara, Gabriel och Helena mer eller mindre bröt ihop bara av att konfronteras med en åsikt de inte delar. En intressant kontrast mot deras i övrigt så liberala hållning om att ”man själv bestämmer hur man vill leva”, "alla måste få vara som de är" osv.

Var det deras mentalt stabila och toleranta perspektiv som de gifta männen behöver i sina liv för att få relationerna att fungera?

Och de sk experterna som ville visa sitt avstånd och Anna Bennich som darrade på underläppen livrädd att fel åsikter skulle sippra ut från public service.

Stor humor =D
Människor fungerar bättre i jämställda förhållanden än ibakåtsträvande sk traditionella.

Människor mår bättre när de är jämställda och har en partner för en vill istället för att en behöver en för överlevnad.
Citera
2026-09-19, 12:08
Medlem
Citat:

Stor humor =D

Det roliga är att jag kan sätta en tusenlapp på att alla neokonservativa och vurmare av så kallade traditionella värderingar skulle få tuppjuck ifall SVT istället valt att sända ett program med muslimska par i någon förort som matchas och där männen pratade om traditionella värderingr och familjeroller. "min kvinna ska gå i burka!" och liknande. Då hade hela Flashback låtit som du beskriver Sara, Gabriel och Helena, och även Anna Bennich.
Citera
2026-09-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Människor fungerar bättre i jämställda förhållanden än ibakåtsträvande sk traditionella.

Människor mår bättre när de är jämställda och har en partner för en vill istället för att en behöver en för överlevnad.

Tvärtom. Människor fungerar inte bättre i sk jämställda förhållanden där ingen av parterna förstår varken sig själva eller den andre fullt ut. Forskning visar att i jämställda förhållanden förekommer det oftare otrohet och relationerna leder oftare till skilsmässa/separation. Om det är målet med ett giftermål får väl parterna själva besluta.

Att behöva varandra är inte något negativt. Människan är inte skapad för att vara helt självständig, utan för att leva i familjer och gemenskaper där man kompletterar och tar ansvar för varandra. Det är inte mindre värdefullt bara för att man faktiskt behöver sin partner.
Citera
2026-09-19, 12:23
Medlem
Citat:
Tvärtom. Människor fungerar inte bättre i sk jämställda förhållanden där ingen av parterna förstår varken sig själva eller den andre fullt ut. Forskning visar att i jämställda förhållanden förekommer det oftare otrohet och relationerna leder oftare till skilsmässa/separation. Om det är målet med ett giftermål får väl parterna själva besluta.

Att behöva varandra är inte något negativt. Människan är inte skapad för att vara helt självständig, utan för att leva i familjer och gemenskaper där man kompletterar och tar ansvar för varandra. Det är inte mindre värdefullt bara för att man faktiskt behöver sin partner.
I en jämställd relation har båda parter ekonomisk möjlighet att lämna relationen om de inte trivs. Detta är en bra sak.
Citera
2026-09-19, 12:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

När en behöver den andre för överlevnad så blir den livegen.

Kom igen - det är 2026.

Afghanistan delar dina värderingar.
Citera
2026-09-19, 12:30
Medlem
Citat:

När Urban beskriver sin äktenskapssyn så kommer han in på varför han ska arbeta, men inte hans fru. Att den part som har bäst förutsättningar för en viss uppgift ska fokusera på det, och eftersom han anser att män är mer lämpade för arbete så ska han jobba medan frun gör något annat. När följdfrågan kommer ifall hans lön då direkt ska delas i två delar och ena halvan sätts in på fruns konto så svarar han att män är mer lämpade för att förvalta ekonomi och därför ska han ta hand om pengarna.

Det är ju inget annat än ett skämt. Det handlar ingenting om att hjälpas åt eller stötta varandra.
Citera
2026-09-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittlepump
När Urban beskriver sin äktenskapssyn så kommer han in på varför han ska arbeta, men inte hans fru. Att den part som har bäst förutsättningar för en viss uppgift ska fokusera på det, och eftersom han anser att män är mer lämpade för arbete så ska han jobba medan frun gör något annat. När följdfrågan kommer ifall hans lön då direkt ska delas i två delar och ena halvan sätts in på fruns konto så svarar han att män är mer lämpade för att förvalta ekonomi och därför ska han ta hand om pengarna.

Det är ju inget annat än ett skämt. Det handlar ingenting om att hjälpas åt eller stötta varandra.
Han drar väl inte ens in tillräckligt med pengar för att försörja två pers, än mindre en barnfamilj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in