2026-09-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
C är väl egentligen bara utanför Tidö på grund av att SD är på den sidan.

Inte på grund av SD som "namn", utan för att C vill öka invandringen i Sverige, avveckla kärnkraften och ge straffrabatter till kriminella.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det du som har svag läsförståelse.
AfS och ÖP fick mer bortkastade röster än gapet mellan rödgröna och Tidö.
Om Tidö vill sitta i Rosenbad igen måste ta sådana röster tillbaka.
Du är rejält trög.

Finns ingen vinst i att Sd blir exakt som M och L.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Var får du det ifrån att C vill vara ihop med S, MP, och V ?

Hur menar du här? Menar du att C inte är ihop med S, MP, och V ? Fattar faktiskt inte alls vad du menar med det. De är ihop med S, MP, och V. Thand Ringqvist är tydligt på den sidan. Hon har valt sida.
Citera
2026-09-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du är rejält trög.

Finns ingen vinst i att Sd blir exakt som M och L.

Tvärtom, det är M och L som har kommit närmare SD när det gäller invandring och slopad straffrabatter.
Glöm inte att M och L var partierna som samarbetade med MP för att öka invandring i Sverige år 2010.

Du kan inte svensk politik, gör nåtning annat i livet.
Citera
2026-09-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Varför är inte talmannen utbytt? Varför accepterar man en talman som vill att rödgröna ska misslyckas?

Felet ligger i att Maggan i sann sosseanda under hela valrörelsen, har vägrat att prata om hur hon ska lyckas bilda regering. När sossarna på Göran Perssons tid hade 35-40% av rösterna i valet, så kunde man enkelt diktera hur t.ex. både vänstern och mp skulle rätta sig i ledet. Idag råder ett helt annat läge, där socialdemokratin är rejält stympad. Hon

Hon vet mycket väl att hon inte har haft ett färdigt regeringsalternativ att gå till val på, vänsterpartiet visade redan 2021 att de är beredda att fälla en S regering. V har sagt att de utesluter att stötta en regering de inte får sitta i, C å sin sida har sagt att det är uteslutet att samarbeta med en regering där V ingår, hur man ska lösa den här ekvationen återstår att se, enda tänkbara jag ser är att C lägger sig eftersom de förmodligen inser att de har en stor del av sina kärnväljare bland den anti SD-grupp som kom till främst under Annie Lööf.

Om Maggan misslyckas att bilda regering, så kommer Tidö definitivt att gynnas av ett nyval, jag tror då att många av de osäkra mittenväljare som lät sig påverkas av två års desinformationskampanj angående orättvisa utvisningar, helt enkelt kommer att hoppa tillbaka och välja stabilitet.
Citera
2026-09-19, 10:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ja för att de kan samarbeta. Vi ser nu totalt annorlunda på partierna i oppositionen.

Vi vet inte heller om S vill ha med V i en regering. Jag tror inte så men vi får väl se hur det går.
Oavsett ser det ut att bli kaos.
Ja, de gick ifrån att högern högtidligt stipulerade att de inte kunde ta i SD med tång till ett nära samarbete över en natt. Vem säger att det inte blir samma sak nu?
Citera
2026-09-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kan du tycka men nu är det så att alla medborgare får rösta. Det tycker jag är rimligt.

Det här kommer att ändras längre fram, alla röster är inte och ska inte vara lika mycket värda.
Citera
2026-09-19, 10:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur menar du här? Menar du att C inte är ihop med S, MP, och V ? Fattar faktiskt inte alls vad du menar med det. De är ihop med S, MP, och V. Thand Ringqvist är tydligt på den sidan. Hon har valt sida.
Jag har inte sett något om att de skulle bilda regering ihop. Beviset är väl att C vägrar att V ska sitter med i en regering.
C vägrar prata med V.
Tvärnit från flera håll.

S vet vi inte heller hur de ställer sig till att ha med V i en regering.

Har C verkligen valt sida då när de inte kan se V i en regering?
Citera
2026-09-19, 10:20
Medlem
Citat:
Var får du det ifrån att C vill vara ihop med S, MP, och V ?

C gick till val för bilda en regering med S, MP och KD med Maggan som statminister.
Har du ens följt valrörelsen?
Citera
2026-09-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Vilket är mest lönsamt för staten? Jag målar mitt hus själv eller Firma Färg&Klicks grabbar Pelle och Kalle målar mitt hus för 200000 kr åt mig med 30000 kr i skatteavdrag.

Alternativ 3 - att de hushåll som anser sig villiga att lägga 200000:- på att måla om sitt hus gör detta, utan att skattebetalarna subventionerar deras hemmafix. Allmänna medel ska gå till att ombesörja allmännyttig egendom. Inte till att fräscha upp privat.
Citera
2026-09-19, 10:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
C gick till val för bilda en regering med S, MP och KD med Maggan som statminister.
Har du ens följt valrörelsen?
Ja en regering utan V men nu är det inte så längre då V kräver plats i en regering
Citera
2026-09-19, 10:25
Medlem
Public Enemys avatar
Det blir nog nyval
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in