2026-09-18, 23:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag tolkar det på samma sätt. Han försöker styra narrativet då han inte kan kontrollera nyhetsrapporteringen.
AP blev bannade förut. Är de det fortfarande?
Citera
2026-09-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Vet ej, skulle inte förvåna mig. Men uppfattar att detta inte bara handlar om de s.k. Pressbriefingarna utan att det är ett generellt förbud för att besöka hela Vita Huset inklusive dess personal etc
Citera
2026-09-18, 23:18
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Till stor del, ja.
https://www.politico.com/news/2025/06/06/associated-press-ban-trump-white-house-00393216
A federal appeals court panel on Friday reinstated parts of President Donald Trump’s ban of the Associated Press from several key areas where presidential press events are typically held, including the Oval Office, Air Force One and the president’s home in Mar-A-Lago.
The court left in place part of a lower-court order that required Trump to give AP access to events held in larger spaces, like the East Room.
The ruling is a setback to the news organization’s efforts to restore its access to the White House press pool, the small group of reporters and photographers who get access to a variety of White House spaces and other areas frequented by the president.
D.C. Circuit Court of Appeals Judges Neomi Rao and Gregory Katsas, both Trump appointees, largely granted the government’s request to lift an April ruling from a district judge who blocked the ban.
Citera
2026-09-18, 23:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Till stor del, ja.
https://www.politico.com/news/2025/06/06/associated-press-ban-trump-white-house-00393216
A federal appeals court panel on Friday reinstated parts of President Donald Trump’s ban of the Associated Press from several key areas where presidential press events are typically held, including the Oval Office, Air Force One and the president’s home in Mar-A-Lago.
The court left in place part of a lower-court order that required Trump to give AP access to events held in larger spaces, like the East Room.
The ruling is a setback to the news organization’s efforts to restore its access to the White House press pool, the small group of reporters and photographers who get access to a variety of White House spaces and other areas frequented by the president.
D.C. Circuit Court of Appeals Judges Neomi Rao and Gregory Katsas, both Trump appointees, largely granted the government’s request to lift an April ruling from a district judge who blocked the ban.
Tack. Enligt detta tycks AP utestängda i mycket. Artikeln är dock ett drygt år gammal.
Citera
2026-09-18, 23:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Tack. Enligt detta tycks AP utestängda i mycket. Artikeln är dock ett drygt år gammal.
Var det senaste jag hittade (ironiskt nog Politico...).
Citera
2026-09-18, 23:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Var det senaste jag hittade (ironiskt nog Politico...).
Jag undrar vilka fler nyhetskanaler som Kim Jung-Clown kommer porta.

Han skriver ju att det kommer bli fler. Jag förmodar NY Times ryker. PBS, ABC, CBS, NBC?
Senast redigerad av Madagascar 2026-09-18 kl. 23:54.
Citera
2026-09-18, 23:42
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Jag undrar vilka fler nyhetskanaler som Kim Jung-clown kommer porta.

Han skriver ju att det kommer bli fler. Jag förmodar NY Times ryker. PBS, ABC, CBS, NBC?

Allt utom Faux "News" gissar jag.
Citera
2026-09-19, 01:02
Medlem
X3treams avatar
Dieselpriset slår rekord varje dag nu, kommer bli enormt dyrt att leva i USA...
Citera
2026-09-19, 02:51
Medlem
Vi kan ju bara påminna om att White House Correspondents’ Association (WHCA), en oberoende organisation som leds av journalister som valts fram av kollegor inom medierna, traditionella har beslutat över vilka journalister som har tillgång till Vita Huset. Det gjorde de från 1920-talet fram till Trump
Citera
2026-09-19, 05:55
Medlem
Ördögs avatar
Nästa vecka kommer Xi Jinping på besök till USA, och i Vita huset putsas och fejas väldeliga inför banketten. First Laid-up Melania har delat en mycket kort video av förberedelserna. Men bilderna av kristallglas, ljus, blommor och placeringskort irriterar mången jänkare, som har allt svårare att få bucksen att räcka till.

Melania Trump Hit With Heavy Backlash Over Video Of Opulent Meal For White House Dinner: 'We Can't Afford Groceries'
https://www.yahoo.com/news/us/articles/melania-trump-hit-heavy-backlash-193000624.html
Senast redigerad av Ördög 2026-09-19 kl. 06:00.
Citera
2026-09-19, 07:37
Medlem
Citat:
Skrikbäbisen fortsätter sin fascistiska bana... Stänger ute CNN, MSNOW och Politico.

Jag tolkar detta som att clownen är pressad. Det går inge bra för honom nu :-)

Han kanske får en stroke och lämnar scenen.
Jag vill se honom få en riktigt hård stroke, en sådan som gör det klart omöjligt för honom att fortsätta som Top Dog och tvingar honom att lämna scenen. Fullständig förlamning av höger sida och svårigheter att tala begripligt, ungefär. Mitch verkar ha haft något liknande och Donald ska väl inte vara sämre.

Visserligen blir detiå så fall Vance som ersätter honom, men ingen annan i republikanernas toppskikt har samma förmåga att hålla samman och tända rörelsen, samma karisma i fansens ögon och samma personliga betydelse för dem som Trump har.
Citera
2026-09-19, 07:45
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Dieselpriset slår rekord varje dag nu, kommer bli enormt dyrt att leva i USA...

Är väl runt 6.50 usd / Gallon nu. Blir en 15:-/ litern.

Men, ett jänkejärn drar ju lätt 2 liter milen.

” Hire a clown - expect a cirkus ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in