2026-09-19, 08:20
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-man-betalade-for-trump-jrs-brollop/

Den ryska oligarken Umar Kremlev stod för stora delar av notan när Donald Trump jr gifte sig med Bettina Anderson.

Bröllopsparet bekräftar den ”extraordinärt generösa bröllopsgåvan” på Instagram.

Kremlev är nära allierad till Vladimir Putin.

Pojken ska betala tillbaka till oligarken, försäkrar pappsen. Se denna tråd.

(FB) Trump: förhandlat fram ett avtal som gjort hans egna söner rika
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Trumpty-Dumpty "har hört" att Junior betalat / kommer att betala tillbaka pengarna. Tro det den som vill.

https://thehill.com/homenews/administration/6098914-donald-trump-jr-umar-kremlev-wedding-gift-paid-back/
https://meduza.io/en/news/2026/09/19/donald-trump-claims-son-repaid-russian-boxing-chief-umar-kremlev-for-bahamas-wedding-expenses
https://www.thedailybeast.com/donald-trump-makes-stunning-claim-about-his-son-donald-trump-jrs-oligarch-pal/
Citera
2026-09-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag undrar vilka fler nyhetskanaler som Kim Jung-Clown kommer porta.

Han skriver ju att det kommer bli fler. Jag förmodar NY Times ryker. PBS, ABC, CBS, NBC?
Det är ju nästan absurt (eller mera precist sagt: tragikomiskt) att Trump står och ropar "YOU'RE FAKE NEWS! - ni ljuger ihop en massa saker, därför ska ni inte vara här!" samtidigt som han själv obesvärat strör in lögner, överdrifter, personliga hotelser och påhittade samtal i sin egen kommunikation utåt som president. Ingen tidigare president har lika obesvärat fiktionaliserat det han presenterade som beskrivningar av omgivningen och sina egna/USA:s relationer med omvärlden, som Trump har gjort de senaste tio åren. Han är Fursten på detta område.
Citera
2026-09-19, 10:15
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är ju nästan absurt (eller mera precist sagt: tragikomiskt) att Trump står och ropar "YOU'RE FAKE NEWS! - ni ljuger ihop en massa saker, därför ska ni inte vara här!" samtidigt som han själv obesvärat strör in lögner, överdrifter, personliga hotelser och påhittade samtal i sin egen kommunikation utåt som president. Ingen tidigare president har lika obesvärat fiktionaliserat det han presenterade som beskrivningar av omgivningen och sina egna/USA:s relationer med omvärlden, som Trump har gjort de senaste tio åren. Han är Fursten på detta område.

Det är väldigt enkelt att förklara.
Trump är narcissist.

Vanliga drag och beteenden
Överdriven egen betydelse: Personen tror att den är unika och endast bör umgås med andra sökta eller viktiga personer. Ex Xi, Putin och den fete.

Bekräftelsebehov: Ett konstant behov av beundran och uppmärksamhet frångivna i omgivningen.
Avtalet om Grönland är bra exempel.

Brist på empati: Svårt att förstå eller bry sig om hur andra känner och mår.
Ex hans offentliga hantering av motståndare eller personer som drabbats av olyckor. Ett konkret exempel är hans reaktion på attacken mot Paul Pelosi.

Utnyttjar andra: Ser ofta andra människor som verktyg för att nå egna mål.
Ex alla som han kastat under bussen, som varit lojala.

Arrogans: Visar ofta en högfärdig eller överlägsen attityd och tål sällan kritik.
Många exempel på uttalanden. "Jag är mycket välutbildad. Jag kan ord. Jag har de bästa orden."

Var är alla som hyllade Trump?
Citera
2026-09-19, 10:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Trump meddelar på Truth Social att han portar CNN, MS Now och Politico ifrån Vita Huset. Han säger också att fler medier kommer att följa.

Mannen som tidigare talade om att han var utsatt för Cancel Culture har nu rensat ut både Pentagon och Vita Huset ifrån medier som inte rapporterar nyheter på det sätt han önskar.

”I am proud to announce that, effective immediately, I am banning Fake News CNN, MSNOW (who recently changed their name from MSNBC due to lack of viewership and credibility!), and Politico (The recipients of an illegal and ridiculous $8 Million Dollar subscription, an All Time Record, directly from the United States Government, under Crooked Joe Biden, in order to keep them “alive.” Seems like corruption to me!), from the White House as a result of their constant “reporting” FAKE NEWS! Media Outlets shouldn’t be able to constantly write or report FICTION and LIES when they’re covering the President of the United States, the Trump Administration, or the United States of America. Other Fake News Media Outlets to follow. Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP”

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/117293599348325006
Haha, såg detta med, och allt grundar ju sig i det vanliga och att denna typen av politik inte klarar av att den granskas och kritiseras om kritik är förtjänat.
Och sen donalds på detta som är en sjuklig narcissist, som inte heller klarar av berättigad kritik eller kritik ens av något slag pga sin sjukdom.

Så egentligen mycket väntat nu när det går så in i helvete dåligt för donalds.
Men dessa medier kan ju utan problem bena ut och ge kritik om den förtjänas oavsett.
Och det skräp nonsens de får i vita huset går ju klara sig utan också.
Citat:
Skrikbäbisen fortsätter sin fascistiska bana... Stänger ute CNN, MSNOW och Politico.

Jag tolkar detta som att clownen är pressad. Det går inge bra för honom nu :-)

Han kanske får en stroke och lämnar scenen.
Jo, donalds har det mycket jobbigt nu och med alla fiaskon som står som spön i backen.
Citat:
Jag undrar vilka fler nyhetskanaler som Kim Jung-Clown kommer porta.

Han skriver ju att det kommer bli fler. Jag förmodar NY Times ryker. PBS, ABC, CBS, NBC?
Tidning kanske klarar sig, för donalds kan inte läsa så bra.
Men nu när några har försvunnit, så kommer hens fokus rikta in sig på andra som återger donalds fiaskon.
Och ja, risken är väl att de också åker då.

Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Allt utom Faux "News" gissar jag.
FOX har gett mer kritik, eller mer kanske undrat att det finns ju inget stöd för och när donalds är i farten.
Så de kommer nog få sig par skopor med, det är bara extrem media som slickar donalds bajsröv oavsett och ursäktar.
Men det är ingen som läser sånt skräp som gillar saklighet och fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
....

De skäms många idag och för hur de tryckt på donalds vallöften och fredens president och annat skräp som billiga bränslepriser, sexa med minderåriga/pedofili med Epstein som skulle lämnas ut, och där hen gjorde som alltid när hen vill så gärna göra en sak och då vägra istället.(Sen fick huset gå in, och då ropade donalds fansen att Demokraterna skulle rösta nej poå att lämna ut dokumenten, men den enda som röstade nej var en pedofili i R.)

Och så vidare...osv och många såna till.
SÅ ja, de skäms att donalds är så patetisk, men hur de kan missat det är rätt udda, för vi har ju berättat detta redan 2016 för dom att donalds är en katastrof.(Och nu bevisar donalds det rejält vilken katastrof hen är.)
Citera
2026-09-19, 11:20
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är väl runt 6.50 usd / Gallon nu. Blir en 15:-/ litern.

Men, ett jänkejärn drar ju lätt 2 liter milen.

” Hire a clown - expect a cirkus ”

problemet är väl att allt går på väg där, lastbilar, så allt blir dyrare, mat, energi etc etc.. Diesel i USA har alltså gått upp ungefär 75,1 % på ett år, 17,9 % på en månad, 5,3 % på en vecka och 0,6 % sedan igår. Jag såg en video igår där de intervjuade en lastbilschaufför, hans kostnad hade gått upp 400 dollar per tankning. "Pugh told ABC News that every $1 increase in diesel prices costs truckers approximately $400 more per tank. Some weeks have cost an extra $800 to fill up, he added."

Det jag älskar med detta är att de som röstade på clownen Trump är de som drabbas värst
Senast redigerad av X3tream 2026-09-19 kl. 11:25.
Citera
2026-09-19, 11:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag vill se honom få en riktigt hård stroke, en sådan som gör det klart omöjligt för honom att fortsätta som Top Dog och tvingar honom att lämna scenen. Fullständig förlamning av höger sida och svårigheter att tala begripligt, ungefär. Mitch verkar ha haft något liknande och Donald ska väl inte vara sämre.

Visserligen blir detiå så fall Vance som ersätter honom, men ingen annan i republikanernas toppskikt har samma förmåga att hålla samman och tända rörelsen, samma karisma i fansens ögon och samma personliga betydelse för dem som Trump har.
Jag hoppas det bara är en tidsfråga innan Trump är oskadliggjord. Kanske valet i November kommer bli utösande faktorn.

Jag gör samma analys av Vance. Han är en livsfarlig fascist men MAGA kommer kollapsa under hans ledning – så Vance kommer i praktiken bli mycket svagare än Trump.
Citera
2026-09-19, 17:32
Medlem
Trumpfamiljens fest finansierad av rysk oligark väcker frågor när USA skärper Rysslandssanktionerna
https://yle.fi/a/7-10105534

Bara dagar innan sanktionspaketet undertecknades avslöjade det att den ryska oligarken Umar Kremlev stod för en del av notan när Trumps äldsta son Donald Trump Jr och hans fru Bettina Trump gifte sig på Bahamas i maj.
Citera
2026-09-19, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är väldigt enkelt att förklara.
Trump är narcissist.

Vanliga drag och beteenden
Överdriven egen betydelse: Personen tror att den är unika och endast bör umgås med andra sökta eller viktiga personer. Ex Xi, Putin och den fete.

Bekräftelsebehov: Ett konstant behov av beundran och uppmärksamhet frångivna i omgivningen.
Avtalet om Grönland är bra exempel.

Brist på empati: Svårt att förstå eller bry sig om hur andra känner och mår.
Ex hans offentliga hantering av motståndare eller personer som drabbats av olyckor. Ett konkret exempel är hans reaktion på attacken mot Paul Pelosi.

Utnyttjar andra: Ser ofta andra människor som verktyg för att nå egna mål.
Ex alla som han kastat under bussen, som varit lojala.

Arrogans: Visar ofta en högfärdig eller överlägsen attityd och tål sällan kritik.
Många exempel på uttalanden. "Jag är mycket välutbildad. Jag kan ord. Jag har de bästa orden."

Exakt.
Nämnde det i all hast igår.
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump

Egentligen inte så förvånande alls imo.

Varenda politisk manöver han gör kvalar in via kriterierna du nämner.
Citera
2026-09-19, 17:54
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt.
Nämnde det i all hast igår.
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump

Egentligen inte så förvånande alls imo.

Varenda politisk manöver han gör kvalar in via kriterierna du nämner.

Ska bli intressant efter 3 november.
Hur kommer han förändras?
Citera
2026-09-19, 18:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ska bli intressant efter 3 november.
Hur kommer han förändras?
Som härförare till en revolution av högerextrema och Maga-kristna som stormar fängelset?

Riksrätt nästa.

Han förändras väl aldrig. Personlighetsstörningen sitter som en smäck likt hans kompletterade utrustning i form av hår som ser ut som en halmbal, hålfotsinlägg och för långa slipsar.
Han får nog behålla det. Nya tröjan matchar hans orange foundation.
Citera
2026-09-19, 21:42
Medlem
BombaySaphires avatar
”Ingen annat president har gått så långt som Trump”

Citat:
USA:s president Donald Trump tar nu sina attacker på nyhetsmedier ett steg längre och portar flera stora mediehus från Vita Huset.

Det handlar om CNN, Politico och MS NOW, tidigare MSNBC, men presidenten nämner även tidningar och varnar för att fler medier kan komma att portas från Vita huset framöver.

Hör korrespondent Ginna Lindberg om hur mediehusen i USA reagerat.

https://www.sverigesradio.se/artikel/trump-portar-flera-medier-fran-vita-huset--2
Citera
2026-09-19, 22:46
Medlem
Madagascars avatar
Hahaha. Rasmussen som är ett opinstut som lutar kraftigt åt GOP och Trump ger nu Trump -18% i approval :-D

https://www.realclearpolling.com/polls/approval/donald-trump/approval-rating
Senast redigerad av Madagascar 2026-09-19 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in