Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Att SD tappade väljare har ingenting med ministerposter att göra. Tappet utgjordes i huvudsak av SD,s kärnväljare som inte bytte parti, utan valde soffan.
Besvikelsen handlade om dom 200 000 nya svenska medborgarskapen som delades ut under mandatperioden. Åkesson valde att mörka, istället för att belysa orsaken. Det blev dyyyrt.
Haha, jag är kontorsråtta och lever i verkligheten kompis. Precis alla jag pratat med om (som var på gränsen att rösta på Tidö) sa samma sak, helt okay att dom existerar där i bakgrunden (dvs SD). Men att få Jomshoff som minister, big fkn no no. Varför tog ej Jimmie bort denna dåre?
Nåja, vi får väl se vad eftervals analysen säger. Vi har ju alla rätt till våra åsikter, men jag tror att finnen där var en av huvudanledningarna till att SD gjorde ett superkasst val, dessutom släppte ju idioten en bok om extremt muslimhat 9 dagar före valet. Smart move om man vill vinna röster i hoodsen..
Skulle nog dra mitt resonemang så pass långt att Ricard Jomshoff gjorde att vi förlorade...