2026-09-18, 21:56
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Muslimer i förorten? Den undersökningen jag presenterat representerar alla muslimer i Sverige oavsett var de bor. Man kan nästan tro att du vet något om att S och V härjat i förorten? Hmm.

Läs resten av mina inlägg i tråden. Det är inte en slump att S och V satsat på muslimer.

Ja om SD inte tappat 3% hade blågula vunnit valet ja? Så varför är du så aggresiv mot det jag skriver? För om inte Sverige hade haft så många muslimer där 85% röstar S, V eller MP hade blågula vunnit valet om det var färre där som röstade. Förstår inte hur du kan tycka att bara ena påståendet är sant när båda är det? Är det för ena inte passar ditt narrativ? Att SD tappat röster är inte lika allvarligt som att S och V indoktrinerar muslimer att rösta på dem och islamisera Sverige. Därför är det ett betydligt större problem än att SD fick färre procent. S gjorde sämsta valet någonsin men ändå kommer Magdalena bli statsminister. Det hade hon inte blivit om inte Sverige hade massa muslimer som blivit indoktrinerade att rösta på S eller V. Majoriteten av det icke muslimska folket vill inte ha henne som statsminister men eftersom så många muslimer röstade på S och V detta val blir hon det ändå. Och självklart är det ett ytterligare steg mot en islamisering av Sverige. Om man inte ser det är man urborta korkad.

Det är väldigt enkelt.

Man vinner absolut INGENTING på att skylla på väljare som röstar på andra partier.

Det ENDA man kan göra i en demokrati, för att vinna ett demokratiskt val, är skaffa EGNA väljare och ta väl vara på dem. Det är allt.

Vem förortens muslimer röstar på spelar ingen roll, om det inte är på ens eget parti. Det är inte röster man kan få, inte röster man kan vinna ett val med.

Men hej, knock yourself out, jag är inte ens en SD-anhängare, what do I care...
Senast redigerad av Graavarg 2026-09-18 kl. 22:12.
Citera
2026-09-18, 21:57
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Har du någon källa på det? Och oavsett om det skulle stämma så motsäger det inte mitt påstående om att majoriteten på våra fängelser har invandrarbakgrund...
Det är bara att titta på BRÅ:s rapporter. Förstår du vad deras data handlar förstår du detta.
Citera
2026-09-18, 22:01
Medlem
Vart flyttar man nu med sin familj när det ser ut så här i Sverige, känns tämligen deprimerande.
Citera
2026-09-18, 22:06
Medlem
Comitiums avatar
.
.
.Jag tycker att Jimmie Åkessons analys (postad ovan av Redaxnela 90) verkar stämma helt och hållet.
.
.
.
Senast redigerad av Comitium 2026-09-18 kl. 22:10.
Citera
2026-09-18, 22:35
Medlem
Jag är en av få som röstat sd sedan 1998 fram till detta val. Jag är inte förvånad att sd tappade röster i detta val men jag är förvånad att sd är förvånade att de tappade röster. Detta säger mycket - de har tappat kontakten med folket. Jag röstar inte för ett parti som stödjer försämringar i a-kassa, som går ut och tycker karensdagar är bra. Som stödjer Israel- ett land som aldrig stött Sverige.

Så adjö SD
Citera
2026-09-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Vart flyttar man nu med sin familj när det ser ut så här i Sverige, känns tämligen deprimerande.

Som svensk så blir det väl du sitter hemma med halvtom vindunk och tittar ensam på tv, ni svenskar är fan patetiska
Citera
2026-09-18, 23:06
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Jag är en av få som röstat sd sedan 1998 fram till detta val. Jag är inte förvånad att sd tappade röster i detta val men jag är förvånad att sd är förvånade att de tappade röster. Detta säger mycket - de har tappat kontakten med folket. Jag röstar inte för ett parti som stödjer försämringar i a-kassa, som går ut och tycker karensdagar är bra. Som stödjer Israel- ett land som aldrig stött Sverige.

Så adjö SD
Så du tycker det är bättre med det som de rödgröna erbjuder och deras stöttning av palestina? Kravet att ett parti ska påverka maximalt med sin politik när de inte har egen majoritet (eller ens har haft ministerposter) och att de ska kunna förändra allt som S gjort med det här landet i decennier under bara en mandatperiod är orealistiskt.
Citera
2026-09-18, 23:07
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Som svensk så blir det väl du sitter hemma med halvtom vindunk och tittar ensam på tv, ni svenskar är fan patetiska
"ni svenskar"? Vad är du då?
Citera
2026-09-18, 23:08
Medlem
lakritcs avatar
Har möjligen Jimmie Åkesson rekordet för flest antal kryss genom tiderna? Förkrossande överlägsen med över 360 0000 röster. Ebba Busch tvåa på c:a 110 000 röster.

En hel del journalister blev besvikna när han på PKn på det mest effektiva och dräpande vis föregrep frågan om hans eventuella avgång
Senast redigerad av lakritc 2026-09-18 kl. 23:17.
Citera
2026-09-18, 23:29
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
.
.

Jimmie Åkesson bestämmer ju inte ensam regeringens politik utan är beroende av de anddra i det blågula laget.

Dessutom har han väl letts av samma princip hela tiden, d.v.s. bättre att inte vara för extrem, bli allt allt större parti ch få mer verkligt inflytande än att vara mer extrem, vara ett mindre parti och med mindre inflytande. Det har ju fungerat hela vägen. SD får väl slicka sina sår och ta sig en rejäl funderare på den framtida strategin.
Jag vet men med såna viktiga frågor borde de fällt regeringen. Istället har Jimmie blivit alldeles för borgerlig och han är partiets topp. Det har ju inte fungerat för att bli omvalda.
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är väldigt enkelt.

Man vinner absolut INGENTING på att skylla på väljare som röstar på andra partier.

Det ENDA man kan göra i en demokrati, för att vinna ett demokratiskt val, är skaffa EGNA väljare och ta väl vara på dem. Det är allt.

Vem förortens muslimer röstar på spelar ingen roll, om det inte är på ens eget parti. Det är inte röster man kan få, inte röster man kan vinna ett val med.

Men hej, knock yourself out, jag är inte ens en SD-anhängare, what do I care...
Ändå var det allt S gjorde under hela valkampanjen och gjort under flera år. Lurat i folk att SD är livsfarliga fascister osv. Varför har du hakat upp dig på förorten? Bor alla muslimer i förorten?

Klart som fan det spelar roll vilka muslimerna röstar på. Skojar du eller? De är Sveriges största minoritet. Svårare för SD att få röster från muslimer med alla år som vänstern lagt att få de på sin sida och SD vill helst inte ha muslimer i landet för de gör det värre än de medför något så varför skulle en muslim rösta på SD? Precis som att en svensk i Indonesien inte röstar på... Eller nej just det. De blir inte medborgare hur enkelt som helst.

Ok så för du inte är SD-anhängare tycker du att det är ok att Sverige islamiseras och vänstern nu har chans att göra Sverige till en demokratur?
Citera
2026-09-18, 23:31
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är bara att titta på BRÅ:s rapporter. Förstår du vad deras data handlar förstår du detta.
Och vilka är det som styr drogerna i dagens Sverige?

(FB) Inget mer griskött för fångarna på anstalten Hällby
Citera
2026-09-19, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har möjligen Jimmie Åkesson rekordet för flest antal kryss genom tiderna? Förkrossande överlägsen med över 360 0000 röster. Ebba Busch tvåa på c:a 110 000 röster.

En hel del journalister blev besvikna när han på PKn på det mest effektiva och dräpande vis föregrep frågan om hans eventuella avgång

Ja men Jimmie får nog sluta med sådana här skylla på andra över deras resultat det känns inte statsmannamässigt. Han har ju sagt han vill bli statsminister 2030 då vill man ju se lite mer ryggrad och inte spela Trumpkopia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in