Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Eller kör alla dom i ugnen till en viss temp på bakplåtspapper till "rätt temp" och sen ta ut för att uppnå rätt slut- innertemp liksom genom bryningen sen på båda sidor. Allt det där beror ju på vilken temp sen du vill köra i stekpannan och vilket sorts material stekpannan består av som kan dölja mörka stekflagor ifrån bryningen som bränner sen fast i andra stekningen, viktigt att få loss dom.
Ev köra med ghee om du ifall att har bränt smöret lite med oljan och eller lite citron och vinäger i såsen och lite socker som tar bort lite beska. Deglacera med vatten bara typ lite 0.5 dl men sänk tempen då för tillfälligt och en platt träslev som ser ut mer som en skrapa mer eller mindre och en visp av giftfri plast. Skrapa hårt och vispa och häll av och torka med papper och starta om
Om din köttsmet innehåller exempelvis lök, ströbröd, mjölk eller grädde så innehåller den också naturliga sockerarter. När dessa vätskor kokar in i pannan fastnar de på botten. Får de ligga kvar för länge på hög värme förvandlas det goda stekskrapet snabbt till beskt kol.
Hehe, du har en rätt annan tanke med dessa biffar än mig, tvivlar inte för en sekund att inte dina är goda med.
Med strödbrödvarianten så är det ströbröd, massa vitpeppar, rejält med salt och mjölk, och gör den som gegga, inte lös, inte hård.
Smakar av och endast känna saltet, och det ska vara mot för mycket.
sen 1kg köttfärs.
Och sen senare lättriven gul lök, och sen typ 50g biffar.
Steker hårt och mot riktigt riktigt brunt och med hög temp, och med 1kg, så blir det två stekningar.
Men rätt snabbt, för sen får de gå klara i ugnen på 100g.
Men måste säga igen, jag gör exakt samma sätt med bägge varianterna.
Och endast 1 på 5 blir beska, men löses enkelt med timjan, och varför den fungerar förstår jag inte heller.
Men det gör.
Barnen är i Japan och Tokyo nu, och de skickar bilder på massa god mat, så avundsjuk nu.
Ena bara på nöje, andra på någon hög utbildning med ekonomi.
Själv börjar jag undra vad faan den äldre gör med sin utbildning, för det börjar närma sig mycket höga nivåer nu.
Och kusinerna kommer in från Saitama snart med, antar "fylleslag" närmar sig