2026-09-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Inget av de partierna tillhör mitten men framförallt inte C. S och SD är två mittenpartier.
Nä men jag föreställer mig att C anser att alla partier utom V och SD är mittenpartier. Det är väl kanske det breda i den "breda mitten".
Citera
2026-09-18, 11:54
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Birger Schlaug körde en supergammal begagnad Renault R4 på 1980-talet, körde och parkerade i Stockholms innerstad där jag jobbade jag såg honom, med klisterlapp "Kärnkraft Nej tack" påklistrad på den rostiga bakluckan. En sådan bil släppte ut 100 gånger mer avgaser en en ny avgasrenad bil. Förutom att ingen borde köra bil i Stockholms innerstad. Själv tog jag tbanan.
.
Kollade lite i folkbokföringen runt Birger Schlaug - Birger bodde i Vingåker hela 1980-talet, så, varför skulle han då ränna runt mec en Renault R4 i Stockholm då??
Citera
2026-09-18, 11:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, det är väl det som Maggan hoppas på och får hon sista chansen i talmansrundan så kan hon få igenom en regering på S+MP och C och V som stödpartier för ingen vill sitta där med skiten att just deras röda linje gjorde att det blev extraval.
Tror som du att Maggan helst vill ha det så, men tror icke att V backar. Och då är det C som får sin vilja fram, och eventuellt Kd/ L som bär hundhuvudet inför väljarna om de vägrar så att det blir extra val.
Citera
2026-09-18, 12:00
Medlem
MumsarMazarins avatar
Just nu: Nooshi backar inte från regeringskraven!
Citera
2026-09-18, 12:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Kollade lite i folkbokföringen runt Birger Schlaug - Birger bodde i Vingåker hela 1980-talet, så, varför skulle han då ränna runt mec en Renault R4 i Stockholm då??
Visst är det generande att miljöpartister förstör miljön. Han hade en döende mormor på Östermalm.

Miljöpartiets nya ledare i Lund, när jag bodde där kanske 2020, krävde att alla cyklade till affären men körde själv den äldsta tänkbara Volvon och Sydsvenskan kom på henne och tog en bild. Ganska typiskt Miljöpartister. Tänker mig att även unga MP-tjejer gärna kört en Ferrari. Bara de haft råd. Nu har de inte råd och då ska ingen annan heller få det.
Citera
2026-09-18, 12:02
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Tidö verkar väldigt trötta och har kastat in handduken och Jimmie surar i ett hörn. Ulf lämnar över åt Sossarna som får städa upp i statsfinanserna. Historien upprepar sig och det är inte för inte som sossarna varit Sveriges största parti i 100 år. Maggan for president!

Du såg ju hur bra det gick med den politik man förde mellan 2014-2022 som initierades av Reinfeld men de hade sedan alla möjligheter att gå i en annan riktning men istället blev det fullständigt kaos som du knappast kan ha missat, eller har du det?

Min lilla förhoppning är att C kommer agera bromskloss i en Magda-regering och inte ta oss tillbaka in i den oro och kaos vi hade de där åren.
Citera
Medlem
MrTomtes avatar
Som jag varit inne på tidigare så kan vi egentligen inte förvänta oss så mycket innan den 28:e september förutom allmänt bjäbb men jag tyckte det ändå var lite intressant att lyssna på Nooshi nu efter hennes fika med talmannen. Hon var tydlig med 2 saker:

1. Hon slog fast att hon kommer driva frågan om regeringsplats ända in i kaklet. Hellre extra val än att vika sig.

2. Hon vill helst starta regeringsförhandlingar med S+MP+C men om C inte vill det så kan hon tänka sig att starta regeringsförhandlingar med S+MP.

Egentligen inget nytt...
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.

Kan det vara för att riksdagen ligger i Stockholm kanske? Bara en tanke.
Citera
2026-09-18, 12:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
I love her.

Alla som petar Thand Ringqvist rakt i magen gör mig glad. Uppblåsta människor ska ha pyspunka.
Citera
2026-09-18, 12:05
Medlem
LadySwedens avatar
Att Maggan bjuder in alla utom V och Sd är en tydlig signal till V:
S kommer att gå med C och V måste antingen lägga sig eller se S gå högerut.
Citera
2026-09-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin

Inte en tum. Hellre nyval än att stödja en regering man inte får vara med i.
Citera
2026-09-18, 12:07
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tror som du att Maggan helst vill ha det så, men tror icke att V backar. Och då är det C som får sin vilja fram, och eventuellt Kd/ L som bär hundhuvudet inför väljarna om de vägrar så att det blir extra val.

Fast KD och Ls väljare har inget emot extraval, då kan ju deras sida kanske vinna! Om L och KD skulle svika väljarna för att rädda Magda skulle svekdebatten bli enorm, kolla bara på sättet som L kollapsade efter januariavtalet.

Blir nog snarare småpartierna till vänster som får ta smällen om Magda inte kan pussla ihop något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in