2026-09-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ah men Helldén klär sig bra.

Till skilland från Åkesson och hans Hawaiiskjortor

Nej! Miljöpartister ska vara barfota, ha långt hår och oansat skägg. Hatar Helldéns estetik.
Citera
2026-09-18, 11:28
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Valet vi precis gjorde har visat att det var ett misstag av de som röstade på Centerpartiet.
Jo, jag tror att noll procent av de C-röstande trodde att C-tanten skulle säga något så totalt idiotiskt.
Citera
2026-09-18, 11:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Du tror alltså på (L)+(KD)+(C)+(S)+(MP)?

Det tror jag inte på alls. Det blir ett totalt fiasko och alla partierna som ingår där skulle förlora på det. Värst vore det för (S) som blir mindre än de övriga tillsammans.

Vad skulle ens en sådan regering komma överens om?

Vi får se antar jag. Gäller bara att beta av 3 av statsministeromröstningarna så snabbt som möjligt så att pressen ökar...
Nej, jag tror på C+S+Mp, med stöd av Kd och L
Citera
2026-09-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Detta trots att han inte kan skilja på demokrati och yttrandefrihet.
https://www.youtube.com/watch?v=NhHcJy0sE0o&t=47s

Ja. Alltså jag sa att han var sympatisk . Inte att han hade rätt.
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ah men Helldén klär sig bra.

Till skilland från Åkesson och hans Hawaiiskjortor
Haha Åkesson kommer från Bromölla och Sölvesborg! helt normalt där, var inte så elitistisk hela Sverige ska leva!
Citera
Medlem
Citat:
Vi får se antar jag. Gäller bara att beta av 3 av statsministeromröstningarna så snabbt som möjligt så att pressen ökar...
Ja, men frågan är om vi får en talman som har det förståndet.

Vem blir talman?
Citera
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Du tror alltså på (L)+(KD)+(C)+(S)+(MP)?

Det tror jag inte på alls. Det blir ett totalt fiasko och alla partierna som ingår där skulle förlora på det. Värst vore det för (S) som blir mindre än de övriga tillsammans.

Vad skulle ens en sådan regering komma överens om?

Nej inte så troligt med en mittenregering. Men jag tror att V kommer att stå på sig och inte släppa kravet om att sitta i regering. De har ingenting att förlora på det. C kommer då att rösta ner V + Mp + S i den första statsministeromröstningen. I den andra statsministeromröstningen kommer C att rösta ner Tidögänget. Allt detta för att få förhandlingsutrymme med S + Mp + Kd + L inför den tredje omröstningen. Om KD och L håller huvudet kallt då och inte joinar C i en mittenregering så har C inget alternativ kvar än att lägga ner sina röster om Kristersson får chansen att bilda regering i den tredje omgången. C förstår att de inte kan dra det till nyval bara för att det parlamentariska läget inte passar just dem, de inser att väljarna kommer straffa C om de tar det till nyval. Så jag är försiktigt optimistisk att det blir Kristersson i slutändan som vinner (så länge amatörerna i KD och L inte låter sig luras av C och S).
Citera
2026-09-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jo, jag tror att noll procent av de C-röstande trodde att C-tanten skulle säga något så totalt idiotiskt.

Min morbror röstade på dem. Han ville hålla SD och Vänsterpartiet utanför. . SD blir ju utanför automatiskt men fattar inte hur man kan tro att C har en chans att hålla V utanför, de fäller ju regeringen om de inte får ingå. Som de gjort förut.
Citera
2026-09-18, 11:31
Medlem
Om jag förstått det rätt: V kan tolerera en regering som de varken ingår i eller stöder?
Citera
2026-09-18, 11:31
Medlem
Wajis avatar
En sak är säker. Islamisten Nooshi kommer inte baka. Inte heller C. Fy fan skönt att det inte blir en vänsterregering.

Nu är det bara hoppas på nyval. Visa Sverige att röstar du vänster så får du islamister och ovilja men röstar du höger så ska vi se till att skiten försvinner.

Det finns hopp för Sverige än
Citera
2026-09-18, 11:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Var är flummarna i MP? Peter Eriksson och Birger Sclaug. Såna där sköna Mattis-rövare från Norrland.
Birger Schlaug körde en supergammal begagnad Renault R4 på 1980-talet, körde och parkerade i Stockholms innerstad där jag jobbade jag såg honom, med klisterlapp "Kärnkraft Nej tack" påklistrad på den rostiga bakluckan. En sådan bil släppte ut 100 gånger mer avgaser en en ny avgasrenad bil. Förutom att ingen borde köra bil i Stockholms innerstad. Själv tog jag tbanan.
Citera
2026-09-18, 11:32
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja, men frågan är om vi får en talman som har det förståndet.

Vem blir talman?
.
Det är redan klart (internt) att det blir Morgan Johansson som ny talman.
Vice talman blir en känd kvinnlig vänsterpartist (vill ej gå ut med namnet innan hon sagt ja)…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in