2026-09-15, 01:14
Medlem
Isa och Mattias låter ju så extremt smarta när dom pratar och dom är jätte allmänbildade....inte ironiskt.
Citera
2026-09-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoinrich
Isa och Mattias låter ju så extremt smarta när dom pratar och dom är jätte allmänbildade....inte ironiskt.

Isa(k)s idé om hur en kvinna ska vara är att hon är fåfäng och dum, låtsas säkert mera dum i tävlingar än vad hen egentligen är.
Citera
2026-09-17, 00:52
Medlem
Bra att Isa tycker att 1998 e bra gissat när svaret e 2024 hur jävla dum kan man vara?Och så frågar hon
vad är Nato....har såna här dumma människor aldrig kollat på tv dom kan inte veta vad nyheter eller tv är för något....dumskallar som bara kollat på youtube hela livet.
Citera
2026-09-17, 15:07
Medlem
Karppas avatar
Finland får sin egen version av programmet, "Finlands osmartaste kändis". Att kalla någon dum gick väl inte hän.
Citera
2026-09-17, 19:22
Medlem
Eroxxss avatar
Dummaste av dom alla är väl programledaren trotsallt. Så jävla kåt i att vara allanballan på tv så det är helt sinnessjukt.

Minns inte programmets namn men när han hyllade gamla klipp, överdrivet som fan och han fick folk mer att skämmas än känns sig stolt.

När han tar körkort i tv, spelar över i van han tror blir bra tv- ju tramsigare desto bättre tydligen.

Och Sveriges dummaste. Folk är inte på allvar så dumma som de framstår sig- men gör inte folk bort dig i tv så blir det ingen tv till Mauris vinst.

Han bör hålla sig till YouTube och ge utrymme till riktig humor på tv (om det fortfarande existerar i PK samhället).
Citera
2026-09-18, 08:47
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Det kändes lite uppgjort att Paris skulle åka ut. Först frågor om populärkultur och i slutet frågor om HBTQ och transan Babsan.
Citera
2026-09-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det kändes lite uppgjort att Paris skulle åka ut. Först frågor om populärkultur och i slutet frågor om HBTQ och transan Babsan.

Jag funderade på det också, men att känna till Babsan är det inte säkert man gör om man är under 30. Det är snarare något man skulle förvänta sig att Bosse och Ann skulle veta.

Sen är det väl svårt hitta frågor som isa klarar. Undrar om det är hormonerna hon tar (antar hon tar det men det gör hon kanske inte) som gör henne dum i huvudet? Hon vet ju ofta inte ens vad man syftar på i frågan.

Dagens fel (dvs fel i programmet , vilket de har mycket av) var för övrigt det med Ey Bro.

Åbro har alltså inte bytt namn till Ey Bro som de hävdade.

Citat:
Åbro Bryggeri har inte bytt namn; det påstådda namnbytet till "EY' BRO Bryggeri" den 1 april 2022 var ett aprilskämt.
Bakgrund till skämtet
Framgången: Ölet EY' BRO lanserades hösten 2020 och blev snabbt en stor försäljningssuccé på Systembolaget.
Skämtet: Den 1 april 2022 skickade bryggeriet ut ett pressmeddelande om att hela företaget skulle byta namn för att hedra ölets popularitet.
Sanningen: Det hela avslöjades som ett PR-skämt och företaget heter fortfarande Åbro Bryggeri.
Citera
2026-09-18, 20:11
Medlem
Abelssuns avatar
Det är skrämmande hur korkade de är och varför skulle de in i röven på åsnan för att få en fråga? Lägg ned skiten.
Citera
2026-09-18, 21:55
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Frågan är om inte du skulle platsa i programmet, inledningsvis skriver du Isa och sedan benämner du Isa som hen, varför?
I övrigt så är hon totalt intelligensbefriad, Dogge har en hel del onödigt kunnande och var värd att åka ut.
Kuggfråga på antal strängar tror jag, för en basgitarr har fyra så frågan är om det hade blivit ett godkänt svar på fyra och/eller sex strängar?

Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag vet inte vad som är värst, din bristfälliga interpunktion eller analytiska förmåga?

"Varför?"
Ja, vad tror du?
Han = Dogge.
Hon = Antonija.
Hen = transor och fjollor som Isa och Daniel.
Ok jag gör en rejäl pudel här, jag kunde inte tro annat än Isak var en hon så förlåt mig men jag är inte så insatt i influencer/bögar och flattor.
Blir inte hen dummast så är det scriptat, hen skulle jag inte våga be dra till Ica och köpa hem lättmjölk ens för fan vet vad hen kommer tillbaka med.

Jag var övertygad om att hen var en hon och fullständigt dum i huvudet, ungefär så som jag känner mig nu när jag vet svaret om hen:s kön.

Onödigt vetande så kunde jag frågan om att Margaret Thatcher var med och uppfann mjukglassen men det är en slamkrypare för Tom Carve är väl den som gjorde det?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mjukglass
Citera
2026-09-19, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoinrich
Bra att Isa tycker att 1998 e bra gissat när svaret e 2024 hur jävla dum kan man vara?Och så frågar hon
vad är Nato....har såna här dumma människor aldrig kollat på tv dom kan inte veta vad nyheter eller tv är för något....dumskallar som bara kollat på youtube hela livet.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Sen är det väl svårt hitta frågor som isa klarar. Undrar om det är hormonerna hon tar (antar hon tar det men det gör hon kanske inte) som gör henne dum i huvudet? Hon vet ju ofta inte ens vad man syftar på i frågan.

Ni förstår väl att hen bara vill stanna kvar i programmet och gå viral för dumma svar.
Hen är en influencer, inte nån läkare eller fotbollsproffs som skulle skämmas över att framstå som dum, såsom Anders Svensson eller Dr Tracy.

Isa visar på samma dåliga skådespeleri när hen kommer med dumma svar som "homosexuell" på frågan vad B i HBTQ står för, som i Förrädarna när henne skulle låtsas vara trogen.
Hen försökte även larva sig i Åsneröv-tävligen genom att svara Sanning när det torde vara Röven, och vice versa, men oturligt nog för hen så visade sig svaren vara så oväntade. Det ledde till att hen riskerade att åka ut, men hen räddade sig själv genom att låtsas inte veta vad B i HBTQ stod för.

Hen är säkert inte särskilt allmänbildad, men hen gör uppenbarligen sig okunnigare än vad hen är eftersom det är en del av hens varumärke.

Även Daniel höll på så emellanåt, men gick inte lika långt som Isa.

Jag gillar detta programmet, men de borde undvika att ha med influencers som är mer intresserade av att synas och gå viral än att göra sitt bästa för att inte framstå som dum.
Citera
2026-09-19, 08:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag funderade på det också, men att känna till Babsan är det inte säkert man gör om man är under 30. Det är snarare något man skulle förvänta sig att Bosse och Ann skulle veta.

Dagens fel (dvs fel i programmet , vilket de har mycket av) var för övrigt det med Ey Bro.

Åbro har alltså inte bytt namn till Ey Bro som de hävdade.

Men Paris är ju bög och han och dessutom över 30 och verkar känna Lars-Åke.

Angående Åbro namnbyte så reagerade jag på vilken miss programmet gjorde.
Citera
2026-09-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ok jag gör en rejäl pudel här, jag kunde inte tro annat än Isak var en hon så förlåt mig men jag är inte så insatt i influencer/bögar och flattor.
Blir inte hen dummast så är det scriptat, hen skulle jag inte våga be dra till Ica och köpa hem lättmjölk ens för fan vet vad hen kommer tillbaka med.

Jag var övertygad om att hen var en hon och fullständigt dum i huvudet, ungefär så som jag känner mig nu när jag vet svaret om hen:s kön.

Onödigt vetande så kunde jag frågan om att Margaret Thatcher var med och uppfann mjukglassen men det är en slamkrypare för Tom Carve är väl den som gjorde det?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mjukglass

Ja det verkar vara ännu en myt som programmet inte kollat upp.
https://www.theguardian.com/politics/reality-check/2013/apr/17/margaret-thatcher-team-mr-whippy

Thatcher var på sin höjd involverad i ett team som undersökte och förbättrade mjukglass för den brittiska marknaden.

Jag passade på kolla upp om älgen är ett "naturligt bytesdjur" för späckhuggare. Faktum är att det är väldigt ovanligt att en späckhuggare fångar en älg, vilket gör man kan ifrågasätta begreppet "naturligt bytesdjur".

Späckhuggaren ätligt vanligtvis sälar, delfiner, valross, valar, bläckfisk, fiskar och hajar. Den fångar även sjöfåglar vid tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in