2026-08-14, 08:57
Medlem
Andy85s avatar
Ännu ett tecken på att man kan lägga ner pisskanalen TV4. ENBART trams där
Citera
2026-08-14, 14:45
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Julia Franzén visste inte att Medelpad är ett landskap.
Hon försörjer sig på att vara tv-personlighet. Då måste hon vara med i tv. Alltså svara några fel för att få vara kvar.
Citera
2026-08-14, 15:29
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Hon försörjer sig på att vara tv-personlighet. Då måste hon vara med i tv. Alltså svara några fel för att få vara kvar.

Jag är ganska övertygad om att hon gärna hade velat åka ut först, för att visa att hon är smartast och mest allmänbildad i det gänget.
Citera
2026-08-14, 15:46
Medlem
SodaFointains avatar
Detta är ett kul program
Citera
2026-08-14, 20:32
Medlem
Tjejjen som gick till final Lia är nog dummaste människan jag sett nånsin i tv...hon verkar vara helt tom
i huvvet otroligt dum i huvvet i kombination med ingen allmänbildning ganska fachinerande ändå hur en
vuxen människa kan vara så dum...vet inte än om hon vinner men det tror jag hon gör...hon borde vinna lätt.
Citera
2026-08-14, 22:59
Medlem
flugornass avatar
Hur tänkte Edward Blom när han ställde upp i detta program? Ekonomisk panik eller??
Det värsta är ju att influencer är helt dumma i huvudet och våra ungdomar tar till sig vad dessa tok skallar nu gör för att vara influencers.
Det blir lite OT men vad gör en influenser och hur tjänar dom pengar på att barnen följer dom?
Finns det en tråd om fenomenet så länka mig rätt då.
Citera
2026-08-14, 23:32
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Hur tänkte Edward Blom när han ställde upp i detta program? Ekonomisk panik eller??
Det värsta är ju att influencer är helt dumma i huvudet och våra ungdomar tar till sig vad dessa tok skallar nu gör för att vara influencers.
Det blir lite OT men vad gör en influenser och hur tjänar dom pengar på att barnen följer dom?

De gör reklam för prylar/tjänster/skönhetsbehandlingar etc. på sina Youtube-kanaler och blir sponsrade av företag eller säljer, de får annonsintäkter för reklamen som är insprängd på Youtube när de visar vad de gör i sina liv. Ju fler följare - desto mer cash. Därutöver syns de ofta i andra sammanhang och får lön för att ställa upp här och där, som t.ex. Sveriges dummaste.
Citera
2026-08-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas

Och sen nog tvingas, enligt någon överenskommelse, att låtsas att han inte vet att ett år har 52 veckor, utan han svarade väl 65... Att ja, jag tror att han bluffade, för att det var sagt så.

Och ja, det är illa. Att influencers MÅ vara dumma i huvudet, vissa av dem. Men det är ju på något vis katastrof att man skall kunna stoltsera och vinna ett spel, genom att spela så dum som möjligt.

Att förr och för all del än idag, så imponeras folk av kunskap och intelligens. Men nu saluför man det som att det är lite gulligt och roligt att inte ha läst på om någonting. Inte ha varit nyfiken någonsin. Varken på landskap eller antal veckor på ett år etc.

Att egentligen är det hela rätt sorgligt.

Samtidigt som jag finner det underhållande ÄNDÅ, att försöka begripa varför, vissa av dem, som just Edvard Blom vill ställa upp och låtsas att inte veta hur många veckor det går på ett år. Men visst... Vill man vinna så skall man ju spela dum. Sen kanske han kommer att skratta åt det efteråt. Men han har ju ändå livserfarenheten som bonus. Man TROR inte att han är fullt som dum som han låtsas. Men för de yngre, kan det ju faktiskt ställa till det. Även för vissa av de äldre. Att OM Julia Franzen gör verklighet av att skaffa barn med Bingo, och råkar göra misstag, som hon gjorde med Katrynnes och Bingos barn, att hon klädde ut dem till horor. Att då kan ju orosanmälningar ramla in, som även då gjorde. Och då kanske soc kollar bakåt- är hon en lämplig mamma? Och kanske inte till hennes fördel att hon inte ens vet att Medelpad är ett landskap?
Senast redigerad av Ruskette 2026-08-14 kl. 23:46.
Citera
2026-08-14, 23:44
Medlem
Cracksters avatar
Missade jag något i instruktionerna till hålla i båda repen samtidigt? Det var väl de enda instruktionerna vi som tittare fick iaf?

- att klippa loss ett rep och hålla i dem samtidigt godkändes inte. Varför???
- att knyta fast repen i ett långt objekt och hålla i det objektet, inte repet, godkändes. Varför???

Stängde av skiten där. Måste vara Sveriges dummaste som har hittat på det där s.k. "logiska testet". Jag kan ibland var oense mot domsluten i Bäst i Test, men det här tar fan priset.
Citera
2026-08-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackster
Missade jag något i instruktionerna till hålla i båda repen samtidigt? Det var väl de enda instruktionerna vi som tittare fick iaf?

- att klippa loss ett rep och hålla i dem samtidigt godkändes inte. Varför???
- att knyta fast repen i ett långt objekt och hålla i det objektet, inte repet, godkändes. Varför???

Stängde av skiten där. Måste vara Sveriges dummaste som har hittat på det där s.k. "logiska testet". Jag kan ibland var oense mot domsluten i Bäst i Test, men det här tar fan priset.
Jag håller med dig och tänkte åt samma håll, men antog att jag missat instruktioner. Sen varför de skall gå genom en dörr och är det alltså obligatoriskt att gå in genom den, men ut får man gå vid sidan av?
Citera
2026-08-16, 12:03
Medlem
Det känns på nåt sätt fel att man betraktas som "modig" och att man "bjuder på sig själv" om man ställer upp i TV och visar hur dum man är eller hur lat man varit i skolan. Och att den dummaste av alla vinner. Det är som när Wahlgrens skryter med att de inte brytt sig om att skaffa sig några utbildningar.
Citera
2026-08-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Det känns på nåt sätt fel att man betraktas som "modig" och att man "bjuder på sig själv" om man ställer upp i TV och visar hur dum man är eller hur lat man varit i skolan. Och att den dummaste av alla vinner. Det är som när Wahlgrens skryter med att de inte brytt sig om att skaffa sig några utbildningar.
Det är som när man gick i grundskolan, det var de coola som skolkade och inte lärde sig något.

De flesta vet när det är dags att växa upp, men inte alla, och då får man vara med i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in