Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
Hur tänkte Edward Blom när han ställde upp i detta program? Ekonomisk panik eller??
Det värsta är ju att influencer är helt dumma i huvudet och våra ungdomar tar till sig vad dessa tok skallar nu gör för att vara influencers.
Det blir lite OT men vad gör en influenser och hur tjänar dom pengar på att barnen följer dom?
Finns det en tråd om fenomenet så länka mig rätt då.
Och sen nog tvingas, enligt någon överenskommelse, att låtsas att han inte vet att ett år har 52 veckor, utan han svarade väl 65... Att ja, jag tror att han bluffade, för att det var sagt så.
Och ja, det är illa. Att influencers MÅ vara dumma i huvudet, vissa av dem. Men det är ju på något vis katastrof att man skall kunna stoltsera och vinna ett spel, genom att spela så dum som möjligt.
Att förr och för all del än idag, så imponeras folk av kunskap och intelligens. Men nu saluför man det som att det är lite gulligt och roligt att inte ha läst på om någonting. Inte ha varit nyfiken någonsin. Varken på landskap eller antal veckor på ett år etc.
Att egentligen är det hela rätt sorgligt.
Samtidigt som jag finner det underhållande ÄNDÅ, att försöka begripa varför, vissa av dem, som just Edvard Blom vill ställa upp och låtsas att inte veta hur många veckor det går på ett år. Men visst... Vill man vinna så skall man ju spela dum. Sen kanske han kommer att skratta åt det efteråt. Men han har ju ändå livserfarenheten som bonus. Man TROR inte att han är fullt som dum som han låtsas. Men för de yngre, kan det ju faktiskt ställa till det. Även för vissa av de äldre. Att OM Julia Franzen gör verklighet av att skaffa barn med Bingo, och råkar göra misstag, som hon gjorde med Katrynnes och Bingos barn, att hon klädde ut dem till horor. Att då kan ju orosanmälningar ramla in, som även då gjorde. Och då kanske soc kollar bakåt- är hon en lämplig mamma? Och kanske inte till hennes fördel att hon inte ens vet att Medelpad är ett landskap?