2026-09-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Nä klart att du inte vill se vilka som röstar på V, är mycket enklare att blunda för det som händer rakt framför oss. Det är verkligen en pyrrhusseger när man vinner röster genom att locka till sig islamister och fundamentalister. V hade fullt med antisemitiska skandaler i partiet innan valet vilket ledde till att man ”ökade” istället för att minska. Det är inte friskt någonstans.

Grym post, men du talar för tomma tunnor, eller vad det nu kallas

Tror nästa val kommer vara sjukt mer aggressivt. Verkar som att det diffade 45k, precis som -22.

Men då kunde ändå knappt nån av Tidös araber (350kj rösta. Men kan nog en stor majoritet av dom göra vid nästa val. You do the math.
Citera
2026-09-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Varför skulle C och S resonera med islamister från V?

Tänk på byalagen for i helvede.

Det finns inga islamistiska integrister i V.

Däremot verkar det finnas en del nazister (Elizzzabeth Tand Lindqivst) och en del pedofiler inom C) .
Citera
2026-09-17, 23:16
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Men är du fortfarande trög eller? KD + L kommer aldrig att regera med V

Vi får väl se, C är ju den stora Huvudvärken för både Vänsterblocket och nu Högern givet det Parlamentariska läget.

Kan Kd och L få inflytande i en "Samlingsregering" så varför inte?
Citera
2026-09-17, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det finns inga islamistiska integrister i V.

Däremot verkar det finnas en del nazister (Elizzzabeth Tand Lindqivst) och en del pedofiler inom C) .

De har de facto uteslutit en jävla massa?

Gissar att fler finns kvar.

Sluta lek Hitler med mig islamist!
Citera
2026-09-17, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStammis
Anledningen till varför vi är där vi är just nu är på grund av idioter som dig.

Hur jävla svårt har du att fatta? Jag är inte SD-are? Jag bor inte i Sverige, jag röstade inte i förra valet.
Röstade i detta pga psykopat-Sossarna i Örebro som kidnappar barn a'la Pinochet.
Marcus Allard är den som tydligast sagt ifrån.
Citera
2026-09-17, 23:19
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, det skulle innebära att C släpper hela sin vision. Kommer ej att ske.
Väljarkåren har redan sagt nej till C:s vision. Mandaten räcker inte till. Visst kan C tänka sig en S+C+MP-regering, eller för den delen en renodlad S-regering. Problemet är att V i dagsläget säger nej till båda dessa alternativ. Lek med tanken att V verkligen står på sig, in i det sista. Kosta vad det kosta vill. Då blir C tvungen att släppa hela sin vision för att undvika nyval. Väljer C att släppa in V i regeringstaburetten, eller väljer de att stödja Ulf som statsminister, även om han skulle vara understödd av SD? Båda alternativen kräver att C släpper hela sin vision. Om V står på sig om sitt krav att få regeringsposter finns det inget sätt för C:s vision att förverkligas.
Citera
2026-09-17, 23:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Vi får väl se, C är ju den stora Huvudvärken för både Vänsterblocket och nu Högern givet det Parlamentariska läget.

Snarare lär Maggan göra ett försök att bilda regering med C och Mp, och samarbeta med Kd och L för att få dessa med i ett underlag.

Det är väl det troligaste utfallet, jag kan inte se Kd regera ihop med S. Däremot kan ju Ebba få till en nationalisering av sjukvården, tex, och därför låta bli att fälla regeringen.
Citera
2026-09-17, 23:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Väljarkåren har redan sagt nej till C:s vision. Mandaten räcker inte till. Visst kan C tänka sig en S+C+MP-regering, eller för den delen en renodlad S-regering. Problemet är att V i dagsläget säger nej till båda dessa alternativ. Lek med tanken att V verkligen står på sig, in i det sista. Kosta vad det kosta vill. Då blir C tvungen att släppa hela sin vision för att undvika nyval. Väljer C att släppa in V i regeringstaburetten, eller väljer de att stödja Ulf som statsminister, även om han skulle vara understödd av SD? Båda alternativen kräver att C släpper hela sin vision. Om V står på sig om sitt krav att få regeringsposter finns det inget sätt för C:s vision att förverkligas.
Nej, C vill ha "den breda mitten", vilket innebär C, S, Mp och L
Det räcker inte till det heller, så Kd krävs som underlag. Att få med Kd när både C och L ingår i en sådan regering är inte omöjligt.
Citera
2026-09-17, 23:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon

DÖ och Januari på steroider.

Det blir bra. Även om väljarna snabbt glömmer, så lär ingen i det samarbetet göra ett bra val 2030

Det lär vara ungefär där det landar.
Citera
2026-09-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
De har de facto uteslutit en jävla massa?

Gissar att fler finns kvar.

Sluta lek Hitler med mig islamist!
Det är C som är Hitler, TANDTROLLET, i sin äkta nazistiskt "härliga anti-kommunistiska" iver. Exakt så är de, TYSKAR OCH NAZISTERNA. Säg inte till mig vad jag ska skriva eller tycka, lowlife!
Citera
2026-09-17, 23:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om V står fast vid sitt krav på att få sitta i regering, och C står fast vid sitt krav att inte släppa fram en regering som V är en del av, kanske C börjar fundera på ifall det verkligen vore så hemskt med en M+KD+L-regering understödd av C och SD utanför regeringen. Eller till och med en M+KD+L+C-regering med SD som stöd utanför. Visst, både C och SD har lovat att inte gå med på något sånt, men om alla partier står fast vid sina löften blir det ingen ny regering, utan extra val. Så frågan är vilka löften som partierna börjar rucka på först. Att C övergår till att stötta Ulf är i så fall ett tänkbart utfall.

Jag börjar tro på en regering med M, KD och L där C och SD står utanför.
Citera
2026-09-17, 23:27
Medlem
Regeringsbildningen drar ut på tiden. Talmannen (Norlén eller ej) tröttnar och snabbar på processen med "tvingande" statsministeromröstningar. Andersson går fram med en S+MP-regering. C trycker gult, V trycker rött. Bollen går över till Kristersson. Han lägger fram M+KD+L på bordet. SD trycker gult, C trycker rött. Nu börjar det bli intressant.

I detta läge skulle faktiskt bollen kunna gå över till C och Thand Ringqvist, precis som Lööf fick möjligheten i november 2018. I det här läget tror jag det inte skulle vara helt osannolikt med en C+KD-regering, som tolereras av riksdagen. C får alltså statsministerposten och en renodlad borgerlig regering i "den breda mitten". An offer too good to refuse. M och L agerar budgetpartners, men tar rätt "fria roller". SD släpper fram regeringen "för att det inte är någon vänsterregering" mot löfte att övriga Tidöpartier ska försvara flera av deras förslag i kommande förhandlingar. Sedan går SD väsentligen i opposition. De hotar med misstroendeförklaring samt att rösta ner regeringens budget om den medverkar till ökad asylinvandring. Inte helt olikt V och marknadshyrorna i regeringsbildningen för åtta år sedan.

Kan redan se presskonferensen med Thand Ringqvist och Busch framför mig. "En ansvarsfull mittenregering i ett svårt parlamentariskt läge".
Senast redigerad av HaconBacon 2026-09-17 kl. 23:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in