2026-09-17, 21:29
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Det var val till riksdagen. De partier som har majoritet i riksdagen är de som får igenom politik i riksdagen.

Vill du att partier som inte ens får en procent av rösterna ska få sitta i riksdagen får du väl bilda ett parti som går till val på att ta bort fyraprocentsspärren. Delar tillräckligt många denna önskan kommer de rösta på ditt parti.

Du saknar ju helt läsförståelse. Är du en halvt dement boomer månne?

Det jag menade var att SD med rätta bestraffades med att tillräckligt många missnöjda väljare valde soffam, AFS eller ÖP istället.
2026-09-17, 21:31
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Lmao. Du deltar inte i valet, du klagar bara på partierna. Gött gött.

Säger du samma sak till mamma när hon frågar vilken film du vill kolla på, att alla filmerna ändå är piss, så att välja någon är meningslöst, men fem minuter in i filmen börjar du böla och klaga på filmen hon valt, och gnälla om att det är en "mobbarfilm"?

Jag vrålar uppenbarligen bara in i ett jävla tomrum när jag menar att det här skitsystemet (vilket SD tillhör för övrigt) inte bör legitimeras. Får bara den här lågsinta skiten tillbaka för det. Tack för inget. Absolut inget.
2026-09-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Du saknar ju helt läsförståelse. Är du en halvt dement boomer månne?

Det jag menade var att SD med rätta bestraffades med att tillräckligt många missnöjda väljare valde soffam, AFS eller ÖP istället.

Att en majoritet av befolkningen inte röstar på ett visst block i riksdagsvalet är irrelevant. Riksdagsvalet handlar om vem som får majoritet I RIKSDAGEN.
2026-09-17, 21:34
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Är det här en personlig anektot där du försöker frånskylla något du själv utsatt barn för eller? Min autistiska inituition säger mig att så kan vara fallet här.

Men fatta någon jävla gång. De torkar sig i arslet med våra röster vare sig du röster höger eller vänster. Fatta. Sen slänger de lite bidrag och skyddsnät till er sossepaddor som hundben för att hålla er tjocka och handlingsförlamade.
Det finns ingenting som heter "autistisk intuition ", det finns bara frånvaro av Theory of mind, bristande mentaliseringsförmåga

Saken är att du inte kan tänka i mer komplicerade sammanhang än de du fått serverat dig.
Propaganda är ämnad att ge en förenklad bild av saker.

Citat:
Propaganda har som syfte att påverka människor. Den visar ofta verkligheten på ett förenklat och vinklat sätt för att få människor att tänka, känna eller agera på ett visst sätt.
2026-09-17, 21:35
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Att en majoritet av befolkningen inte röstar på ett visst block i riksdagsvalet är irrelevant. Riksdagsvalet handlar om vem som får majoritet I RIKSDAGEN.

Klart jag fattar det. Tidö fick också bara en pluralitet av rösterna.

Samma illegitima skit alltihop. Blågult som Rödgrönt. Och det är jag glad för. Jag vill inte att någon ska ha en egentlig folklig majoritet. För då är folk tillräckligt nöjda och hjärndöda i musotopin igen. Just nu är ju i alla fall några få yrvakna. De som övergav SD för soffan tex.
2026-09-17, 21:36
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Det finns ingenting som heter "autistisk intuition ", det finns bara frånvaro av Theory of mind, bristande mentaliseringsförmåga

Saken är att du inte kan tänka i mer komplicerade sammanhang än de du fått serverat dig.
Propaganda är ämnad att ge en förenklad bild av saker.

Så du menar att vi autister inte kan se mönster?

Det är dumskallar som dig som är mer mottaglig för propaganda än vad jag är kan jag då allt intyga dig.
2026-09-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commanda
Ja verkligen! Tänk om populistiska rörelser hade fått folk i våra storstäder att få för sig att ett land på ca 10 miljoner enskilt skulle kunna rädda klimatet på jorden, med allt från att dricka ur pappsugrör till att betala skyhöga skatter på drivmedel! Alltså bara göra livet dyrare och jobbigare för sig själva, samtidigt som man gör folk glada och stolta över det!

Det är verkligen skönt att sådan populism inte existerar, men vår mer utbildade befolkning i storstäderna, vårt folkliga creme de la creme, hade trots allt aldrig kunna falla platt för sådana populistiska utspel.

Det är knappast populism att hävda att vi måste ändra vår livsstil för vår framtids skull. Det är att ta ansvar. Det är ju SD, KD, AFS, M, NMR, Örebropartiet och L som är populister o säger att klimatförändringarna är bluff, eller att det inte är något att bry sig om, tanka på, vi dumpar priset!

Sverige utgör över 1/800-del av världens befolkning, och släpper ut 3 gånger mer än vad som är hållbart givet vår storlek, inräknat konsumtionen.

I vilka andra sammanhang är det ok att skita i sitt ansvar, för att man är 1 av 800?

Jag är en av 10 miljoner i Sverige, men anses ändå behöva uppfylla mina skyldigheter o betala skatt. Jag antar att du kastar dina sopor på gatan, vad gör det om du är en av 10 miljoner?
2026-09-17, 21:38
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Så du menar att vi autister inte kan se mönster?

Det är dumskallar som dig som är mer mottaglig för propaganda än vad jag är kan jag då allt intyga dig.
Att falskanklaga någon för barnmisshandel baserat på att den polisanmält någon som sagit ett barn, är inte att "se mönster", det är att inte förstå andra människor.

Jag är trött på dig förövrigt, så jag orkar inte skriva något mer med dig, det lär inte leda till något konstruktivt och bra.
2026-09-17, 21:39
Medlem
Citat:
Jag vrålar uppenbarligen bara in i ett jävla tomrum när jag menar att det här skitsystemet (vilket SD tillhör för övrigt) inte bör legitimeras. Får bara den här lågsinta skiten tillbaka för det. Tack för inget. Absolut inget.

Du gnäller om ett "skitsystem" utan att föreslå ett alternativt system. Lite som att sitta på tuben 04.00 med starkölkräks på magen och bajs i byxan och vråla VI HATAR AIK.

Men till skillnad från en alkoholiserad klubbfotbolldfanatiker har du inte ens ett annat lag du hejar på. Du grundar istället hela din världsbild på att samtliga demokratiskt valda partier bara låtsas vilja olika saker, men egentligen är helt överens om att deras enda egentliga mål är att exekvera en handfull rika judars önskningar om svensk inrikespolitik.
2026-09-17, 21:42
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Att falskanklaga någon för barnmisshandel baserat på att den polisanmält någon som sagit ett barn, är inte att "se mönster", det är att inte förstå andra människor.

Jag är trött på dig förövrigt, så jag orkar inte skriva något mer med dig, det lär inte leda till något konstruktivt och bra.

Jag ska väl få yttra mig om jag tycker något låter lite skevt?

Klart du är trött på mig. Du har ju inga argument. Bara känslor.
2026-09-17, 21:44
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Du grundar istället hela din världsbild på att samtliga demokratiskt valda partier bara låtsas vilja olika saker, men egentligen är helt överens om att deras enda egentliga mål är att exekvera en handfull rika judars önskningar om svensk inrikespolitik.

För det är ju vad det är.

Och jag har inga alternativ. Jag vill bara att skiten ska kollapsa. Jag bryr mig inte längre. Mänskligheten förtjänar att bestraffas nu. Hårt. Vi skulle ha bestraffats för länge länge sedan redan. Vi skulle ha blivit satta på plats redan under den neolitiska revolutionen.
2026-09-17, 21:55
Medlem
Citat:
De rödgröna har alltså inte alls någonstans uttryckt att de vill det du säger att de vill. Då är du välkommen åter när något av de rödgröna partierna går ut och säger att de anser att vi bör tillåta böneutrop på offentlig plats.

Har man pengar att bygga en byggnad med och får bygglov, så finns risken att man bygger den, ja. Det är inte ett resultat av att de rödgröna "vill ha fler moskéer".

"Ni"?

Att folk får ha på sig vilka kläder de vill i offentliga rum är ett resultat av yttrandefriheten, och inte av "vänsterpolitik".

Folkgrupper som skaffar många barn blir fler, folkgrupper som skaffar få barn blir färre. Vill du ha fler med samma hudfärg som du på jorden är det bara att börja avla. Om muslimer knullar mer än du är det inte sossarnas fel, lol.

Flyttar det arabisktalande till Sverige så finns chansen att de kommer tala arabiska med varandra ibland, ja. Bör vi förbjuda människor att tala på andra språk än svenska i Sverige?

"Ni?"

Lmao. Vad är det som är "lömskt"?

Vafan. Det var ju detta jag skrev? Varför upprepar du bara?
Man får allt du skrev med rödgrön politik.
Med rödgrön politik får man exakt det samhälle du härom beskrev.
Vare sig man skriver det i ett valmanifest eller inte.
Det var hela min poäng!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in