Citat:
Ursprungligen postat av
Commanda
Ja verkligen! Tänk om populistiska rörelser hade fått folk i våra storstäder att få för sig att ett land på ca 10 miljoner enskilt skulle kunna rädda klimatet på jorden, med allt från att dricka ur pappsugrör till att betala skyhöga skatter på drivmedel! Alltså bara göra livet dyrare och jobbigare för sig själva, samtidigt som man gör folk glada och stolta över det!
Det är verkligen skönt att sådan populism inte existerar, men vår mer utbildade befolkning i storstäderna, vårt folkliga creme de la creme, hade trots allt aldrig kunna falla platt för sådana populistiska utspel.
Det är knappast populism att hävda att vi måste ändra vår livsstil för vår framtids skull. Det är att ta ansvar. Det är ju SD, KD, AFS, M, NMR, Örebropartiet och L som är populister o säger att klimatförändringarna är bluff, eller att det inte är något att bry sig om, tanka på, vi dumpar priset!
Sverige utgör över 1/800-del av världens befolkning, och släpper ut 3 gånger mer än vad som är hållbart givet vår storlek, inräknat konsumtionen.
I vilka andra sammanhang är det ok att skita i sitt ansvar, för att man är 1 av 800?
Jag är en av 10 miljoner i Sverige, men anses ändå behöva uppfylla mina skyldigheter o betala skatt. Jag antar att du kastar dina sopor på gatan, vad gör det om du är en av 10 miljoner?