Citat:
Ursprungligen postat av
DasspappretDN
Flum flummig flummigast.
Detta system är bara dumheten och flummets tyranni över förståndet. Ju fler som deltar och röstar och legitimerar skiten desto flummigare och dummare blir det.
Du ser allting i termer av att majoriteten har alltid rätt. Du ser inte ironin i det va? För du tillämpar väl inte det på en hel skolklass som mobbar en unge så klart, eller hur?
Nej och så fungerar inte heller demokrati. Alla partier folkvalda när de sitter i riksdagen. Det är inte som så att en regering kan få igenom exakt allt. Tror du jag som vänsterpartist hade lagt riksdagsrösten på SD om jag trott att det är värdelöst att ha mandat? Då hade jag bara förstärkt den sidan jag röstar på, och jag har alltid röstat för alla människor i ett samhälle. Det här var första valet jag la en röst för allt skit invandrare har gjort mot mig. Jag la ändå de andra rösterna för att mitt närsamhälle ska ha en jämlik och jämställd position i samhället.
Folk försöker hela tiden med olika subtila metoder ge sig på mig men de fattar inte att jag gör fler rätt än fel. Jag är en riktigt jävla bra människa när det gäller och jag förstår att om man är en efterbliven mupp så stör man sig på att jag inte ens försöker låtsas vara perfekt utan kör helt mina egna spelregler.
Mobbning är till för människor som inte räknas, de som inte är något i dem själva och de som inte kan hävda sig på någpt annat vis än försöka muppa sig
Folk vill alltid att andra ska anpassa sig efter de mest idiotiska system de hittar på men de vill alltid att någon står upp när det gäller deras väl och ve. Med demokrati så har vi ett något bättre system än den genomsnittliga halvidioten. Jag syftar då beteende med det.
Demokrati har ingenting med mobbning att göra, tyranni har däremot mer gemensamma nämnare med mobbmentalitet.