2026-09-17, 17:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Snarere tvert i mot. Det er ikke alltid nye øyne er bra for en sak.
Den nye påtaleansvarlige fremstår jo inntil videre som både blind og blendet.

For ei suppe. Og dette er det de serverer. 8 år inn i en etterforskning. Hva holder de på med? Skjønner ikke hvorfor det bevilges midler til denne saken i det hele tatt forutsatt at suppen vi serveres er den reelle.
Men slik er det jo ikke alltid.

Stakkars Fru Hagen.

De skulle hatt Brøske hele veien, men det er tydelig at det er folk som sitter å trekker i tråder.
Klart, byttes det påtaleleder en gang i året, så går det dårlig.
Blir vel som å fly et fly fra Oslo til Syndey, Bak i flyet ligger det 18 flykapteiner å sover. Ingen av disse vet hvor de er eller hvor de skal. De har heller aldri fløyet den aktuelle flytypen før. Hver time skal det byttes kaptein foran i flyet, og kapteinen må instrueres om hvor de er og hvor de skal, og hvordan alle knappene fungerer.
Citera
2026-09-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De skulle hatt Brøske hele veien, men det er tydelig at det er folk som sitter å trekker i tråder.
Klart, byttes det påtaleleder en gang i året, så går det dårlig.
Blir vel som å fly et fly fra Oslo til Syndey, Bak i flyet ligger det 18 flykapteiner å sover. Ingen av disse vet hvor de er eller hvor de skal. De har heller aldri fløyet den aktuelle flytypen før. Hver time skal det byttes kaptein foran i flyet, og kapteinen må instrueres om hvor de er og hvor de skal, og hvordan alle knappene fungerer.

De skarpe knivene i skuffen har dessverre forsvunnet fra denne saken for lenge siden. Dessverre for offeret.
Citera
2026-09-17, 17:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
De skarpe knivene i skuffen har dessverre forsvunnet fra denne saken for lenge siden. Dessverre for offeret.

Ja, det er ikke bra slik det er nå.
Citera
2026-09-17, 18:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
At antall hypoteser vokser virker ikke særlig lovende

Hadde det nå enda vært noe "nytt" i det de presenterer. Men her forsøker man å revolusjonere med å gi opplysninger om frakten som de aldri før har nevnt - nemlig at de mener hun ble båret ut ytterdøra.
Det må jeg si. Det hadde jeg aldri kunne tenke meg. At hun ble fraktet ut ytterdøra.

Jeg har i det lengste håpet at politiet spiller dum når de kommer med slikt, men jeg er sannelig ikke så sikker på det likevel.
Citera
2026-09-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Min mening er basert på at Hagen var siktet for drap i mer enn fire år, og at politi og påtalemyndighet gjennom disse årene stadig vekk uttalte at mistanken mot Hagen var styrket.

Politiet har kommet med mange oppdaterte utspill om TH de siste årene. Du har ingen rasjonell grunn til å tviholde på opplysninger politiet formidlet for 6-7 år siden.
Citera
2026-09-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hadde det nå enda vært noe "nytt" i det de presenterer. Men her forsøker man å revolusjonere med å gi opplysninger om frakten som de aldri før har nevnt - nemlig at de mener hun ble båret ut ytterdøra.
Det må jeg si. Det hadde jeg aldri kunne tenke meg. At hun ble fraktet ut ytterdøra.

Jeg har i det lengste håpet at politiet spiller dum når de kommer med slikt, men jeg er sannelig ikke så sikker på det likevel.

VGs overskrift: Det er personer som vet hva som skjedde. Sier du det.

Skodd over samme lest. Er det noen hjemme? Det siste er ikke et spørsmål.
Citera
2026-09-17, 18:48
Medlem
Citat:
Du får sende inn et tips om at TH er hettemannen. Men det vet de vel allerede.
Citera
2026-09-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet har kommet med mange oppdaterte utspill om TH de siste årene. Du har ingen rasjonell grunn til å tviholde på opplysninger politiet formidlet for 6-7 år siden.

Det vi med sikkerhet vet er at den tidlige etterforskningen baserte seg på spor sikret på åstedet.

Senere har vi forstått at disse sporene ble forkastet som rettskraftige beviser og indisier, fordi Tom Hagen bodde på åstedet og sporene kunne ha blitt avsatt tidligere uten at de hadde noe med forbrytelsen å gjøre.

Men, sporene kan like gjerne ha blitt avsatt under forbrytelsen. Det er ingenting i veien for det.

Og når sporene etter Hagen er de eneste sporene politiet har, ja så velger jeg selvfølgelig å tro at sporene kan knyttes til drapshandlingen.

Ugyldiggjøringen av sporene er en formalitet, en administrativ beslutning som øverste påtalemyndighet er ansvarlig for.

Formaliteter endrer ikke realitetene i en sak. Formaliteter bestemmer kun hvordan påtalemyndigheten skal håndtere saken.

Jeg forholder meg til realitetene i saken så langt de er kjent. Og realitetene peker mot Tom Hagen som GM.

Siste gang jeg gjentar dette. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å forstå. Har du vondt i viljen.
Citera
2026-09-17, 18:51
Medlem
Citat:
Du får sende inn et tips om at TH er hettemannen. Men det vet de vel allerede.

Det gjør de. Det ser ut til, med dagens nyheter tatt i betraktning, at det kan være på tide at noen forteller om hva de sitter på om denne hettemannen. Det frister noe jaevlig.
Citera
2026-09-17, 18:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det er rett og slett ikke kommet fram noe tekniske detaljer som viser at TH er uskyldig. Hvis politiet har tråkket feil, så ville det vel være i alles interesse at noe slikt kom fram, og spesielt for TH.
TH vil ikke engang søke erstatning. Kundeflukten fra Elkraft A/S i kjølvannet av siktelsen har antakeligvis påført selskapet tap i flere hundre millioner klassen, men ikke noe erstatningskrav fra TH.

Først sa de at bortføringshypotesen var mindre sannsynlig, så endret de til at det er to konkurrerende hypoteser, og nå sist er dette med drap mindre sannsynlig, men uten en eneste begrunnelse.
Utengen ble "frikjent" etter kode 103. Han var siktet for medvirkning til grov bortføring.
Så var det PSS, men der skjer det ingen ting. Ingen varetekt. Og så er det psykiateren. Siktet for drap, men det virker ikke som at de engang er interessert i noe avhør av han. Svensk påtalemyndighet ville heller ikke utlevere han til Norge på bakgrunn av materiale norsk politi hadde som grunnlag for kravet.
Dette er etter 7-8 år. Så hva er det som frikjenner TH? Det må jo nesten være noe som erstatter det første mistankegrunnlaget.
Citera
2026-09-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det vi med sikkerhet vet er at den tidlige etterforskningen baserte seg på spor sikret på åstedet.

Senere har vi forstått at disse sporene ble forkastet som rettskraftige beviser og indisier, fordi Tom Hagen bodde på åstedet og sporene kunne ha blitt avsatt tidligere uten at de hadde noe med forbrytelsen å gjøre.

Men, sporene kan like gjerne ha blitt avsatt under forbrytelsen. Det er ingenting i veien for det.

Og når sporene etter Hagen er de eneste sporene politiet har, ja så velger jeg selvfølgelig å tro at sporene kan knyttes til drapshandlingen.

Ugyldiggjøringen av sporene er en formalitet, en administrativ beslutning som øverste påtalemyndighet er ansvarlig for.

Formaliteter endrer ikke realitetene i en sak. Formaliteter bestemmer kun hvordan påtalemyndigheten skal håndtere saken.

Jeg forholder meg til realitetene i saken så langt de er kjent. Og realitetene peker mot Tom Hagen som GM.

Siste gang jeg gjentar dette. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å forstå. Har du vondt i viljen.
Det finnes mange spor på åstedet som ikke kan knyttes til TH. Sprox-spor, teip, strips, trusselbrev, ukjent DNA m.m.

Jeg tror ikke vi kommer noe videre i denne diskusjonen når du lever i en alternativ virkelighet.
Citera
2026-09-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er rett og slett ikke kommet fram noe tekniske detaljer som viser at TH er uskyldig. Hvis politiet har tråkket feil, så ville det vel være i alles interesse at noe slikt kom fram, og spesielt for TH.
TH vil ikke engang søke erstatning. Kundeflukten fra Elkraft A/S i kjølvannet av siktelsen har antakeligvis påført selskapet tap i flere hundre millioner klassen, men ikke noe erstatningskrav fra TH.

Først sa de at bortføringshypotesen var mindre sannsynlig, så endret de til at det er to konkurrerende hypoteser, og nå sist er dette med drap mindre sannsynlig, men uten en eneste begrunnelse.
Utengen ble "frikjent" etter kode 103. Han var siktet for medvirkning til grov bortføring.
Så var det PSS, men der skjer det ingen ting. Ingen varetekt. Og så er det psykiateren. Siktet for drap, men det virker ikke som at de engang er interessert i noe avhør av han. Svensk påtalemyndighet ville heller ikke utlevere han til Norge på bakgrunn av materiale norsk politi hadde som grunnlag for kravet.
Dette er etter 7-8 år. Så hva er det som frikjenner TH? Det må jo nesten være noe som erstatter det første mistankegrunnlaget.

Kan det være at Holden, før han forlot skuta, frarådet TH det. Eller at Holden & co brukte dette som et behandlingskort for å få siktelsen frafalt med intet straffbart forhold bevist skrevet i sten. Vi kommer ikke til å forfølge denne saken dersom.

Vi er alle opplyst at politiet henstilte på henleggelse på bevisets stilling. Dvs det finnes ikke sterke bevis for at TH ikke har noe med denne saken å gjøre i etterforskningsmaterialet. Allikevel har stats- og Riksadv0katen funnet disse bevisene visstnok. Hvorfor er ingen, som i media, interessert i hvordan dette har seg?
Og hvorfor sitter ansvarlige i etaten som henstilte med denne koden og tåkelegger THs mulige rolle. Fordi de ikke kan annet.
Hvorfor legger de ikke frem bevis for hans uskyld. Forteller hva de har funnet som med styrke peker bort fra THs medvirkning til sin kones død. Svaret er selvsagt at slikt ikke finnes.
Da ville koden brukt vært den samme som stats- og riksadv0katen.

Stakkars Fru Hagen. Hun bøtet med livet og nå bevitner vi hvordan hun forrådes av de som burde beskytte henne mot det p||ss de selv velger lansere gang på gang.

Hør på dette: – Det ønsker vi å finne svar på gjennom etterforskningen. Det er derfor vi fortsatt etterforsker hva som skjedde med henne 31. oktober 2018. Det er ikke bare fordi vi ønsker å løse en kriminalsak, men vi ønsker å gi de pårørende et svar, sier Backe til TV 2.

Hovedfokuset hennes burde være å sørge for at drapsmenn/gjerningspersoner settes bak lås og slå. De utgjør eventuelt også en fare for andre. Det ene vil så lede til det andre smartaẞ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in