Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Ja, en "falsk" postbil ville vel ikke latt seg identifisere sånn uten videre.
Det som er litt spesielt er at videoopptakene ikke er gode nok til å identifisere bilen.
Samtidig påstås det altså at "samme bil" er observert på tre forskjellige steder i et
snevert tidsrom. Har de fanget den opp mellom disse tre stedene? Hvordan kan de
påstå at det er samme bil hvis de ikke kan identifisere den fra bilder?
Politiet har brukt enormt mye ressurser på å identifisere biler i Lørenskog og området rundt på forsvinningsdagen.
Da har de identifisert en hel masse biler. Og disse tre observasjonene av en rød formentlig VW Caddy er med sikkerhet ingen av de allerede identifiserte bilene.
Neste spørsmål blir da om det er observert tre forskjellige Caddy-lignende røde biler?
Har bilen passert bomstasjoner så kan det hjelpe. Det kan være annen informasjon som feks triangulering av mobiltelefon som viser at en bestemt telefon følger denne bilen. Eller andre ting jeg ikke vet om.
Men jeg tror politiet har belegg for å si at det er samme bil. At de er rimelig sikre på det.