2026-09-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det finnes mange spor på åstedet som ikke kan knyttes til TH. Sprox-spor, teip, strips, trusselbrev, ukjent DNA m.m.

Jeg tror ikke vi kommer noe videre i denne diskusjonen når du lever i en alternativ virkelighet.

Sprox-skosåleavtrykk, teip, strips og trusselbrev kan ikke knyttes til noen andre heller.

Ukjent dna stammer iallfall ikke fra tidligere dømte kriminelle. Som SE og PSS. Det er da noe. Ukjent dna trenger ikke å ha noe med forbrytelsen å gjøre. Og bringer uansett ikke etterforskningen videre.

Ulike etterforskere og politiadvokater og statsadvokater gjennom 4,5 år mente at mistanken mot Tom Hagen stadig ble styrket. De baserte seg på realiteter og fakta.

Slik jeg gjør.
Citera
2026-09-17, 20:06
Medlem
NRK er også ute med en ny artikkel i kveld:

Åpenbart at ikke bare én person har gjennomført det her

Påtalelederen siteres på at mobilen til SE slo ut i Sloraveien i det aktuelle tidsrommet:
det jeg kan si, er at grunnen til at vi fattet mistanke, var at hans teledata
slo ut på Sloraveien i det aktuelle tidsrommet, sier politiadvokat LRB
NRK spør videre:
– Hvorfor reagerte dere på det?
– Det er interessant hvem som beveger seg i nærheten av Sloraveien 4 når en så alvorlig hendelse skjer

Politiet er sikre på at det er flere involvert i saken:
– Antall gjerningspersoner er noe vi har tanker om, men noe vi ikke går ut med. Men det er åpenbart at det ikke bare er én person som har gjennomført det her. Såpass profesjonelt fremstår det som skjedde i Sloraveien 4, sier LRB.

LRB vil ikke kommentere om det er flere mistenkte i saken.

https://www.nrk.no/artikkel/lorenskog-forsvinningen-apenbart-at-ikke-bare-en-person-har-gjennomfort-det-her-1528074
Citera
2026-09-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Svært så lang tid det skulle ta å avhøre SE.

Det drøyer og drøyer. Ballen kastes bare frem og tilbake.

Senest i et par NRK-intervjuer idag:
– Min klient er villig til å stille i avhør i denne saken, men politiet har
ikke tatt noe initiativ i den retningen, sier advokaten til SE til NRK.
Men den nye politiadvokaten bekrefter til NRK at de vil avhøre SE:
– Nå skal vi først og fremst få ham i avhør, sier politiadvokaten.

Først og fremst, altså.

https://www.nrk.no/artikkel/lorenskog-forsvinningen-apenbart-at-ikke-bare-en-person-har-gjennomfort-det-her-1528074
Citera
2026-09-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det drøyer og drøyer. Ballen kastes bare frem og tilbake.

Profesjonelle som politiet fremstår i denne saken er dette sikkert et ledd i å mørne SE før avhør.
Senast redigerad av Kokadu 2026-09-17 kl. 20:29. Anledning: Rettelse
Citera
2026-09-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Profesjonelle som politiet fremstår i denne saken er dette sikkert et ledd i å mørne SE før avhør.

Vi får se hva som kommer ut av det.
Senast redigerad av Jayce 2026-09-17 kl. 21:00.
Citera
2026-09-17, 21:19
Medlem
Kommer en liten "dokumentar" på TV2 Play søndag ("Bak overskriftene") hvor Maurud forteller at han er overbevist om at TH ikke står bak.
Senast redigerad av Alsagio 2026-09-17 kl. 21:28.
Citera
2026-09-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kommer en liten "dokumentar" på TV2 Play søndag ("Bak overskriftene") hvor Maurud forteller at han er overbevist om at TH ikke står bak.

Den er allerede tilgjengelig på TV2 Play - ble publisert på tirsdag og kan m.a.o. sees nå.
Citera
2026-09-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Vi får se hva som kommer ut av det.

Det vet man vel allerede svaret på. SE har ikke kvalt og drept Fru Hagen. Ikke har han bortført henne heller. Dessuten fungerer ikke silkehansker på denne typen kriminelle.

Denne tekniske siktelsen har neppe ledet til noe som helst. Likt alle andre siktelser i saken. Da hadde SE sittet bak lås og slå.
Nå har de ingenting. Og har rykket tilbake til start med ett sett nye øyne. Og tror de skal klare å løse saken ved hjelp av kryptosporet som ikke har ledet dem nærmere målet på 8 år. Ikke vil de finne noe i videoovervåking heller. De som har holdt på med det til nå har jo vist seg gang på gang å være stokk blinde.
Citera
2026-09-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Klart han er. Det understøttes av avgjørelsen hans. Dog interessant hvorvidt han begrunner sin egen overbevisning på en overbevisende måte. Han gjør nok et forsøk med en eller annen suppe lik den som renner ut av kjeften på politiet i tide og utide.
Citera
2026-09-17, 22:41
Medlem
TV2s korte dokumentar om Lørenskog-saken som ble publisert denne uken har tittelen:

"Jakter nye drapsmenn"

Den inneholder intervju med noen personer, bl.a. riksadvokat JSM og forfatter JLH med flere.

Riksadvokaten får spørsmål om når "nok er nok", og om det kan bli aktuelt med en henleggelse.

JSM svarer:
- Jeg vet ikke om vi kommer dit jeg. Altså hvis denne saken forblir uoppklart så kommer jeg aldri til å henlegge, eller insistere på at denne saken skal dere nå legge bort. For jeg vil at denne saken skal oppklares.

- Og du tror den blir oppklart?

- Hvis du spør meg personlig så tror jeg det, svarer JSM.

- Så er det spørsmål om når da. Men her sitter man altså på et betydelig materiale som det jobbes med. Teknologien den utvikler seg. Og dessuten så er det helt opplagt personer der ute som har informasjon, som på et tidspunkt vil jeg tro vil kunne tilflyte politiet, utdyper JSM til TV2.

I slutten av programmet nevner TV2 at SE sitter varetektsfengslet og er siktet for drap på AE.

I den forbindelse er det et kort intervju med forsvareren hans som kommenterer siktelsen på denne måten:
- Han har ikke fått anledning til å forklare seg for politiet ennå, men jeg kan jo bare med store bokstaver si at han erkjenner ikke straffeskyld etter den siktelsen. Men han vil jo utdype det når han kommer i politiavhør.
Senast redigerad av Jayce 2026-09-17 kl. 22:45.
Citera
2026-09-17, 23:31
Medlem
Hur går det med fallet? Någon som har koll och kan svara på svenska?
Citera
2026-09-18, 00:17
Medlem
Begynner, eller har vel gjort det en stund nå, å lukte etterforskningsskandale av hele saken. Til og med det faktum at en uskyldig bestemor er tatt av dage begynner å komme i skyggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in