TV2s korte dokumentar om Lørenskog-saken som ble publisert denne uken har tittelen:
"Jakter nye drapsmenn"
Den inneholder intervju med noen personer, bl.a. riksadvokat JSM og forfatter JLH med flere.
Riksadvokaten får spørsmål om når "nok er nok", og om det kan bli aktuelt med en henleggelse.
JSM svarer:
- Jeg vet ikke om vi kommer dit jeg. Altså hvis denne saken forblir uoppklart så kommer jeg aldri til å henlegge, eller insistere på at denne saken skal dere nå legge bort. For jeg vil at denne saken skal oppklares.
- Og du tror den blir oppklart?
- Hvis du spør meg personlig så tror jeg det, svarer JSM.
- Så er det spørsmål om når da. Men her sitter man altså på et betydelig materiale som det jobbes med. Teknologien den utvikler seg. Og dessuten så er det helt opplagt personer der ute som har informasjon, som på et tidspunkt vil jeg tro vil kunne tilflyte politiet, utdyper JSM til TV2.
I slutten av programmet nevner TV2 at SE sitter varetektsfengslet og er siktet for drap på AE.
I den forbindelse er det et kort intervju med forsvareren hans som kommenterer siktelsen på denne måten:
- Han har ikke fått anledning til å forklare seg for politiet ennå, men jeg kan jo bare med store bokstaver si at han erkjenner ikke straffeskyld etter den siktelsen. Men han vil jo utdype det når han kommer i politiavhør.