2026-09-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Fast hon påstår ju i princip att hon varit olycklig hela livet tills hon blev sin rätta person dvs smal. Och så är det ju inte. Det här är kanske hon nu men det gamla var också hon.

När hon i plus åldern fick gå i terapi för att föräldrarna skulle skilja sig.
Citera
2026-09-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Hon har skrivit att hon inte var lycklig innan dess,för typ 15 år sen,när hon hade färgglad stil och verkade glad...sen gjorde hon en rätt radikal helomvändning på senare år.Bra att hon mår bättre nu, synd dock att hon tappade färg!

Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Hon ser fan inte klok ut i dom där korta ”vippiga” kjolarna

Hur kort kjolen är blir det ändå alltid mer kjol än ben tyvärr.
Citera
2026-09-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ffa var det för att hon fick livmoderhalscancer strax efter att hon fått barn och fick operera bort livmodern vilket ledde till en personlig kris. Sen har jag inte följt så långt tillbaka så jag vet orsaker innan det, men hon har iaf flera ggr skrivit om hur olycklig hon eg var på insidan när hon var en rödhårig leende person, att det bara var en roll hon spelade. Men att hon efter terapi (och viktnedgång) är sig själv och mår bättre.
Den terapin var ju pengarna i sjön, herregud så osäker & orolig över precis allt. att prata om att VÅGA ställa bordet på annorlunda sätt osv VÅGA. Sedan att smaaaaal blir man glad av, så sjukt självbedrägeri!!!Hennes hela uppenbarelse signalerar ångest. Sist men inte minst Podden, hur jag än försöker lyssna objektivt så kan dom inte vara 2 medelålders kvinnor, det går inte. Så rädd & osäker var man vid 12 års åldern , men utan bebisröst. Punkt
Citera
2026-09-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Den terapin var ju pengarna i sjön, herregud så osäker & orolig över precis allt. att prata om att VÅGA ställa bordet på annorlunda sätt osv VÅGA. Sedan att smaaaaal blir man glad av, så sjukt självbedrägeri!!!Hennes hela uppenbarelse signalerar ångest. Sist men inte minst Podden, hur jag än försöker lyssna objektivt så kan dom inte vara 2 medelålders kvinnor, det går inte. Så rädd & osäker var man vid 12 års åldern , men utan bebisröst. Punkt
I senaste podden sa Elsa till Sofia "du är så glad just nu" ja hennes nya liv som sjuksköterska verkar ha gjort under för hälsan, eller inte.
Citera
2026-09-16, 15:33
Medlem
Citat:
Hon ser fan inte klok ut i dom där korta ”vippiga” kjolarna
Det måste kännas så konstigt att sitta i en sådan. Tyget kan ju inte täcka rumpan när hon sitter ner. Känns väldigt ofräscht att sitta med trosorna direkt på en stol hemma hos någon eller på en restaurang….
Citera
2026-09-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Naa..det var väl inte så mycket att gny om?

Längden på kjolen får mig absolut att gny, ser så himla obekvämt att rumpan riskerar att kika fram bara man lutar sig lite framåt. Särskilt när kjolen är så utsvängd, förlåt, vippig!
Senast redigerad av Berlinmuriel 2026-09-16 kl. 21:01.
Citera
2026-09-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Längden på kjolen får mig absolut att gny, ser så himla obekvämt att rumpan riskerar att kika fram bara man lutar sig lite framåt. Särskilt när kjolen är så utsvängd, förlåt, vippig!

Hahahaha , jag hade på riktigt skämts över Elsa som mamma om jag vore Lynn. På föräldramötet. Jisses.
Citera
2026-09-16, 22:23
Medlem
Vad tror vi på för soffa den här hösten då?
Citera
2026-09-17, 08:35
Medlem
Citat:
Vad tror vi på för soffa den här hösten då?

Istället för att erkänna att Sommarskuggan var ett felköp kommer hon bygga om vardagsrummet efter den, så nåt som passar med mörkblått/svart? Eller så kommer hon klä om fåtöljen i Josef Frank-tyg och alltså lägga totalt 50k på en Zara-möbel
Citera
2026-09-17, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Istället för att erkänna att Sommarskuggan var ett felköp kommer hon bygga om vardagsrummet efter den, så nåt som passar med mörkblått/svart? Eller så kommer hon klä om fåtöljen i Josef Frank-tyg och alltså lägga totalt 50k på en Zara-möbel
Hon kommer klä om den i tyget från Svenskt Tenn. Jag hade precis planer på att klä en schäslong i Hawaii brun, men plötsligt tappade jag lusten för det.
Citera
2026-09-17, 13:40
Medlem
Jag tycker på riktigt att tyg från Josef Frank är överskattat. Men kul om hon ville få in något annat än beigt iofs.
Citera
2026-09-17, 17:14
Medlem
Citat:
Jag tycker på riktigt att tyg från Josef Frank är överskattat. Men kul om hon ville få in något annat än beigt iofs.
Instämmer.Finns oändligt mkt tyger som är intressantare och finare än J.Fs...om man vill vara det minsta originell väljer man inte Josef Frank. Hos Elsa blir det ytterliga ett tillägg till showlägenheten,vågar hon sig bort från beige blir det nåt brunt eller mörkblått,inget chockerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in