2026-09-17, 10:48
Medlem
Verkar vara rätt kört för SD att ens komma tillbaka mer....

"Jimmie Åkesson väntas ta en paus från arbetet som partiledare för Sverigedemokraterna om Tidöpartiernas valnederlag fastlås, uppger källor inom partiet för TV4 Nyheterna."

https://omni.se/kallor-jimmie-akesson-tar-paus-om-tidopartierna-forlorar/a/gkl8Wq
Citera
2026-09-17, 10:55
Medlem
CyberIngmars avatar
Om SD vänder i Israel-frågan och samtidigt gör partiet mindre toppstyrt kan det vara en väg tillbaka. Enligt mig har tillbakagången bland annat handlat om Åkessons fokus på en ministerpost åt sig själv och sina närmaste. Inget parti står och faller med en enskild partiledare, och det gäller även SD. Hittar de rätt person att ta över kan det ge partiet en möjlighet att komma tillbaka.
Citera
2026-09-17, 10:57
Medlem
2022: -"vårt parti vill begränsa invandringe kraftigt"
2026: -"massinvandring är bra, vi har fortsatt med det de senaste fyra åren, men varför slutar folk rösta på oss??"
Citera
2026-09-17, 10:58
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nds
För många ovårdade idioter i partiet.
För enkla retoriska knep.
För lite genomtänkt politik.
För mycket rysslandvärmande.

M och S har nyktra till om invandringen, inte värt att låta jepparna i SD styra.

Idiot! Partiet SD är NATO-hjon och rysshatare. Det finns enskilda sverigedemokrater som förstår Rysslands sak, gott så, men dessa sverigedemokrater ligger lågt och saknar makt.
Citera
2026-09-17, 11:05
Medlem
Vad det än beror på så är det JÅ ansvar. Är ledaren naken?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kallor-i-sd-jimmie-akesson-kan-ta-en-paus-/
Citera
2026-09-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Varför utbildade du dig inte till nånting som behövdes istället? Plåtslagare är det brist på.
Det är lätt för en politiker att säga"ta de jobb som finns". Då kan de själva göra det.
Citera
2026-09-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Är det inte bara att röka ut dem genom att ta bort bidragen? De hamnar på gatan. Därefter punktmarkerar man dem med polis och militär. De blir tvungna att lämna landet. Den första vågen. De etablerade tar man i en andra våg.

Att punktmarkera låter som en tvingande åtgärd eller vad tänker du? Jo, att ta bort bidragen vore det absolut mest effektiva. Problemet blir ju att alla som är beroende av bidrag drabbas då. Vem som helst kan drabbas av sjukdom eller arbetslöshet, jag vill inte att oskyldiga svenskar drabbas. Men det kanske skulle kunna gå att styra upp med att privatpersoner går in och stöttar eller om det kan organiseras nått via kyrkor osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ett annat extremalternativ är självdestruktion genom att stänga ned kärnkraftverk, vattenkraft .. allt. Mitt i vintern. Allt kollapsar, industri, logistikkedjor, tillgång på mat.. rubbet. Det blir en krigssituation. Väldigt många människor dör, många blir tvungna att fly. Kaos, apokalyps. Man ger en öppning och fri lejd ur landet. Kraftig självskada, men i syfte att rena folk och nation.

Ska flygen fortfarande gå då? Bara man ser till så att trafiken över öresundsbron funkar så kanske det vore nått. Men det låter väldigt risky. Är det inte bättre att vi bara konstaterar att de som är fientligt inställda till Sverige ska tvingas lämna? Problemet är egentligen inte genomförandet i första hand, utan att en stor del av svenska folket helt enkelt vill förstöra vårt land.
Citera
2026-09-17, 11:15
Medlem
Katten1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabbaz
Jo fast skillnad på funktionsnedsättning o sjuka människor o muslimer som öppet säger att dom ska ta över Europa o inför sharia lagar, tycker du inte?
Galet folk
Jag tycker att muslimer som säger att de ska ta över Europa kan jämställas med Sverigedemokrater som säger samma sak.
Citera
2026-09-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
2022: -"vårt parti vill begränsa invandringe kraftigt"
2026: -"massinvandring är bra, vi har fortsatt med det de senaste fyra åren, men varför slutar folk rösta på oss??"

Jomshof berättar lite om detta.... det behöver mer tid.

"Richard Jomshof (SD): "En rödgrön regering är totalt livsfarlig"
https://www.youtube.com/watch?v=TTXD6J3xkjo
Citera
2026-09-17, 11:28
Medlem
Sd backar just för att man ingick i ett samarbete med Simona och Ulf. Förr hade det varit otänkbart att samarbeta med Simona som burit såväl palestinasjal som Davidsstjärna. Ulfs tidigare vältalande om invandrare borde knappast ha varit förlåtet.

Nu är det nya tider och till och med Jimmie tycks vara ifrågasatt av sina egna. Simona har svikit liberaler och Ulf hånflinar åt alltihop.

Simona ja. Hon springer och tror att hon lyft sitt parti. Men L hade aldrig klarat sig utan korkade individer som stödröstat på L.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2026-09-17 kl. 11:37.
Citera
2026-09-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Kanske för att de inte har minskat massinvandringen överhuvudtaget de senaste 4 åren, så alla går över till mer seriösa alternativ som AfS istället. Jag och de flesta jag känner röstade på AfS.
Det beror nog på att små skitpartier som AFS är att kasta bort en röst Det tar lite tid att ändra lagar för att ordna nått av det du efterfrågar.
Citera
2026-09-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Det beror nog på att små skitpartier som AFS är att kasta bort en röst Det tar lite tid att ändra lagar för att ordna nått av det du efterfrågar.

Är det att kasta bort röster att rösta på AFS? Hur tänkte du nu. De som röstar på AFS är ju inte SD. Bara ett önsketänkande att alla som röstar på andra partier tycker som du. Inte genomtänkt. Nu börjar vi på allvar hota demokratin känner jag. Vi måste rigga då det gynnar mig och mig endast.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-09-17 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in