2026-09-17, 08:34
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Nej har faktiskt inte en aning, vilket är lite trist
Ok förstår det. Kan inte vara kul att bli uthängda och sen inte ens får en chans att kunna försvara sig.
Citera
2026-09-17, 08:39
Avstängd
Connykrims avatar
Kommer inte hända ett skit.

Hur vet du att du är med? Är du själv med i gruppen eller? Wierdo
Citera
2026-09-17, 08:39
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Stämma kan du skita i då vi inte bor i USA. Anmäla kan du göra och hävda GDPR lagen, kommer högst troligt läggas ned ändå. Lite problem och oro skapar du ändå om hon kallas till förhör.

Ett enskilt åtal motsvarar en stämning. Men du kommer inte att få några sex- eller sjusiffriga belopp som i USA om du vinner.

/AI
Citera
2026-09-17, 08:48
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Här på FB finns enstaka trådar som skall vara undantagna från Googles sökresultat.
Jag vet inte hur svårt det är att begära samma åtgärd. mot Faacebook.

OJ! Du detta tänker jag inte släppa, länka några av dessa tack. Du kan söka direkt i forumet så kommer du förbi eventuell google censur.
Om du inte kan länka, vart har du fått denna information? Källor?
Citera
2026-09-17, 08:53
Medlem
LKKINGENs avatar
Så länge dom inte skriver något om dina brister i storlek och teknik så får du se det som marknadsföring av dina tjänster.
Citera
2026-09-17, 08:58
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Kommer inte hända ett skit.

Hur vet du att du är med? Är du själv med i gruppen eller? Wierdo
Ett tips är ju att läsa TS så får du svaret. TLDR: Flera tjejkompisar har berättat det för honom, det lades upp för 1,5v sedan och han har själv inte ens varit på facebook på 1,5 månad.
Citera
2026-09-17, 09:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
OJ! Du detta tänker jag inte släppa, länka några av dessa tack. Du kan söka direkt i forumet så kommer du förbi eventuell google censur.
Om du inte kan länka, vart har du fått denna information? Källor?
Kan inte hjälpa dig på rak arm men även jag har sett detta flera gånger, det dyker upp som en text längst ned på sidan om jag minns rätt. Vilka forumdelar det gäller vet jag inte.
Citera
2026-09-17, 09:04
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Vad är ens en fuck boy-grupp?

Det är grupper på Facebook där tjejer hänger ut killar.
Finns grupper med över 50 000 medlemmar så spridningen det får liknar det att bli uthängd på dumpen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/christopher-36-hangdes-ut-i-fuckboy-grupp-fornedrad
Citera
2026-09-17, 09:10
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Kan inte hjälpa dig på rak arm men även jag har sett detta flera gånger, det dyker upp som en text längst ned på sidan om jag minns rätt. Vilka forumdelar det gäller vet jag inte.

Kanske OT, men Admin har kommenterat detta i ett inlägg här:
(FB) Google blockerar innehåll på Flashback bland sökresultaten

Slutade dyka upp nya för typ 2-3 år sedan.

Vad jag vet har de inte gått ut med att samlingssidan stängts ner men jag får bara en 404 så misstänker att funktionen har plockats bort.
https://www.flashback.org/googleblock.php
Citera
2026-09-17, 09:18
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Är det ens nån idé att polisanmäla för förtal?

De skriver anonymt, egentligen inget konstigt alls om mig, men min bild och lite privat info står där, och kvinnor associerar sedan mig till att va fuckboy fast de inte ens skrivit det.

Vafan gör man?
Förlåt om jag låter mossig och gammaldags, men vad exakt är en ”fuckboy”? Jag förstår att det är ett negativt uttryck, men vad säger det mer konkret om personen som beskrivs som en ”fuckboy”?

När det gäller förtal är sånt avgörande. Det finns många uttryck, som ”rövhatt”, ”skitstövel”, med mera, som inte utgör förtal av det enkla skälet att det inte säger något konkret om personen som blir kallad så. Om jag säger ”krommee är en rövhatt” har jag inte sagt något konkret om dig. Att säga så är bara ett annat sätt att säga ”diseuse ogillar krommee”. Det är inte förtal att säga att du inte gillar en person, och det är inte heller förtal att använda rena värdeord, som ”skitstövel”. För att vara förtal måste du säga något konkret om personen. Om du till exempel säger att någon är en mördare, en pedofil, en våldtäktsman eller en alkoholist, då kan det vara förtal. Det är ord som säger något konkret om personen.

Därför är det för frågan om det är förtal avgörande vad exakt det säger om en person när de kallas en ”fuckboy”.
Citera
2026-09-17, 09:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Förlåt om jag låter mossig och gammaldags, men vad exakt är en ”fuckboy”? Jag förstår att det är ett negativt uttryck, men vad säger det mer konkret om personen som beskrivs som en ”fuckboy”?

När det gäller förtal är sånt avgörande. Det finns många uttryck, som ”rövhatt”, ”skitstövel”, med mera, som inte utgör förtal av det enkla skälet att det inte säger något konkret om personen som blir kallad så. Om jag säger ”krommee är en rövhatt” har jag inte sagt något konkret om dig. Att säga så är bara ett annat sätt att säga ”diseuse ogillar krommee”. Det är inte förtal att säga att du inte gillar en person, och det är inte heller förtal att använda rena värdeord, som ”skitstövel”. För att vara förtal måste du säga något konkret om personen. Om du till exempel säger att någon är en mördare, en pedofil, en våldtäktsman eller en alkoholist, då kan det vara förtal. Det är ord som säger något konkret om personen.

Därför är det för frågan om det är förtal avgörande vad exakt det säger om en person när de kallas en ”fuckboy”.
Ja det är ju en relevant fråga som jag inte heller kan svara på. Jag antog bara att det typ betyder att han gillar att ligga runt/betäcker halva häradet. Men jag har heller ingen aning egentligen vad TS menar.
Citera
2026-09-17, 09:57
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ett tips är ju att läsa TS så får du svaret. TLDR: Flera tjejkompisar har berättat det för honom, det lades upp för 1,5v sedan och han har själv inte ens varit på facebook på 1,5 månad.

” Är det ens nån idé att polisanmäla för förtal?

De skriver anonymt, egentligen inget konstigt alls om mig, men min bild och lite privat info står där, och kvinnor associerar sedan mig till att va fuckboy fast de inte ens skrivit det.

Vafan gör man?”

Detta är vad som står i TS = trådstarten din mupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in