Igår, 23:14
Medlem
krommees avatar
Är det ens nån idé att polisanmäla för förtal?

De skriver anonymt, egentligen inget konstigt alls om mig, men min bild och lite privat info står där, och kvinnor associerar sedan mig till att va fuckboy fast de inte ens skrivit det.

Vafan gör man?
Senast redigerad av krommee Igår kl. 23:16.
Citera
Igår, 23:17
Medlem
Stenballes avatar
Alldeles för lite information för att vi ska kunna ge relevanta svar.
Citera
Igår, 23:18
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Alldeles för lite information för att vi ska kunna ge relevanta svar.
Trådskaparen är anonym, på sån sida för kvinnor, gruppen går inte ens söka efter.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Onanikrems avatar
Kanske därför man inte har bild på Facebook, Instagram eller andra dejtappar. Nu har du lärt dig den hårda vägen.

Om det är värt att polisanmäla? Troligen inte, skulle nog läggas ned tre minuter efter du anmält. Men kostar dig ju inte mer än den minuten du skriver anmälan för dig, så anmäl.
Citera
Igår, 23:24
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske därför man inte har bild på Facebook, Instagram eller andra dejtappar. Nu har du lärt dig den hårda vägen.

Om det är värt att polisanmäla? Troligen inte, skulle nog läggas ned tre minuter efter du anmält. Men kostar dig ju inte mer än den minuten du skriver anmälan för dig, så anmäl.
Tror man måste ringa för det, hej jag är med i en fck boy grupp, bara det retligt, men jo lägga ner gör dem nog, det ja inte vill de gör, vill stämma denna osäkra kvinna
Citera
Igår, 23:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Tror man måste ringa för det, hej jag är med i en fck boy grupp, bara det retligt, men jo lägga ner gör dem nog, det ja inte vill de gör, vill stämma denna osäkra kvinna
Stämma kan du skita i då vi inte bor i USA. Anmäla kan du göra och hävda GDPR lagen, kommer högst troligt läggas ned ändå. Lite problem och oro skapar du ändå om hon kallas till förhör.
Citera
Igår, 23:32
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Stämma kan du skita i då vi inte bor i USA. Anmäla kan du göra och hävda GDPR lagen, kommer högst troligt läggas ned ändå. Lite problem och oro skapar du ändå om hon kallas till förhör.
Man vill ju minst det du skrev, men lär ju ej ske för ska donutpoliserna lägga tid o ta reda på vem som har det anonyma kontot vilket i sig är superlätt att få tag på så lägger dom ner också, så hur får man dom att inte lägga ner
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Man vill ju minst det du skrev, men lär ju ej ske för ska donutpoliserna lägga tid o ta reda på vem som har det anonyma kontot vilket i sig är superlätt att få tag på så lägger dom ner också, så hur får man dom att inte lägga ner
Folk skjuts, sprängs och våldtas mer eller mindre dagligen. Mindre brott läggs ned fortare än de skrivs in i anmälan. Varit så de senaste 20 åren eller så. Bor du på en skitliten ort med eget polisdistrikt som inget har att göra kan den tas upp.

Varför vill du inte den som "outat" dig skall kallas till förhör? även om det inte leder någonvart rubbar en sådan sak tillvaron. polisförhör är inte kul hur jävla oskyldig man än är, plus man måste infinna sig där vilket kan vara knöligt om man har jobb, barn osv. Inte kul att meddela chefen att man behöver vara ledig 13 till 16 för man skall vara på polisförhör. Har själv varit där. (helt oskyldig givetvis) Bara strulet skapar problem.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
WetCigarettes avatar
Bästa är nog att försöka lista ut vem det är som skrivit och sen hämnas. Fråga runt lite. Hur fick du info om att de skrivit ens till exempel? Prata med den bruden till att börja med.
Citera
Igår, 23:55
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Bästa är nog att försöka lista ut vem det är som skrivit och sen hämnas. Fråga runt lite. Hur fick du info om att de skrivit ens till exempel? Prata med den bruden till att börja med.

Jo en tjejkompis visade, sen en annan nån timme senare, fick se prints..

Alltså i grund skriver ingen något negativt alls, men att bara se ort man bor på och bild på sig själv associerat för att en kvinna är osäker och vill ha info. har alltså inte ens gjort nåt konstigt. Väldigt svårt o lista ut vem de är....
Postat för 1,5 vecka sedan och ja har inte ens skrivit med någon på 1,5 månad
Citera
Igår, 23:59
Medlem
Citat:
Är det ens nån idé att polisanmäla för förtal?

De skriver anonymt, egentligen inget konstigt alls om mig, men min bild och lite privat info står där, och kvinnor associerar sedan mig till att va fuckboy fast de inte ens skrivit det.

Vafan gör man?

Om det inte skrivs något negativt så associeras du inte med att vara en fuckboy. Det är ju också vitsen med dessa grupper, att förhoppningsvis få se att bilden på killen inte får negativa kommentarer. Beror kanske lite på vilken av grupperna men bilder läggs ut för att höra att ingen har behandlats dåligt inför att en tjej kanske ska dejta en ny kille. Säkerhetstänk lika mkt som om det är en sk fuckboy. Men förstår att det kan kännas olustigt. Kan du be dina tjejkompisar be admin i gruppen att ta bort din bild där om du ändå inte fick något negativt? Ursäkta att jag svarade utan att ge juridiskt råd.
Senast redigerad av SnedGurka Idag kl. 00:01.
Citera
Idag, 00:00
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnedGurka
Om det inte skrivs något negativt så associeras du inte med att vara en fuckboy. Det är ju också vitsen med dessa grupper, att förhoppningsvis få se att bilden på killen inte får negativa kommentarer. Beror kanske lite på vilken av grupperna men bilder läggs ut för att höra att ingen har behandlats dåligt inför att en tjej kanske ska dejta en ny kille. Säkerhetstänk lika mkt som om det är en sk fuckboy.
Jo men exakt detta fick jag av en tjej jag skrev med för längesedan: Headsup vill bara varna dig för att du ... är med i den gruppen, så den reaktionen att hon behöver varna, innebär ju att en tjej ser bilden, och inte fan läser någon massa kommentarer.

Ponera det är en grupp som heter Män som mördar: Din bild är där, jo alla kommer tro du e mördare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in