2026-09-17, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Jag röstade iofs inte alls i detta val liksom tidigare val men tillåter mig ändå inte att svara.

Folk som röstade på AfS eller Örebropartiet gjorde detta eftersom invandringen fortsatte på ungefär samma nivå (med en viss omfördelning från muslimer till indier). Hade Ulf Kristersson & Co insett att detta skulle kunna innebära problem att vinna nästa val så hade han - om han prioriterat att vinna val framför att hålla uppe invandringen - stramat åt invandringen litet mer. Men det gjorde han inte eftersom han inte prioriterar låg invandring. Som MUF:are ville han t o m ha fri invandring. Inte heller såg (m) och de andra borgerliga partierna till att införa ett moratorium på nya medborgarskap som ju rent matematiskt gjort det rätt lätt att vinna detta riksdagsval.

De flesta, utom långpendlare kanske, hade inte så mycket att förlora på att ge Magda & Co makten i stället.

Du är ju lika hjärndöd du med.
Citera
2026-09-17, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?
Så jävla bortkastat. Hur fan kan ni rösta afs plus öp heeeeelt bortkastade röster som inte ens räknas. SD är det enda partiet där era röster räknas pga 4% spärren
Citera
2026-09-17, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Då får man fråga om du uppnådde ditt mål nu när sossarna kommer styra?
Bra val av dig?
De kommer såklart dela ut medborgarskap till varandra jävel och högern kommer aldrig vinna igen. Sydafrika here we come
Citera
2026-09-17, 06:52
Medlem
Citat:
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Wow bra jobbat jävla idiot, varför rösta du inte blankt bara? Samma utgång?

”Vill ha ut invandrare” så du röstar på parti som aldrig någonsin kommer ha något att säga till om? Snyggt!
Citera
2026-09-17, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Jag skulle förstås gärna rösta på Tidö om de hade gjort ett seriöst försök att stoppa invandringen och skicka hem stora delar av våra ointegrerbara invandrare. Men de vill ju ingendera av detta så det fick bli ett av småpartierna istället.

Skattesatser är helt ointressanta i ett samhälle som inte kan uppräthålla lag och ordning. Därför spelar det absolut ingen roll om vänsterns eller högerns skattepolitik råder de närmaste fyra åren.

Det är mycket enkelt.

Svenska folket ville ha fungerande invandring och fungerande välfärd. Tidös "erbjudande" var tvärtom.

Tidöregeringen motarbetade en mer fungerande invandring. Jimmie Åkesson fick igenom några saker på nåder och till ett pris.

Alla med något mellan öronen begrep detta. Över hundra tusen SD-väljare lade sig på sofflocket!
Citera
2026-09-17, 06:57
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce

Jag menar att något liknande hände i det här valet. Vi fick höra i direktsändning att den muslimska väljarkåren kunde få en avgörande betydelse för valet. Därefter mobiliserades väljargruppen och röstade S till vinst.

Det är just den övergången jag pratar om: från en abstrakt framtidsrisk till något som människor upplever har hänt framför ögonen på dem. När en utveckling blir konkret och synlig blir den också betydligt svårare att avfärda.

Och om människor upplever att detta fortsätter val efter val tror jag att det kan skapa en motsvarande politisk motreaktion. Då handlar det inte längre om vad människor tror kan hända i framtiden, utan om vad de upplever faktiskt har hänt.

SD har bollen nu. Om den här frågan fortsätter att vara synlig och politiskt laddad, tror jag att ett extra val skulle kunna ge partiet ett starkare läge än i dag. Ingen vill att utländsk väljarbas ska bestämma vilken riktining Sverige skall ta...sådan mobilisering är till SDs fördel.

Hade jag varit SD så hade jag spelat hårt på vad som hände. Trycka på att 1:a generationens invandrare inte bör få rösträtt - vilket är de facto en verklig säkerhetsrisk. Då blir det inget litet missnöjesparti på högerkanten. Får man dessutom igenom det, är det Game Over för Socialdemokraterna.

Väl skrivet. Oavsett vad folk säger i media, oavsett hur mycket man hyllat muslimska analfabeter som står och ler vid valbåset ("DEMOKRATI"), oavsett allt detta, så gör det nog ont i även i dem som gläds över sina nya partikamrater som inte tål yttrandefrihet och kastar kvinnor från balkonger. Jag tippar på att det finns en och annan v:are med grym existentiell ångest idag. "vad har vi gjort" liksom
Senast redigerad av heliotrop 2026-09-17 kl. 07:06.
Citera
2026-09-17, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Okej, så du är invandrare som klagar på invandring.

Förstår du att det är skillnad på invandring?
Citera
2026-09-17, 07:41
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Resultat.val.se

Sov gott.

I din länk så var bara lite drygt 2 miljoner röster räknade när jag kollade nu. Du kanske ska läsa lite noggrannare innan du postar nåt
Citera
2026-09-17, 07:44
Medlem
Citat:

Varför fällde ni Tidö?
Har Kasselstrand sagt att han vill ha ut 1 miljon invandrare, i så fall hur jävla korkad är du som tror det är ens realistiskt!!
Citera
2026-09-17, 07:49
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Du tänkte att Ryssland och Palestinavännen Kasselstrand skulle lösa våra problem med den muslimska invandringen med sina 0,5%? Smart.. Istället får vi en regering bestående av sossar och miljöpartister som vill importera ytterligare väljare till sin politik.

Grundproblemet är att alltför för få svenskar (ursprungs) är informerade för att göra val på den här nivån. Med deras stöd hade utfallet varit annorlunda, men jag kan inte påverka dem, och om det möjligtvis är något som kan påverka dem är det verkligheten när den kommer ikapp. Men knappt det vågar jag lita på.

Jag tror förutsättningen för en konstruktiv demokrati är en informerad befolkning, kanske även modig sådan, men det saknar vi - den är alltför oinformerad och konsensusdriven.
Citera
2026-09-17, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Du glömde mig som stannade hemma.

Jag har röstat SD i de senaste 4-5 valen.

Skulle aldrig falla mig in att rösta på ett sionistparti.
... förutom 4-5 gånger...
Citera
2026-09-17, 08:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Ok.. nu kommer vi att bli kallade muslimkuksugare men det får vi leva med.

Hoppas det smakar bra då eftersom det kanske var det sista valet ni hade någon chans att påverka utgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in