2026-09-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Hur tänkte du att du skulle få ut 1 miljon invandrare genom att rösta på Kasselstrand? Fanns det någonting i det som verkade realistiskt i det för dig?
Citera
2026-09-16, 23:56
Medlem
shitholecitizens avatar
Likt med SD, så kommer Ingen jävel att samarbeta med AfS. Så lycka till med återvandringen. Sverige är kört, men med SD så hade vi åtminstone en liten mikroskopisk chans att vända på skutan.
Citera
2026-09-17, 00:23
Medlem
Pripps0.0s avatar
För att jag inte ville tvingas välja mellan pest och kolera. Samt att jag (med flera) som stått upp för SD i många år fått ta skit för deras skull och förlorat både vänner och familjemedlemmar i vår tro på att de skulle göra skillnad. De hade ett guldläge. Istället vek de ner sig och sålde sig till Israel för egen vinnings skull, så nu straffar vi dom. 🥳
Citera
2026-09-17, 00:25
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nu får du en miljon nya blattar istället - när MP och V får bestämma. Bra jobbat!

Det fick vi även med M och Tidö.
Citera
2026-09-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?
Jag hoppas det känns bra för dej nu! Nu får ju V och MP något att säga till om för första gången på 4år. Jävla pucko!
Citera
2026-09-17, 00:53
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Jag var del av den väljarström som gick från SD till AfS mellan detta och föregående val. Det var ett par orsaker till detta, en del var att Kasselstrand genuint brinner för sina principer och för frågan om återvandring. En del var att invandringsfrågan, som är den absolut viktigaste frågan, inte togs tillräckligt seriöst av regeringen (med stöd av SD, vilket också är ett hån mot mig som röstade på SD). Invandringsfrågan hamnade på sniskan och mellan stolarna, uppenbarligen - 200 000 nya medborgarskap under denna mandatperiod - medan folk runtomkring mig, bland vänner och kollegor, tror att siffran rör sig runt ett par hundratal. Vet inte var desinformationen smugit sig in ifrån, men det är samma gamla naiva svensk, samma gamla naiva samhälle, samma gamla förrädiska ledare. Inget som förvånar längre, jag har varit desillusionerad av mina landsmän (ursprungssvenskar) sedan 2018 då jag (naivt) trodde SD skulle bli största parti och få inflytande.

Jag vill öppna ögonen för så många av de svenskar som blundar, och Kasselstrand är det bästa alternativet för det - anser jag.
Citera
2026-09-17, 01:01
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDenchman
Ni som röstade för Kasselstrand är vidriga palestinaknähundar.
Nu börjas det igen. Innan var vi rasister och fascister, inte heller det var sant. Vi är härdade, kör på i er enfald, det blir nog bra när det blir färdigt. 🤷‍♀️

Och vem vet hur nya regeringen blir med blockpolitiken, vad som helst kan hända. Kanske får SD vara med på ett hörn i en ny konstellation, visioner och ideal kommer långt efter begäret för makt och pengar för politikerna. Demokratin är död.
Citera
2026-09-17, 01:03
Medlem
supremanics avatar
Jag röstade på AfS då SD svikit. Det har fortsatt flöda in invandrare och den enda skillnaden verkar vara att man lyckas dölja det för en större delen av befolkningen.
Deras kopplingar till Israel och Åkessons sionistiska uttalanden får mig också att ta avstånd.
Citera
2026-09-17, 01:05
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Jag var del av den väljarström som gick från SD till AfS mellan detta och föregående val. Det var ett par orsaker till detta, en del var att Kasselstrand genuint brinner för sina principer och för frågan om återvandring. En del var att invandringsfrågan, som är den absolut viktigaste frågan, inte togs tillräckligt seriöst av regeringen (med stöd av SD, vilket också är ett hån mot mig som röstade på SD). Invandringsfrågan hamnade på sniskan och mellan stolarna, uppenbarligen - 200 000 nya medborgarskap under denna mandatperiod - medan folk runtomkring mig, bland vänner och kollegor, tror att siffran rör sig runt ett par hundratal. Vet inte var desinformationen smugit sig in ifrån, men det är samma gamla naiva svensk, samma gamla naiva samhälle, samma gamla förrädiska ledare. Inget som förvånar längre, jag har varit desillusionerad av mina landsmän (ursprungssvenskar) sedan 2018 då jag (naivt) trodde SD skulle bli största parti och få inflytande.

Jag vill öppna ögonen för så många av de svenskar som blundar, och Kasselstrand är det bästa alternativet för det - anser jag.

Du tänkte att Ryssland och Palestinavännen Kasselstrand skulle lösa våra problem med den muslimska invandringen med sina 0,5%? Smart.. Istället får vi en regering bestående av sossar och miljöpartister som vill importera ytterligare väljare till sin politik.
Citera
2026-09-17, 01:18
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag röstade på AfS då SD svikit. Det har fortsatt flöda in invandrare och den enda skillnaden verkar vara att man lyckas dölja det för en större delen av befolkningen.
Deras kopplingar till Israel och Åkessons sionistiska uttalanden får mig också att ta avstånd.

Du verkar ha gjort rätt val med tanke på att du vurmar för islamism.
Citera
2026-09-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Fan vad överens vi är!
Det enda som skiljer är att jag röstat på dem i de tre senaste valen. Men resten är mitt i prick. Stannade stolt hemma jag med.
Ok.. nu kommer vi att bli kallade muslimkuksugare men det får vi leva med.

Men inser du inte genom att stanna hemma och inte rösta så gav du bort makten till V, C, MP, S?
Citera
2026-09-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic

Svikit? SD kan inte med sina 20% göra något åt när övriga partier röstar för att ta in skiten.
Nu gav du ju även makten till MP, S, V, C, vad fan tror du dom kommer göra nu?

Vi kommer ju nu få 10 gånger mer ockupanter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in