2026-09-17, 01:49
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Svikit? SD kan inte med sina 20% göra något åt när övriga partier röstar för att ta in skiten.
Nu gav du ju även makten till MP, S, V, C, vad fan tror du dom kommer göra nu?

Vi kommer ju nu få 10 gånger mer ockupanter!
Det är EU som bestämmer över massinvandringen, det är bara till att titta på hur det gått för de regeringar/partier i Europa som försökt sätta sig emot den.
Citera
2026-09-17, 01:52
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Själv tycker jag det är väldigt märkvärdigt att partier som Nyans inte lyckades mobilisera muslimer och invandrare i förorterna, vilket hade uppnått samma splittrande effekt för vänstern som ÖP gjorde för högern.

Mest troligt är att imamer, klaner och samfund uppmanat sina muslimer att rösta, och då självklart på V.

Detta då man retat upp sig på Tidös anti-islam. Ex på snacket om slöjförbud och lägre bidrag.

I övrigt skiter dom i svensk politik. Det är bara islam, heder och bidrag. Allt annat är irrelevant för dom. Vi skulle kunna införa förintelseläger där vi systematiskt avrättar handikappade barn. Dom skulle inte bry sig. Vi skulle kunna införa dödsstraff för snatteri, dom skulle inte bry sig.

Men rör du deras slöja eller bidrag, då helvete tar det fart.
Citera
2026-09-17, 01:53
Medlem
SD har inte 20% nu längre, tack och lov, och kommer aldrig få det igen. Om 2-3 val högst, så är de ett litet missnöjesparti på högerkanten. Med tanke på vilken del av befolkningen som den relativt lilla SD-kärnan har lyckats rekrytera som valboskap (för att inte förolämpa någon tänker jag inte säga mer om dessa människor här), så är det ganska uppenbart att de försvinner och får andra hatobjekt och andra intressen att ägna sig åt. Om någon här på forumet fortsatt vill förändra världen, så kan jag tipsa om att kunskap och fakta är en rätt bra utgångspunkt
Citera
2026-09-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Nu kommer det istället 500.000 Adidas-kostymer, med hjärtat på det…rätta…stället. Om man gillar våld och sånt alltså…
Citera
2026-09-17, 02:01
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Mest troligt är att imamer, klaner och samfund uppmanat sina muslimer att rösta, och då självklart på V.

Detta då man retat upp sig på Tidös anti-islam. Ex på snacket om slöjförbud och lägre bidrag.

I övrigt skiter dom i svensk politik. Det är bara islam, heder och bidrag. Allt annat är irrelevant för dom. Vi skulle kunna införa förintelseläger där vi systematiskt avrättar handikappade barn. Dom skulle inte bry sig. Vi skulle kunna införa dödsstraff för snatteri, dom skulle inte bry sig.

Men rör du deras slöja eller bidrag, då helvete tar det fart.
Partier som Nyans gick ju dock på val på att soc kidnappar barn, att muslimer diskrimineras på arbetsmarknaden, att Ramadan ska vara röd dag, att Hamas inte skulle vara terrorstämplade.

Jag tror mer på att dessa partier, Nyans, Visionpartiet osv, alla softcore islamist-partier, helt enkelt är värdelösa på att organisera sig, på att mobilisera väljare, på att sprida sitt budskap. Man såg aldrig Nyans göra kampanjer som AfS (trots att partiet är ett totalt misslyckande så ska man ge dom credd för dess energi under valrörelser).
Citera
2026-09-17, 02:07
Medlem
pn222jws avatar
Ö P - därför att jag ville se Allard reta gallfeber på andra riksdagsmän. Tyvärr blev det lite bortkastat eftersom andra Örebroare inte tände tillräckligt på den tanken. Men 2030 kommer en ny chans. Har jag därigenom hjälpt vänstern? Nej, det tror jag faktiskt inte.
Citera
2026-09-17, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är EU som bestämmer över massinvandringen, det är bara till att titta på hur det gått för de regeringar/partier i Europa som försökt sätta sig emot den.

Polen har stått emot en invasion av sitt land, varför skulle dom vilja förstöra sitt land som sverige gjort?
Varför kan polen men inte sverige?
Citera
2026-09-17, 03:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Jag röstade iofs inte alls i detta val liksom tidigare val men tillåter mig ändå inte att svara.

Folk som röstade på AfS eller Örebropartiet gjorde detta eftersom invandringen fortsatte på ungefär samma nivå (med en viss omfördelning från muslimer till indier). Hade Ulf Kristersson & Co insett att detta skulle kunna innebära problem att vinna nästa val så hade han - om han prioriterat att vinna val framför att hålla uppe invandringen - stramat åt invandringen litet mer. Men det gjorde han inte eftersom han inte prioriterar låg invandring. Som MUF:are ville han t o m ha fri invandring. Inte heller såg (m) och de andra borgerliga partierna till att införa ett moratorium på nya medborgarskap som ju rent matematiskt gjort det rätt lätt att vinna detta riksdagsval.

De flesta, utom långpendlare kanske, hade inte så mycket att förlora på att ge Magda & Co makten i stället.
Detta! Att sitta och gnälla för att folk missnöjesröstar när man haft 4 år på sig funkar inte. Se det som läropengar. Även om det är sämre med vänstern ska det kännas när man sviker.
Citera
2026-09-17, 03:11
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Ingen utomstående jävel sänkte dem, det gjorde de själva. Lite självrannsakan från Tidö vore trevligt. SD är hjärndöda
Citera
2026-09-17, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Ingen utomstående jävel sänkte dem, det gjorde de själva. Lite självrannsakan från Tidö vore trevligt. SD är hjärndöda

Precis!
Deras dumhet att man inte ens förstår att arbetslösheten i Sverige ligger på 8.9 % och folk piskas att hitta arbete som inte finns sänkte hela Tidö men rasisterna har fokuserat mer på att ta ut alla invandrare och inte insett att landet är i botten i jämförelse med alla andra EU länder

Förmodligen har dessa chefer som reagerade på att arbetslösheten bara ökar utan att någon av dessa ens reagerade. Hur mycket ska landet fortsätta låna för att täcka upp?
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-17 kl. 03:55.
Citera
2026-09-17, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besken
SD har inte 20% nu längre, tack och lov, och kommer aldrig få det igen. Om 2-3 val högst, så är de ett litet missnöjesparti på högerkanten. Med tanke på vilken del av befolkningen som den relativt lilla SD-kärnan har lyckats rekrytera som valboskap (för att inte förolämpa någon tänker jag inte säga mer om dessa människor här), så är det ganska uppenbart att de försvinner och får andra hatobjekt och andra intressen att ägna sig åt. Om någon här på forumet fortsatt vill förändra världen, så kan jag tipsa om att kunskap och fakta är en rätt bra utgångspunkt

Att SD och M inte inser deras egna misslyckanden är ju också vad som tyder på att hela bunten saknar någon sorts högre utbildning. Landet ligger på 8.9 % i arbetslöshet och EU genomsnittet är på 6.0. Flera EU länder som har invandring ligger på 3.8 % i arbetslöshet. Den svenska befolkningen är ganska bildade och undrade varför alla företag går i konkurs och folk varslas medan alla sitter i kostym i riksdagen och gottar sig i folkets skattepengar och ber folk att ta jobb som inte finns eller att åka eller till och med flytta till ett annat land.

Majoriteten kunde se denna korruption men minoriteten som inte kunde se korruption var fokuserade på sitt hat mot invandring och alla invandrare än att tänka på sitt egna land.

Dessutom lånade dessa ifrån EU vilket gjorde att vår kredit började öka och öka.

Att dessutom många av SD saknar utbildning fick folk att inse vad man röstat på speciellt när många inom SD gjorde bort sig med att utvisa skötsamma och låta kriminella vara.

Hela mandatperioden var en cirkus för deras del. Vi som tittade på och fokuserade på deras misslyckanden hade ögonen öppna
Citera
2026-09-17, 04:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Många bilmekaniker snillen som luftat sig senaste två dygnen. Få verkar förstå vad som egentligen har hänt. ÖB och AFS fick 20k röster. Det hade inte räckt.

SD backade ungefär exakt så mycket som M, KD och L ökade.

Det skiljer runt 30k röster. Samtidigt har det släppts in hundratusentals sedan 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in