2026-09-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det är mer troligt att centern går högerut än att KD lierar sig med S,MP,V.

Kd? Ebba kommer snart att sitta på Säter med avskuren hjärna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Varför är SDare och högerfolk så bittra? Var en bra förlorare och gratulera Rödgröna till vinsten

En mindre vågad gissning är att Flashback likt den sista utposten för fascister att spy ut sitt hat utan några andra konsekvenser än en varning, IRL. hade dessa personer aldrig klarat sig helskinnade och fått skämmas i all evighet.

Så segt det går med uppdateringarna, tävlar de resterande distrikten om att leverera resultaten sist?
https://www.svt.se/nyheter/folj-onsdagsrosterna-live
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Om du på allvar menar att vi har 4,5 miljoner svartingar i landet så stämmer det jävligt illa empiriskt i alla fall. Inte ens i Stockholm eller Göteborg ser jag ens 40 procent utomeuropeer. Malmö visst, men det är en klass för sig.

Du måste också komma ihåg att även om svenska kvinnor fött mindre än 2,1 barn så har Sverige haft en baby-boom under 40-50-60 talet där många av dessa fortfarande lever. Tredje generationens invandrare är inte heller särskilt många. Andra generationens invandrare räknas som utländsk bakgrund enligt statistiken.

Kolla Hubinettes statistik. Han har koll på detta. Att det alltså skulle finnas 35-40 procent äkta svartingar är bara ett sjukt antagande. Då hade man fan sett svartingar på varenda gata.

Sen svarar du återigen inte på frågan om AfS och Afd.

Och snart tar jag hit en till. Är så glad att öka ditt missnöje
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Efter en generation ser vi att invällingar skaffar lika många barn som infödda.
Tom i U-länder ser vi ju hur det börjar dala av nu(Indien tex- årets gladaste nyhet).
Hela världen kommer till slut få samma ”problem” med minskat antal barn- med Afrika som sista plats det kommer gå ner på.
Alltså; kör vi tidö kan vi åtminstone stanna av vid ett samhälle likställt med typ USA demografiskt. Med rödgröna blir det snarare som Sydafrika demografiskt.
Men visst om de graderna i helvetet är helt egala för dig för att gränsen att bry sig redan är passerad så förstår jag. Men att det inte skulle vara skillnad alls mellan blocken är trots allt en överdrift.
Jag vill tillägga att jag röstar AfS.
Ser hellre att vi blir ett Sydafrika än ett USA. Svenskarna valde sitt öde. Låt kraschen komma istället. USA är inte på något sätt ett sunt samhälle med dess segregation och polarisering. Då har jag hellre 100 procent svarta i ett land som kan känna en gemenskap.
2026-09-16, 22:55
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Får hopps ett mandat i alla fall😢

Även det får nog anses omöjligt. M har för långt upp till V:s mandat som är det svagaste.
2026-09-16, 22:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Människor dör i drivor välden över just nu FÖR hudfärg, jag ffattar fan inte vilket hål ni eftrerblinva nötter lever i. Hudfärg är viktigare än allt för människan.

Struntprat - massor av saker är viktigare än hudfärg.
2026-09-16, 22:58
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
En mindre vågad gissning är att Flashback likt den sista utposten för fascister att spy ut sitt hat utan några andra konsekvenser än en varning, IRL. hade dessa personer aldrig klarat sig helskinnade och fått skämmas i all evighet.

Så segt det går med uppdateringarna, tävlar de resterande distrikten om att leverera resultaten sist?
https://www.svt.se/nyheter/folj-onsdagsrosterna-live

Göteborg räknar iaf klart imorgon med start kl 09.00.
2026-09-16, 22:59
Medlem
Sunimods avatar
Med den soppa detta innebär med C och V som inte tål varandra och ändå ska ingå i en regering.
Hur länge dröjer det innan Magdalena kastar in handduken och sjukskriver sig som utbränd?
Stackare men som man bäddar får man ligga.
2026-09-16, 22:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Med så gott som alla röster räknade (preliminärt) och tre mandats ledning för de rödgröna undrar jag lite vad som hände med de där utlandsrösterna som vissa hänvisade till under valkvällen, visade de sig inte vara så blå som en del trodde?
2026-09-16, 23:00
Medlem
Gissa hur många av nuvarande personer som kommer få medborgarskap till nästa val? Ca 100 000 och under kommande 4 år väntas kvotflyktingar och asylsökande öka drastiskt i och med vänsterns öppenhet till invandring.

Sverige är förlorat ja.
2026-09-16, 23:01
Medlem
Musikopps avatar
Hur kan det gå så här långsamt?

På valnatten räknades 6,5 miljoner röster på fyra timmar. Dessa 300-tusen röster är inte klara på över 12 timmar.
2026-09-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
S+MP samlar bara omkring 121 mandat.

V och C röstar gult efter att ha fått nåt smaskigt var?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in