2026-09-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
6 312/6 312 ordinarie, 3/314 uppsamling

Rödgröna leder med 33 413

Hur många röster ska skylla för att Tidö ska få tillbaka ett mandat?

Cirka 20 000?
2026-09-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Hur många röster ska skylla för att Tidö ska få tillbaka ett mandat?

Cirka 20 000?

MP är nära att förlora ett mandat till M. Jag kommer skriva när det är ännu närmare.
2026-09-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det är kutym att statsministern avgår frivilligt efter ett förlustval. Det ska inte behövas någon omröstning.

Haha han har ju inte ens förlorat ännu dom räknar ju forfarande.
2026-09-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha han har ju inte ens förlorat ännu dom räknar ju forfarande.

Ja, Tidö har tagit in 40 röster. Av 35500. Det är kört.
2026-09-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
MP är nära att förlora ett mandat till M. Jag kommer skriva när det är ännu närmare.

Om S också förlorar ett mandat till M via utlandsrösterna där M är starka så kan Tidö ta hem detta val.
2026-09-16, 11:37
Medlem
Citat:

Haha dom ska räkna idag och imorgon din dåre.
2026-09-16, 11:37
Medlem
Citat:

Nej,

Tidö har tagit in 300 röster på typ 5 distrikt.

Över 300 distrikt kvar att räkna....
2026-09-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Problemet är fortfarande att araber och negrer föder för många barn. Skon klämmer inte i huruvida vi tar emot 900 kvotflyktingar istället för 5000. Det finns endast en lösning och det är först ett medborgarskap moratorium som Åkesson inte ens kan förhandla fram trots att han fick offra ministerposter, samt återvandring som SD är emot.

Dessutom har SD inga problem med att fylla landet med en massa IT-support indier och deras 7 ungar.

Inse någon gång, SD och Tidö är inte en lösning.

Efter en generation ser vi att invällingar skaffar lika många barn som infödda.
Tom i U-länder ser vi ju hur det börjar dala av nu(Indien tex- årets gladaste nyhet).
Hela världen kommer till slut få samma ”problem” med minskat antal barn- med Afrika som sista plats det kommer gå ner på.
Alltså; kör vi tidö kan vi åtminstone stanna av vid ett samhälle likställt med typ USA demografiskt. Med rödgröna blir det snarare som Sydafrika demografiskt.
Men visst om de graderna i helvetet är helt egala för dig för att gränsen att bry sig redan är passerad så förstår jag. Men att det inte skulle vara skillnad alls mellan blocken är trots allt en överdrift.
Jag vill tillägga att jag röstar AfS.
2026-09-16, 11:38
Medlem
Citat:
Om S också förlorar ett mandat till M via utlandsrösterna där M är starka så kan Tidö ta hem detta val.

S kommer förlora till SD, det är den nästa mandat som kan endast skifta. Men det är mer röster som krävs på detta.
Vi måste fokusera till MPs mandat som snart skiffer till M först.
2026-09-16, 11:39
Medlem
Hotties har Tidö vunnit över 55% av rösterna som har räknas idag.

Källa: https://x.com/fouadyoucefi/status/2100156454313332995
2026-09-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
De kommer dock inte pusha på för att de som fått avslag på sin asylansökan de facto också lämnar landet. DET kommer Mp, C och V och S se till att så inte blir fallet. Det kommer bli slappare polismyndighet och de effektiva metoder bl a visitationszoner som fått alla skjutningar att nästan försvinna eftersom de enligt vänstern är rasistiska, kommer itas bort. Allt det goda samhällsbygge som borgarna byggt upp kommer raseras innan årsskiftet. Tragiskt är bara förnamnet.

Sossarna har svängt en del kring visitationszoner.
Från så sent som i maj i år.

Den 21 maj presenterade Socialdemokraternas rättspolitiska talesperson Teresa Carvalho nya förslag för att stoppa gängrekrytering och begränsa gängkriminellas våldskapital. Partiet vill att antalet preventiva vistelseförbud kraftigt ökar för att hålla kända gängaktörer borta från fritidsgårdar, fotbollsplaner och platser där barn och unga vistas.

https://www.socialdemokraterna.se/nyheter/nyheter/2026-05-22-s-vill-porta-gangkriminella-fran-offentliga-platser-med-fler-vistelseforbud

Tror inte V kommer ha så mycket att säga till om som så många tror.
Allt sånt här avgörs i riksdagsbeslut.
Att förhandla om visitationszoner lär inte ligga högt på ens vänsterns bord.

Någon skrev igår att SD, S och M borde bilda regering.
Det är väl det svenskaste man kan få. Om de hade kunnat komma överens.
2026-09-16, 11:40
Medlem
Citat:

Det kan hända men är extremt osannolikt.

Det enda som kan rädda oss någorlunda nu är om S tar sitt förnuft till fånga och stänger ute V.

Jag har länge haft denna tanke, den enorma aversion som folk känner gentemot S tror jag i grund och botten handlar om att de har V-svansen efter sig. Hade de kapat den så tror jag att fler hade röstat på dem, då de numer faktiskt har en ok syn på migrationen. Det som är mest störande för mig personligen är främst deras ekonomiska politik, men detta skulle räddas upp om man kan jobba över blockgränsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in