2026-09-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Nä, tvärt om.

Hur kan då högern har flera tveksamma röster?
2026-09-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Kvinnor får gärna föda 10 barn. Jag bryr mig inte om hur de väljer att leva så länge de själva (ensamma eller tillsammans med sin man eller släkt) bekostar konsekvenserna av valen de gör.

En svensk som blir arbetslös är tvingad till förnedring om han eller hon inte lyckas återgå i arbete inom några månader. Det ställs krav på krav på krav för att de ska få ersättningarna de behöver för att klara de mest basala kostnaderna. Nu menar jag inte de som har privata försäkringar utan specifikt personer som jobbat hårt och ärligt i hela sitt vuxna liv och sedan blir pissade på. Här tycker vi det är helt naturligt att ställa extremt höga krav. Om du ska uppbära försörjning från skattebetalarna så åligger det dig att göra absolut allt för att ta dig ur den situationen. Det är rimligt att kraven ska vara höga men när det kommer till vissa diskussioner om att skåningar ska tvingas flytta till Norrland för att ta jobb i gruva och liknande blir det helt orimligt även i mina ögon och jag är gammal MUF:are.

Varför ska kvinnor som inte kan försörja sig själva eller sina barn samtidigt kunna belasta samhället med enorma kostnader utan några motkrav öht?
Det fetade 100%
Och det är så jävla stjärnpsykopatiskt dumt, som bara korkade inavlade broilerpolitiker utan någon som helst verklighetsförankring kan ha kommit på i sin ekokammare.
Ytterst ytterst uppenbart ointelligent.

Men vi har de kuk-politiker vi förtjänar, så.
2026-09-16, 21:36
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Genuint, är ni som röstade på den rabiata gaphalsen Allard och autistiska Kasselstrand (som inte ens är folkboförd i Sverige) stolta?

Valet stod mellan att inte rösta eller att få se Allard gorma i riksdagen. Så ja det är jag.
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ja det var spiken i kistan för landet Sverige och definitivt dödsstöten. Tror ni Sverige byter flagga och namn till Swedistan inom 4år eller om 8?
Sluta överdriva. Det kommer bli hur bra som helst det här!
Medlem
Sqrbankens avatar
Närmast till match just nu är V och M
2026-09-16, 21:37
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hur kan då högern har flera tveksamma röster?
För att de som räknar rösterna försöker underkänna högerröster till varje pris?
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Sluta överdriva. Det kommer bli hur bra som helst det här!

Förklara då HUR?
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
30 kr är nog den nya nivån närmaste åren, dyrare mat, byggvirke, roliga att hyrorna kommer höjas så blir deras väljare ledsna, fjärrvärmen kommer bli dyrare, renoveringar kommer skjuta i höjden. Toppen är det!
Japp, men enligt Maggan så skulle svensson får mer pengar i plånboken. Hon är en riktig jävla åsna.
2026-09-16, 21:38
Medlem
solstrålars avatar
Är det inte rätt sjukt att S i princip anammade SDs politik i mångt och mycket, och nu har vunnit valet med ett lov om att regera tillsammans med V och Mp? Snacka om galen plötslig vänstergir när de i princip var på samma linje som SD.
2026-09-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Så är det. Med ett mandats övertag utgår jag nästan från att en centerpartist flippar högerut.

Ja den skillnaden är brutal.
Kanske inte från dag 1 men när som helst under fyra år kan en politisk vilde dyka upp och ansluta till högern i viktiga riksdagsbeslut.
C är jävligt långt ifrån i mycket.
Men tre mandat är också förhållandevis mycket. Ett är något heeeelt annat..
2026-09-16, 21:40
Medlem
solstrålars avatar
Ser fram emot 4 år av kacklande vänsterkvinnor i tv och Media som leder landet.

Kanske repris på feministisk utrikespolitik? Tänker åka ner till Talibanerna i Burka och hälsa på?
2026-09-16, 21:41
Medlem
Gsmtekniks avatar
Vart köper man en sån där Muslim Mössa???
Det är la bara o konvertera till Islam nu annars så är la ens medborgar rätter förbrukade..
E man svensk o sjuk med brutna armar och ben så får man brev från fkassan att man kan jobba endå ingen sjukskrivning men råkar man va en Muslim då räcker det att man känner sig lite utsatt så kan man stanna hemma ett år med full ersättning
Varje dag påminns jag om varför jag flyttade till asien
Varit i sverige nästan 2 år sedan 2005 det är nästan 2 år för mycket

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in