2026-09-16, 21:09
Medlem
Citat:
Nä men det är superenkelt. Detta gäller för de utsatta områdena:

Sysselsättningsgrad (procent) i åldersgruppen 20–64 år har i genomsnitt ökat med 30% frnå 2011-2024. I vissa delar (Bergsjön, Hyllie) är ökningen upp mot 50%.

För några områden är utvecklingen anmärkningsvärd. ”Herrgården norr” är en del av Rosengård i Malmö, byggd under miljonprogrammet och under lång tid ett av landets mest utsatta bostadsområden. Där har andelen förvärvsarbetande i åldern 20-64 år gått från 18 procent år 2011 till 52 procent år 2024.

Andelen 20–64-åringar som antingen hade ekonomiskt bistånd i minst tio månader och/eller har varit arbetslösa längre än sex månader: ner i snitt 30% under samma period.

Skjutningar ner 70%+, polisutryckningar ner 25%+, andelen i området som känner sig otrygga ner 16%, osv osv osv.

Källa: https://www.dn.se/sverige/fakta-i-fragan-har-laget-i-utsatta-bostadsomraden-blivit-samre-eller-battre/

Våra mest utsatta områden är fortfarande långt ifrån tillräckligt bra, men faktum är faktum: det har blivit väldigt mycket bättre på 10 år, och pilen pekar fortsatt åt det hållet.

...Så ni kan fortsätta med era dommedagsprofetior hur länge ni vill, folk kan läsa. Fakta är fakta.

Nämen kolla någon som precist upptäckt chat-gpt. Du är korkad och blev förmodligen mobbad som barn. Skaffa dig ett jobb som alla andra sen kommer du fatta. Eller vänta😂 du kanske jobbar på Samhall redan din misslyckade mansgris. Är du så dum som du skriver eller tror du påriktigt att en vänster/ sosse regering hade kunnat göra detta land bättre. Du är en av dom som borde genom gå en lobotomi
Absolut det går inte att förneka att mycket gått åt rätt håll men det borde gå att kombinera med ett rimligt stöd till långtidsarbetslösa och att inte utvisa fullt normala människor som försöker göra rätt för sig.
2026-09-16, 21:09
Medlem
TheBusters avatar
och där knep V ett Mandat
2026-09-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja, nej, helt övertygad om att de slutat räkna röster och sitter och runkar istället. Jag är ödmjuk och har tålamod men nu börjar det bli larvigt.

aaa de e helt sjukt, va fuck gör dem.. Brukar de gå såhär långsamt? (Första gången jag är aktivt med och följer ett val på detta sätt)
Medlem
Lavios avatar
[quote=JeffDahmer|95967755]
[quote=Furius1|95967703]
[quote=Lavio|95967631]
Citat:
Ursprungligen postat av Furius1

Skjutningar har minskat men spräningningarna tvärtom ökat 3 gånger så mkt som tidigare! Dessutom har polisen själva sagt att minskning knappast har med någon politik att göra, oavsett om det är höger eller vänster.

Tror inte ens Vänsterpartiet tar ifrån Tidö att det var helt rätt att gå tough on crime. Noushi har ju själv uttalat kommunivcerat detta:

https://www.sverigesradio.se/artikel/dadgostar-botfall-matjattar-som-tar-ut-for-stor-vinst

Men ni kan ju även bemöta de övriga delarna jag nämnde? Det är öppen data som går att hämta utanför DN om ni vill, de citerar sina källor. Poängen är att folk här kan prata affektivt / som hormonstinna och extremt emotionella tonåringar om de vill. Eller så kan vi vara vuxna och hålla oss sakliga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Då är det ett problem för er svenskar för det borde vara normalt att ha 4 barn som kvinna, det är naturligt.
Kvinnor får gärna föda 10 barn. Jag bryr mig inte om hur de väljer att leva så länge de själva (ensamma eller tillsammans med sin man eller släkt) bekostar konsekvenserna av valen de gör.

En svensk som blir arbetslös är tvingad till förnedring om han eller hon inte lyckas återgå i arbete inom några månader. Det ställs krav på krav på krav för att de ska få ersättningarna de behöver för att klara de mest basala kostnaderna. Nu menar jag inte de som har privata försäkringar utan specifikt personer som jobbat hårt och ärligt i hela sitt vuxna liv och sedan blir pissade på. Här tycker vi det är helt naturligt att ställa extremt höga krav. Om du ska uppbära försörjning från skattebetalarna så åligger det dig att göra absolut allt för att ta dig ur den situationen. Det är rimligt att kraven ska vara höga men när det kommer till vissa diskussioner om att skåningar ska tvingas flytta till Norrland för att ta jobb i gruva och liknande blir det helt orimligt även i mina ögon och jag är gammal MUF:are.

Varför ska kvinnor som inte kan försörja sig själva eller sina barn samtidigt kunna belasta samhället med enorma kostnader utan några motkrav öht?
2026-09-16, 21:12
Medlem
sonicguides avatar
25 distrikt kvar.

Lite grann i Karlstad och lite grann i Örebro kan vara positivt för S men 6 distrikt i Stockholm tror jag kommer att göra skillnad så att M inte tappar det mandat de tagit från S.

Det är detta jag varit inne på hela eftermiddagen.

Edit: Hoppsan hejsan där kom V in och tog mandatet. Tror dock att M är starka på slutet fast jag inte vill det.
Medlem
V tog precis mandat från M

176 - 173 nu
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/beskedet-fran-amanda-lind-mp-bensinen-hojs-med-sex-kronor

Varsågod.

30 kr är nog den nya nivån närmaste åren, dyrare mat, byggvirke, roliga att hyrorna kommer höjas så blir deras väljare ledsna, fjärrvärmen kommer bli dyrare, renoveringar kommer skjuta i höjden. Toppen är det!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om SD fortsatt avstår ministerposter borde väl C kunna ansluta till Tidö och rädda Sverige från kaos?

Kanske, men det skulle även innebära än mer C-politik som SD inte kan acceptera som ren dörrmatta. Speciellt inte om man har mer att vinna på i en oppositionsroll.

Men det är väl sånt som Kristersson nu får börja nysta i.
2026-09-16, 21:13
Medlem
Potentiellt en jävla skillnad mellan 3 eller 1 mandats övertag i riksdagen.
2026-09-16, 21:13
Medlem
176-173
2026-09-16, 21:14
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Äter ni chips och kollar ”novi pirat”?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto