Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag tror att JJ har tagit sina promenader så ofta och gått förbi Tors gård så till slut började dom hälsa på varann och började prata lite och det var då som dom kom på att hjälpas åt med ärendet . Kom också överens om en summa som JJ skulle få.Eftersom J J då var Arbetslös pank och desperat blev han mycket besviken när han inte fick pengarna,och det gick som det gick.
Det är exakt så jag tänker. Det finns ju folk i tråden som anser att denna teori helt galen, det står ju dessa fritt att göra så. Det sägs att JJ inte kände nån i Härnösand, hur vet man det? Han har väi knappast varit med i nåt liknade som Truman Show.
Det bygger givetvis på hans egna uppgifter. Vad skulle han säga? Jag kände Tor...
Sen andra som påpekar JJs mentala status. Vad vet man om den? Jag har inte sett nåt resultat från sinnesundersökningen mer än att JJ bedöms som tillräknelig både vid brottstillfället och vid undersökningstillfället och då kan dömas till fängelse. Sen om det finns skribenter i tråden som läser kvällstidningarna där man intervjuat klasskamrater från grundskolan som uttalar sig om hur JJ var som barn och tonåring säger ju inte mycket om hur han var som vuxen i Härnösand 2005.
Det verkar som du och jag kan ha ungefär samma uppfattning om vad motivet kan vara. Samt hur morden gått till. Motivet är pudelns kärna. Klart Tor och JJ har träffats förut.