Igår, 14:13
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Så blir det när 10.000 halta, lytta och synsvaga pensionärer får uppgiften på timtids taxa.
Det ser just nu ut som att Alternativ för Sverige kommer att få en bra bit över 20 000 röster.

AFS har inte gjort ett succéval, men något fiasko är det inte. Troligtvis blir det här partiets bästa riksdagsval någonsin.

Ruttna gamla pensionärer är väl förresten de som röstar minst på AFS, medan de har starkast stöd bland de unga och friska.
Citera
Igår, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Apropå "Sluta, för fan" så är i nuläget bara rösterna från 1 171 stycken av totalt 6 626 valdistrikt räknade.

Jo men redan vid 600 räknade var riksdagspartierna i princip på pricken rätt. Det blir inga större förändringar från nu. AfS får mellan 0,3 och 0,4 och ÖP mellan 0,6 och 0,9.
Tyvärr.
Citera
Igår, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det ser just nu ut som att Alternativ för Sverige kommer att få en bra bit över 20 000 röster.

AFS har inte gjort ett succéval, men något fiasko är det inte. Troligtvis blir det här partiets bästa riksdagsval någonsin.

Ruttna gamla pensionärer är väl förresten de som röstar minst på AFS, medan de har starkast stöd bland de unga och friska.

Dessa siffror vore ej ett fiasko om SD samtidigt hade fortsatt öka.
Men att SD kollapsar och AfS fick 0,1% av dessa är ett blackpill från helvetet.
Jag trodde absolut det fanns fler SD;are som var redo att rösta AfS men dessa har alltså valt soffan eller ÖP istället. Om det inte fanns någon AfS-reserv hos missnöjda SD;are var ska vi då ta rösterna??…
Enda man kan hoppas på nu är att ungdomen- den mest flyktiga väljarbasen av alla- kommer hålla kvar vid AfS till 2030.
Detta är ju helt sinnessjukt.
Citera
Igår, 17:10
Medlem
Undrar vad som händer med AFS nu?

På 8 år har man gått från 0,3% till kanske på sin höjd 0,4%.

Tycker ändå Kasselstrand gjorde en hyfsad valrörelse och de har ju sin väljarskara. Men att ligga och skvalpa kring 0,3% måste väl kännas trist, särskilt när ÖP rusar förbi dem.
Citera
Igår, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Undrar vad som händer med AFS nu?

På 8 år har man gått från 0,3% till kanske på sin höjd 0,4%.

Tycker ändå Kasselstrand gjorde en hyfsad valrörelse och de har ju sin väljarskara. Men att ligga och skvalpa kring 0,3% måste väl kännas trist, särskilt när ÖP rusar förbi dem.

Ja och hitills har man ju kunnat peka på att SD ökar och att egentliga AfS;are lånat ut sin röst till SD tidigare val och dylika förklaringsmodeller. Men trots den kollaps vi såg så ökade AfS 0,1%. Därtill kommer ÖP från ingenstans med lite populistiska utspel och seglar upp på minst dubbla AfS resultat…
Normala människor hade nog gett upp då.
Men vi är inte normala.
Så länge Kasselstrand orkar köra på så är vi med honom!
AfS 2030!!!
Citera
Igår, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Ja och hitills har man ju kunnat peka på att SD ökar och att egentliga AfS;are lånat ut sin röst till SD tidigare val och dylika förklaringsmodeller. Men trots den kollaps vi såg så ökade AfS 0,1%. Därtill kommer ÖP från ingenstans med lite populistiska utspel och seglar upp på minst dubbla AfS resultat…
Normala människor hade nog gett upp då.
Men vi är inte normala.
Så länge Kasselstrand orkar köra på så är vi med honom!
AfS 2030!!!

Jag har kritiserat aFS mycket genom åren men de verkar åtminstone vara på rätt väg nu. Jag röstade på dem 2018 men de hade inte ens en lokalavdelning där jag bor, och sen hoppade alla av.
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har kritiserat aFS mycket genom åren men de verkar åtminstone vara på rätt väg nu. Jag röstade på dem 2018 men de hade inte ens en lokalavdelning där jag bor, och sen hoppade alla av.

Håller med. Kasselstrands rakryggade, konsistenta och eleganta argumenterande och agerande i den här valrörelsen utgör en god grund att bygga vidare på. ~30k röster för ett sådant parti är inte fy skam heller.

Sedan tror jag inte att mycket kan förändras medelst allenast partier och röstande. Det tåget har i så fall gått för trettio, fyrtio år sedan eller så.
Citera
Igår, 22:03
Medlem
Citat:
Har du förresten frågat henne vad hon tror om evolutionsteorin, profeten Muhammed, vilken kultur hon konsumerar och om hon kan tänka sig att dejta en kristen eller sekulär man?

Svaren på sådana frågor är de intressanta för integrationen- inte om hon(som alla människor) drivs av pengar.

Nej, det tänker jag inte fråga. Hon får tro på vad hon vill och dejta vem hon vill. Det är hennes ensak. Men hon bor i ett fint villaområde där de boende i huvudsak är svenskar. Om det nu spelar någon roll. Och hennes 16-åriga dotter bär inte hijab.
Citera
Idag, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nej, det tänker jag inte fråga. Hon får tro på vad hon vill och dejta vem hon vill. Det är hennes ensak. Men hon bor i ett fint villaområde där de boende i huvudsak är svenskar. Om det nu spelar någon roll. Och hennes 16-åriga dotter bär inte hijab.

Du ser inga problem alls med integrationen att importera miljontals kvinnor som endast dejtar inom deras egna tro/etnicitet eller överhuvudtaget anammar den svenska kulturen?
Att det också finns individer med muslimsk bakgrund som är väl integrerade/assimilerade är jättebra. Men ca 80% är det inte(röstade för fortsatt islamisering av Sverige).
Citera
Idag, 10:09
Medlem
Amors avatar
Ser faktiskt ut att bli en ganska rejäl ökning. Mellan 0.35-0.40% kommer det landa på. Om jag känner Kasselstrand rätt kommer han slå på stora trumman kring detta.
Citera
Idag, 10:15
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Vilket parti i svensk historia har drabbats av betydande avhopp, dödförklarats, motarbetats av avhoppare, angripits från höger och vänster, och ignorerats av etablissemanget men trots gjort sitt bästa val någonsin. Jo, AfS.

Att låta sig bli svartpillrad pga några tusen röster hit eller dit är mentalt efterblivet.

"Inget kan stoppa en ide vars tid är kommen"
Citera
Idag, 10:21
Medlem
Citat:
Att det också finns individer med muslimsk bakgrund som är väl integrerade/assimilerade är jättebra. Men ca 80% är det inte(röstade för fortsatt islamisering av Sverige).
Var har du underlaget på att det är 80%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in